Gå direkt till innehållet

Kundtjänst

Du når vår kundtjänst genom att skicka ett meddelande på webbanken eller i S-mobil, per telefon, på kundtjänstställena samt i sociala medier.

I vår kundtjänst är belastningen vanligen störst under morgonens första timmar, och vi rekommenderar därför att du ringer till exempel på eftermiddagen. Flest kontakter får vi i månadsskiftet och i mitten av månaden, och därför kan vi sannolikt svara dig snabbare under andra tider.

Information till kunder som flyttas över från Handelsbanken till S-Banken

 

Identifieringen i vår svenskspråkiga telefontjänst förnyas

 

Boka tid till ett kundtjänstställe

 

Hitta ditt närmaste serviceställe

Vanliga frågor

Alla vanliga frågor

Så här når du oss

Webbanken

På webbanken kan du tryggt skicka meddelanden till vår kundtjänst och sköta dina personliga bankärenden. För att logga in behöver du personliga webbankskoder eller identifiering med S-mobil.

 

S-mobil

I S-mobil kan du skicka meddelanden till vår kundtjänst och sköta din ekonomi. I S-mobil hittar du även våra serviceställen. Du kan logga in i appen med lösenordet till webbanken eller genom identifiering med S-mobil.

 

Läs mer om banktjänster i S-mobil

Så här får du webbankskoder

Kundtjänställen

Du aktiverar enkelt webbtjänsterna och webbankskoderna utan tidsbokning på våra kundtjänstställen, till exempel i samband med shoppingturen.

 

Se serviceställen

Kundtjänst

010 76 5810 (lna/mta)
må–fr klockan 9–16

Vi hjälper dig gärna med dina dagliga bankärenden. När du identifierar dig med webbankskoder i vår telefontjänst kan du sköta dina personliga penningärenden med oss på ett säkert sätt.

Per telefon betjäner vi dig vardagar klockan 9 till 16. Visste du att du kan sköta dina ärenden bekvämt i S-mobil, webbank och chat.

Boka tid till ett kundtjänstställe

Så här ringer du kundtjänsten

När du ringer vår kundtjänst måste du först identifiera dig. Försäkra dig före samtalet om att du har S-Bankens användarkod och kodtabell eller S-mobil till hands för identifieringen.

Välj först hur du vill identifiera dig. Efter identifieringen kan du välja orsaken till ditt samtal.

Läs mer om hur identifieringen går till

Facebook och Twitter

Du kan också kontakta våra kundtjänstmedarbetare på Facebook och Twitter må–fr kl. 9–16. I sociala medier hjälper och instruerar vi på en allmän nivå, och därför ska du inte lämna personuppgifter eller andra uppgifter som omfattas av banksekretessen där. 

Facebook

Twitter

S-Bankirer

S-Bankirerna betjänar dig med tidsbokning i bolåneärenden samt andra ärenden som gäller krediter med säkerhet. Fyll i låneansökan på webben och boka samtidigt tid till låneförhandlingar. Vid låneförhandlingarna kan du identifiera dig med S-mobil, alla finländska bankers webbankskoder eller mobilcertifikat.

Private Banking

Serviceställen: Helsingfors, Åbo, Tammerfors och Uleåborg
S-Banken Private-tjänster lämpar sig för kunder med ett förvaltat kapital på över 300 000 euro. Om du vill diskutera investeringar med en expert, lämna en kontaktbegäran på ett formulär, så kontaktar vår privatbankir dig så snart som möjligt.

Fyll i kontaktformuläret

S-Biili

Servicebilen S-Biili för med sig ägarkundstjänster och S-Banken även till mindre orter. Inuti servicebilen finns en servicepunkt där du i lugn och ro kan sitta och prata med en kundtjänstmedarbetare och sköta ärenden som gäller ägarkundsrelationen och kundrelationen på S-Banken.

Läs mer om S-Biili (pä finska)

Kortsäkerhet

Av säkerhetsskäl skickar vi meddelanden till våra kunder om vissa korttransaktioner. På detta sätt vill vi säkerställa att du själv har gjort transaktionen i fråga. Om du får ett sådant meddelande ska du ringa vårt kortsäkerhetsnummer på +358 10 435 5993 må–fr kl. 8–17 (lna/msa).

Dröjsmål vid betalning av lån och krediter

I frågor som gäller betalningsdröjsmål kan du kontakta kreditkontrollen genom att skicka ett meddelande via webbanken. Webbankskoder till S-Banken är avgiftsfria. Du kan ansöka om koder på ett kundtjänstställe.

Om du inte kan använda webbanken, kan du ringa vår kundtjänst, som betjänar dig vad gäller dröjsmål vid betalning av lån och krediter må–fr kl. 10–15.

Övriga kontaktuppgifter

Spärrtjänst för bankkoder 

tfn 09 6964 6820 (lna/msa, 24 h/dygn)

Om dina webbankskoder eller din telefon där identifiering med S-mobil är aktiverad förkommer eller blir stulna ska du omedelbart spärra användningen av dem genom att ringa spärrtjänsten för bankkoder. När du ringer från utlandet är numret +358 9 6964 6820.

Efter spärrningen kan du inte längre använda dina webbankskoder eller identifiering med S-mobil. Ansök om nya koder på vårt kundtjänstställe och aktivera identifiering på nytt i S-mobil.

Spärrtjänst för kort

tfn 020 333 (lna/msa, 24 h/dygn)

Om ditt bank- eller kreditkort har förkommit eller blivit stulet ska du spärra det genast genom att ringa bankernas gemensamma spärrtjänst. Ansvaret för eventuell obehörig användning av kortet övergår från dig till S-Banken vid tidpunkten för spärranmälan. Vid samtal från utlandet tfn +358 20 333.

Ge respons eller gör en reklamation

Om du vill ge allmän respons om våra produkter, tjänster eller vår verksamhet, kan du göra det med responsformuläret. En reklamation eller andra privata bankärenden kan du sköta till exempel med ett meddelande på webbanken eller i S-mobil.

 

 

Läs om hur du ger respons

Läs om hur du gör en reklamation

 

Om du vill kan du också ringa oss på 010 76 5810 (må–fr klockan 9–16, lna/mta).