Tutkimus: S-Pankin asiakkaat Suomen uskollisimpia

1.11.2022

S-Pankilla on jälleen Suomen uskollisimmat asiakkaat Asiakkuusindeksi-tutkimuksen mukaan. Ensimmäinen sija on S-Pankille jo kolmas peräkkäinen.

Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa on selvitetty yritysten asiakasuskollisuutta ja asiakaskokemusta vuodesta 2009 lähtien.

Vuonna 2022 korkein asiakasuskollisuus oli jälleen S-Pankilla kolmatta vuotta peräkkäin. Toiselle sijalle kaikkien toimialojen vertailussa sijoittui Motonet ja kolmannelle S-ruokakaupat. Pankki- ja vakuutusalalla toisella ja kolmannella sijalla asiakasuskollisuudessa olivat LähiTapiola sekä OP Pankki.

Tutkimuksen paras asiakaskokemus oli Aurinkomatkoilla, jota seurasivat sijoilla kaksi ja kolme Alko sekä Yliopiston Apteekki. S-Pankin asiakaskokemus oli pankki- ja vakuutusalan toinen sekä kaikkien toimialojen kymmenes. Paras asiakaskokemus pankki- ja vakuutusalalla oli LähiTapiolalla ja kolmannella sijalla oli POP Pankki.

”Olemme iloisia ja kiitollisia asiakkaidemme luottamuksesta meitä ja palveluitamme kohtaan. Teemme hartiavoimin työtä sen eteen, että olisimme myös tulevaisuudessa asiakkaidemme odotukset täyttävä kumppani pankkipalveluissa”, kertoo S-Pankin asiakkuuksista, markkinoinnista, viestinnästä ja digitaalisesta myynnistä vastaava johtaja Saija Lindfors.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta kahdeksalta eri toimialalta. Asiakasuskollisuus mittaa suositteluhalukkuutta, ostoaikeita ja kiinnostusta vaihtaa kilpailevan yrityksen tuotteisiin tai palveluihin. Tänä vuonna tutkimuksessa oli mukana 56 yritystä ja vastaajina yli 4 000 asiakasta. Jokaista yritystä arvio vähintään 117 asiakasta.

Asiakasuskollisuus 2022, kaikki toimialat

1. S-Pankki 73,9