Om din användarkod förkommer eller blir stulen eller du misstänker att den har hamnat i fel händer ska du omedelbart spärra användningen av webbankskoderna genom att ringa spärrtjänsten för bankkoder, som är öppen 24 h/dygn:
- Samtal från Finland, tfn 09 6964 6820 (lna/msa)
- Samtal från utlandet +358 9 6964 6820
Om du är säker på att din användarkod inte har hamnat i orätta händer, kan du kontrollera koden avgiftsfritt i S-mobil, på webbanken eller på vår webbplats genom att logga in med koder från en annan bank.
I S-mobil
I S-mobil visas användarkoden under Kontrollera användarkoden till webbanken i avsnittet Jag.
På webbanken
Du kan logga in på webbanken genom att öppna S-mobil och läsa av QR-koden på inloggningssidan till webbanken. Därefter kan du identifiera dig med hjälp av identifiering i S-mobil. Du hittar användarkoden på webbanken, under Inställningar > Webbankskoder > Användarkod.
På webbplatsen med koder från en annan bank
Du kan också kontrollera din användarkod genom att identifiera dig med koder från en annan bank eller med mobilcertifikat.
Vid behov kan du även sköta ärenden gällande en förkommen användarkod på vårt kundtjänstställe. För att förnya bankkoderna behöver du ett giltigt pass eller identitetskort. En avgift tas ut för förnyelse av bankkoder enligt vår servicetariff.