Gå direkt till innehållet

Tillfällig eller permanent spärrning av S-Förmånskort Visa

Tillfällig spärrning av S-Förmånskort Visa i S-mobil
Du kan spärra ditt S-Förmånskort Visa tillfälligt i S-mobil. Du kan göra ändringen i kortinställningarna. Funktionen är avsedd för situationer där du har tappat bort ditt kort tillfälligt och vill spärra kortet av säkerhetsskäl för att undvika missbruk innan kortet hittas. Även om ett kort är spärrat tillfälligt upphör inte debiteringarna av månads- eller årsavgifter för kortet. Ett kort kan inte spärras tillfälligt på webbanken.
  1. Logga in i S-mobil.
  2. Gå till fliken Kort och välj det kort du vill spärra tillfälligt.
  3. Under rubriken Kortsäkerhet, välj Bruksförbud. Om du har ett kombinationskort hittar du dessa egenskaper på fliken Uppgifter och inställningar.
  4. När du har hittat ditt förkomna kort kan du aktivera det för användning på nytt i S-mobil genom att inaktivera bruksförbudet.

Om du inte aktiverar kortet för användning på nytt inom tre månader efter att det spärrats tillfälligt eller du inte spärrar kortet permanent, spärrar S-Banken kortet slutgiltigt. I detta fall skickar S-Banken inget nytt kort i stället för det som har spärrats.

Permanent spärrning av S-Förmånskort Visa i S-mobil och på webbanken
Du kan spärra ditt S-Förmånskort Visa permanent i S-mobil eller på webbanken, i kortinställningarna, om kortet har förkommit eller blivit stulet. När du har spärrat kortet, beställs ett nytt kort automatiskt och en förnyelseavgift tas ut för det. Det nya kortet visas i S-mobil och på webbanken direkt efter beställningen, och det ersätter det spärrade kortet. Om du vill säga upp kortavtalet helt, ska du kontakta S-Bankens kundtjänst.
  1. Logga in i S-mobil.
  2. Gå till fliken Kort och välj det kort som du vill spärra.
  3. Välj Bruksförbud under rubriken Kortsäkerhet och klicka sedan på knappen Spärra kortet permanent nedtill på sidan. Om du har ett kombinationskort hittar du dessa egenskaper på fliken Uppgifter och inställningar.
  4. Läs noga anvisningarna om prissättning och beställning av ett nytt kort. Ange PIN-koden i S-mobil för att godkänna att kortet spärras permanent.
  5. Du får en kvittering när ditt kort är spärrat. Det spärrade kortet försvinner omedelbart från S-mobil och ett ersättande kort visas i stället för det spärrade kortet.

Observera att du inte kan göra en anmälan om ett förkommet/stulet kort i S-mobil, om kortet redan är tillfälligt spärrat av banken. I en sådan situation ber vi dig kontakta spärrtjänsten för kort, tfn 020 333 (lna/mta, 24 h/dygn).

  1. Logga in på webbanken.
  2. Gå till Kort > Mina kort. Välj det kort som du vill spärra genom att klicka på Beställ nytt kort.
  3. Välj Kortet har förkommit eller blivit stulet - anmäl det förkomna kortet och beställ ett nytt kort.
  4. Läs noga anvisningarna om prissättning och beställning av ett nytt kort. Godkänn den permanenta spärrningen av kortet.
  5. Du får en kvittering när ditt kort är spärrat. Det spärrade kortet försvinner omedelbart från webbanken och ett ersättande kort visas i stället för det spärrade kortet.