Gå direkt till innehållet
S-mobil

Hur aktiverar jag S-mobil?

Börja med att ladda ned S-mobil i appbutiken i din telefon. Du kan ladda appen antingen till Android-telefoner med Googles tjänster eller till Apple iPhone-telefoner. Observera att det inte är möjligt att använda Google Play med alla Huaweis Android-telefoner. S-mobil kan tills vidare inte laddas ner i dessa telefoner. Om S-mobil inte visas i appbutiken i din telefon ska du kontrollera landsinställningarna i din appbutik och välja Finland som land. Observera att S-mobil inte kan tas i bruk utanför Finland.

För den första inloggningen behöver du webbanskoder till S-Banken eller någon annan bank och du ska vara ägarkund eller höra till ett ägarkundshushåll. För att du ska få tillgång till S-Bankens tjänster i S-mobil bekräftar vi det per sms. Sms-bekräftelsen skickas till det telefonnummer för sms-bekräftelser som finns i dina kunduppgifter. Du kan lägga till numret i dina uppgifter på S-Bankens webbank, med en annan finländsk banks webbankskoder på vår webbplats eller på S-Bankens närmaste kundtjänstställe.

Vid den första inloggningen får du tillgång till identifiering med S-mobil. Därefter kan du logga in med fingeravtryck, med en kod som du själv har valt eller, i iOS-telefoner som har ansiktsigenkänning, med Face ID. 

I S-mobil kan du kontrollera bland annat dina bonusuppgifter, elektroniska kassa- och garantikvitton samt förmåner som du erbjuds. Du har tillgång till elektroniska kvitton när du har aktiverat dem i S-mobil eller på S-användarkonto.

S-mobil är även en bank i din mobil. Du kan kontrollera kontotransaktioner och betala räkningar. Du ser dina kort och kan till exempel redigera säkerhetsgränserna för korten och kontrollera dina kredittransaktioner. Du kan också köpa fondandelar och följa upp dina fondbesparingar samt sköta låneärenden. Läs mer om banktjänsterna på S-Bankens webbplats.