Kontantuttag och beställning av kontantbelopp vid S-Bankens kundtjänstställen
Under 2 000 euro
- Du kan också göra kontantuttag och -insättningar på S-Bankens kundtjänstställen vardagar kl. 9/10–12 beroende på när servicepunkten öppnar. Du kan kontrollera var ditt närmaste kundtjänstställe finns genom att använda sökfunktionen för serviceställen. Observera att det inte tillhandahålls några kontanttjänster på S-Bankirernas kontor.
- Du kan ta ut under 2 000 euro per dygn inom ramen för ditt kontosaldo.
- Förbered dig på att vid behov lämna en utredning om användningsändamålet för de medel som tas ut.
- Vi tar ut en serviceavgift på 10 euro för kontantuttag som omfattar specialönskemål. Ta del av vår servicetariff
Över 2 000 euro
- Större kontantbelopp (2 000–10 000 euro) samt mindre belopp, till exempel sedlar av en viss valör, kan du beställa på förhand till ett av våra kundtjänstställen.
- Observera att du ska göra beställningen personligen vid det kundtjänstställe från vilket du vill ta ut pengarna. Du kan kontrollera var ditt närmaste kundtjänstställe finns genom att använda sökfunktionen för serviceställen.
- Beställningen ska göras 2 veckor innan du vill ta ut pengarna.
- Förbered dig på att lämna en utredning om användningsändamålet för de medel som tas ut. Ta med dig också eventuella intyg och utredningar om syftet med medlen. Observera att intygen och utredningarna ska vara skrivna på finska, svenska eller engelska. Om det är fråga om översättningar, ska översättningarna vara gjorda av en legitimerad (auktoriserad) översättare.
- För kontantuttag som beställts i förväg tar vi ut en serviceavgift som utgör 0,5 procent av beloppet på uttaget. Vi tar ut en serviceavgift på 10 euro för kontantuttag som omfattar specialönskemål. Ta del av vår servicetariff
Insättning av kontanter vid kundtjänstställen
Under 10 000 euro
- Du kan också göra kontantinsättningar på S-Bankens kundtjänstställen vardagar kl. 9/10–12 beroende på när servicepunkten öppnar. Du kan kontrollera var ditt närmaste kundtjänstställe finns genom att använda sökfunktionen för serviceställen. Observera att det inte tillhandahålls några kontanttjänster på S-Bankirernas kontor.
- Förbered dig på att lämna en utredning om medlens ursprung. Om du så önskar kan du redan färdigt fylla i utredningen på den bifogade blanketten, skriva ut och ta med den vid ditt besök. Ta med dig också eventuella intyg och utredningar om syftet med medlen. Observera att intygen och utredningarna ska vara skrivna på finska, svenska eller engelska. Om det är fråga om översättningar, ska översättningarna vara gjorda av en legitimerad (auktoriserad) översättare.
Över 10 000 euro
- Om du ska sätta in ett större belopp (över 10 000 euro), ska du på förhand boka en tid till ett kundtjänstställe på vår webbplats. Välj Koder och S-mobil som orsak för besöket och skriv ”Kontantinsättning, stor summa” i fältet för ytterligare information om bokningen. Om just denna orsak inte kan väljas vid det serviceställe du har valt, kan du även välja någon annan orsak. Kom ihåg att skriva ”Kontantinsättning, stor summa” i ytterligare information om bokningen.
- Förbered dig på att lämna en utredning om medlens ursprung. Om du så önskar kan du redan färdigt fylla i utredningen på den bifogade blanketten, skriva ut och ta med den vid ditt besök. Ta med dig också eventuella intyg och utredningar om syftet med medlen. Observera att intygen och utredningarna ska vara skrivna på finska, svenska eller engelska. Om det är fråga om översättningar, ska översättningarna vara gjorda av en legitimerad (auktoriserad) översättare.
- Vi tar ut en serviceavgift på 50 euro för stora kontantinsättningar. Ta del av vår servicetariff
Myntinsättningar
- Vi mottar inte sparbössinsättningar eller myntredovisningar från företag. Myntinsättningar från privatkunder kan mottas för upp till 20 euro eller 50 stycken.
Kom ihåg att du behöver ett giltigt identitetskort eller pass när du uträttar ärenden vid våra kundtjänstställen.
Du kan kontrollera vilka identitetsbevis vi godtar här
Du kan också identifiera dig med S-mobil