Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus: S-Pankki suomalaisten mielestä vastuullisin pankki jo kymmenennen kerran

24.3.2022

Suomalaiset ovat äänestäneet S-Pankin Suomen vastuullisimmaksi pankiksi jo kymmenennen kerran vuosittaisessa Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. ”Vastuullisuuden merkitys korostuu epävakaina aikoina”, kommentoi toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

S-Pankki on äänestetty Suomen vastuullisimmaksi pankkibrändiksi Euroopan laajimmassa vastuullisuustutkimuksessa, Sustainable Brand Indexissä. S-Pankki saa vuosittain jaettavan tunnustuksen tänä vuonna jo kymmenennen kerran peräkkäin.

”On kunnia tulla valituksi Suomen vastuullisimmaksi pankiksi jo kymmenennen kerran. Näiden vuosien aikana olemme laajentaneet palveluitamme päivittäisistä pankkipalveluista muun muassa asuntolainoihin ja varallisuudenhoitoon. Nyt olemme täyden palvelun pankki asiakasomistajille. Tärkeänä ohjaavana tekijänä kasvussa on ollut yksi arvoistamme: kannamme vastuuta ympäristöstä ja ihmisistä. Tämä tunnustus kertoo siitä, että asioita on tehty oikein”, iloitsee S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

S-Pankki on täysin kotimainen pankki, jolla on omistajansa S-ryhmän kautta osuustoiminnallinen tausta. S-Pankin vastuullisuuden kivijalan muodostavat maksuttomat päivittäiset pankkipalvelut eli tili, kortti ja pankkitunnukset, jotka S-Pankki tarjoaa maksutta kaikille asiakasomistajille ja heidän perheenjäsenilleen. Laajan palveluverkostonsa ja viime kuussa lanseeratun S-Biili-palveluauton avulla S-Pankki turvaa pankkipalveluiden saatavuuden ympäri Suomen.

S-Pankin vastuullisuustyöhön kytkeytyy olennaisesti myös henkilöstön hyvinvointi. Tästä tunnustuksena S-Pankki on saanut vuonna 2021 Ammattiliitto Pron tasa-arvopalkinnon sekä Suomen innostavimmat työpaikat -tunnustuksen.


S-Pankki tukee ukrainalaisia

”Vastuullisuuden merkitys korostuu epävakaina aikoina. Ukrainan sotatilanne herättää huolta, ja hätää kärsivät ovat ajatuksissamme. Pankkiasioista ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan. Me olemme asiakkaidemme tukena myös hankalina aikoina”, Ylihurula kertoo.

S-ryhmä tukee ukrainalaisia konkreettisesti yhteisellä keräyksellä Suomen Punaisen Ristin kanssa. S-Pankki ja alueosuuskaupat lahjoittivat kymmenen euroa jokaista työntekijää kohti. Yhteensä lahjoituksista tulee lähes 300 000 euroa alkupääomaa keräykselle.

SPR on käynnistänyt myös lipaskeräyksen Ukrainan hyväksi. S-Pankki sekä rahojen kuljetuksesta ja laskennasta vastaava Reila tarjoavat SPR:n lipaskerääjille kätevän tavan tilittää lahjoitukset S-ryhmän Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki -pisteisiin.


Vastuullisia säästämisen ja sijoittamisen palveluita jokaiselle

S-Pankki haluaa mahdollistaa vähän rahakkaamman huomisen jokaiselle, siksi säästämisestä on tehty mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. S-mobiilista löytyy Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu Säästäjä, minkä avulla voi esimerkiksi säästää Bonuksen rahastoon.

”Haluamme alentaa säästämisen kynnystä. Viime vuonna Säästäjä-palvelussa rahastosäästämisen aloittaneista asiakkaista jopa 55 prosenttia säästää ensimmäisen kerran elämässään”, Ylihurula kertoo.

 

Suomen vastuullisimmat pankit 2022, Sustainable Brand Index -tutkimus

  1. S-Pankki
  2. OP
  3. POP Pankki
  4. Säästöpankki
  5. Nordea
  6. Ålandsbanken
  7. Aktia
  8. Handelsbanken
  9. Danske Bank

 

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuustutkimus, jossa kuluttajat arvioivat eri alojen brändien vastuullisuutta. Tutkimus on toteutettu vuosittain vuodesta 2011 lähtien.

Suomesta vuoden 2022 Sustainable Brand Index -tutkimukseen vastasi 9 150 henkilöä. Arvioitavia brändejä oli Suomesta mukana 214, ja jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat henkilöä. Tutkimus toteutettiin joulukuun 2021 ja helmikuun 2022 välisenä aikana. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä brändin tunnettuuden perusteella. 

 

Lisätietoja: Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, pekka.ylihurula@s-pankki.fi, p. 010 768 2100

Lue lisää S-Pankin vastuullisuudesta

Lue lisää Sustainable Brand Index –tutkimuksesta

Lue S-ryhmän tiedote