Du får även tillgång till identifiering med S-mobil med webbankskoderna till en annan bank
Du kan aktivera S-mobils banktjänster med webbankskoder till en annan bank eller med mobilcertifikat, om du redan har konto och webbankskoder i S-Banken.
Aktivera din kod till S-mobil på nytt om du har glömt den
Har du aktiverat identifiering med S-mobil, men kommer inte ihåg koden du har valt? Nu kan du förnya din kod till S-mobil gratis med bankkoder till en annan bank eller mobilcertifikat i S-mobil.
Spara kodtabellen
Du behöver fortfarande den traditionella kodtabellen då du ska aktivera identifiering med S-mobil i en ny enhet eller om du glömmer din kod för elektronisk identifiering. Om du vill kan du fortsätta att använda papperskodtabellen på normalt sätt.
När du använder kodtabellen för att uträtta ärenden ska du vid behov bekräfta inloggningen eller betalningarna med en bekräftelsekod som skickas per sms. När du använder kodtabellen behöver du alltså en enhet till vilken du kan ta emot sms.
Gör så här om din telefon eller kod hamnar i fel händer
Om din telefon eller kod hamnar i fel händer kan du själv spärra identifiering med S-mobil på webbanken eller i S-mobil. Alternativt kan du spärra tjänsten genom att ringa vår kundtjänst på 010 76 5810 må–fr kl. 9–16 (lna/mta) eller spärrtjänsten för bankkoder på +358 9 6964 6820 (öppen 24 h/dygn) eller genom att besöka vårt kundtjänstställe.