Gå direkt till innehållet

Webbmöte

Webbmöte är ett enkelt och säkert sätt att kontakta våra experter. På mötet diskuterar du med en av våra experter och ser material som anknyter till diskussionen på skärmen.

Du kan delta i ett webbmöte med dator eller pekplatta. På mötet används en skyddad https-förbindelse, för att säkerställa att dina uppgifter är säkra. Kom ändå ihåg att iaktta samma försiktighet på webbmötet som annars på internet.

Logga in på webbmötet du bokat

I fältet bredvid fyll i bokningsnummern som finns i det sms eller det e-postmeddelande vi skickat. Klicka sedan på Logga in och följ anvisningarna.

Uppgifter om bokningen

Bokningsnummer
Tid
Kl.
Ämne för tidsbokning
Tjänsteman

Så här går webbmötet till

  1. Ta fram webbankskoderna eller S-mobil för att identifiera dig. Du kan identifiera dig med webbankskoder till vilken finländsk bank som helst.
  2. Kontrollera att mikrofonen och högtalaren eller hörlurarna i den enhet du använder är på och att du tydligt kan höra ljud från högtalaren eller hörlurarna. Under denna länk kan du testa inställningarna i din enhet.
  3. Logga in på webbmötet genom att klicka på Logga in nedan. För att logga in behöver du bokningsnumret som anges i det sms eller det e-postmeddelande vi skickat. Du kan ansluta dig till webbmötet tidigast 15 minuter innan det börjar.
  4. Ge din webbläsare tillstånd att använda mikrofonen och kameran i din enhet. Du måste även ge tillstånd att använda kameran, men du kan självklart stänga av kameran när som helst.
  5. Klicka på knappen ”Starta möte” när du är klar att starta mötet. Vår expert ger dig tillträde till mötet.
  6. Koppla bort samtalet när mötet är över, så stängs mötesfönstret automatiskt.

Om förbindelsen bryts under webbmötet, kommer du tillbaka till mötet genom att logga in igen. Om det inte går att logga in igen, kontaktar vår expert dig per telefon.

Har du problem med webbmötet?

Vi rekommenderar att du ansluter dig till webbmötet med Microsoft Edge eller Google Chrome på din dator. Det är också möjligt att ansluta sig med andra webbläsare och mobila enheter som pekplatta eller smarttelefon. Vi rekommenderar att du använder Safari, om du har en Apple-enhet, och Chrome med en Android-enhet.

Om du inte hör expertens röst, bör du kontrollera att ljudet i din enhet är påslaget. Du kan kontrollera och justera ljudstyrkan i inställningarna för webbmötet när du ansluter dig till mötet eller medan mötet pågår.

Om den andra parten inte hör dig, bör du kontrollera att mikrofonåtkomsten är aktiverad.

Du kan också ringa oss på 010 76 5810 (lna/mta) må–fr klockan 9–16.

Har du frågor om ditt nuvarande lån?

Funderar du till exempel över räntehöjningar eller lånets återbetalningstid eller vill du göra ändringar i lånet? Nedan finns svar på vanliga frågor. Om du inte hittar svar på din fråga, skicka ett meddelande till oss i S-mobil eller på webbanken. Därefter kontaktar vår låneexpert dig så fort som möjligt.

Allmänt om våra lån

Bostadslån

Studielån

S-Lån