Gå direkt till innehållet

Vet du hur mycket Bonus du har samlat?

Du kan behändigt kontrollera din Bonus i S-mobil. Du kan samla upp till 5 procent i Bonus på dina inköp hos S-gruppen genom att visa upp ditt S-Förmånskort i betalterminalen. När du även betalar dina inköp med S-Förmånskortet får du dessutom 0,5 procent Bonus som betalningssättsförmån. Och bäst av allt, du kan dra ännu mera nytta av Bonusen genom att överföra den till Spararen för att få den att växa.

Vad i all världen är Bonus och betalningssättsförmån?

  • Bonus är en köpåterbäring som betalas kontant och kan vara hela 5 procent.
  • Bonus fås för hela familjens inköp med S-Förmånskort. Ju mer inköp man gör desto högre är bonusprocenten.
  • Bonus insamlas på S-gruppens verksamhetsställen, såsom matbutiker, restauranger och hotell samt i webbutiker.
  • Bonus för de köp som gjorts under månaden betalas in på huvudmedlemmens inbetalningskonto för förmåner i S-Banken senast den 10 varje månad.
  • Du kan följa upp den intjänade Bonusen till exempel via webbanken, S-mobil och Oma S-kanava

Läs mer om Bonus

  • Betalningssättsförmån är en tilläggsförmån på 0,5 procent som betalas i pengar.
  • Förmånen beräknas på slutsumman av de köp som omfattas av förmånen.
  • Du kan samla betalningssättsförmån på S-gruppens verksamhetsställen i Finland och i webbutikerna.
  • Betalningssättsförmån ges på betalningar med både debit och credit.
  • Hela hushållets köp med S-Förmånskort ger betalningssättsförmån.
  • Betalningssättsförmån för de köp som gjorts under månaden betalas in på huvudmedlemmens inbetalningskonto för förmåner i S-Banken senast den 10 varje månad.
  • Du kan kontrollera det betalda förmånsbeloppet på webbanken, i S-mobil och på S-användarkonto.

 

S-Förmånskort, S-mobil och webbanken redo för användning

Hur kan jag börja använda S-mobil?

Problem med S-mobil? S-mobil kombinerar behändigt bank- och butikstjänster och är med dig var än du rör dig. Ta behändiga S-mobil i användning med hjälp av anvisningarna nedan.

  1. Ladda ned S-mobil till din telefon i din appbutik.
    Ladda ned
  2. Du får tillgång till S-mobil med Apple iPhone-telefoner samt Android-telefoner med Googles tjänster antingen med S-Bankens webbankskoder eller med  en annan banks webbankskoder eller mobilcertifikat ifall du är kund hos S-Banken.

Du kan aktivera S-mobils banktjänster med webbankskoder till en annan bank eller med mobilcertifikat, om du redan har konto och webbankskoder i S-Banken.

Om du inte ännu har S-mobil, gör så här:

  1. Ladda ned S-mobil i appbutiken i din telefon.
    Ladda ned
  2. Aktivera S-mobil med webbankskoderna till din bank, varvid butikstjänsterna (avsnittet Min egen butik) blir tillgängliga för dig. Följ instruktionerna nedan för att aktivera banktjänsterna (avsnittet S-Banken).

Om du redan aktiverat butikens tjänster i S-mobil, gör så här:

  1. Logga in i S-mobil och aktivera S-Bankens tjänster på förstasidan i avsnittet S-Banken eller genom att klicka på låssymbolen.
  2. Välj identifieringssätt (här kan du identifiera dig med bankkoder till en annan bank eller med mobilcertifikat).
  3. Godkänn villkoren och aktivera identifieringen i S-mobil genom att välja en fyrsiffrig PIN-kod, igenkänning av fingeravtryck eller Face ID (iOS).
  4. I fortsättningen kan du enkelt logga in i S-mobil med din PIN-kod, ditt fingeravtryck eller Face ID.

Har du aktiverat identifiering med S-mobil, men kommer inte ihåg koden du har valt? Nu kan du förnya din kod till S-mobil gratis med bankkoder till en annan bank eller mobilcertifikat i S-mobil.

Så här förnyar du koden till S-mobil:

  1. Öppna S-mobil och klicka på länken Har du glömt din kod? på inloggningssidan .
  2. Välj identifieringssätt (här kan du identifiera dig med bankkoder till en annan bank).
  3. När du har identifierat dig, välj önskad ny fyrsiffrig kod till S-mobil.
  4. Klart! Nu kan du logga in i S-mobil med din nya kod.

Hur kan jag ta mitt S-Förmånskort Visa i användning för betalning?

Har du glömt eller tappat bort PIN-koden till ditt S-Förmånskort Visa? Du kan kontrollera eller beställa kod med hjälp av anvisningarna nedan. Om du vill kan du också byta ut koden till ditt kort till en ny kod, som du själv har valt.

Du kan kontrollera PIN-koden till ditt S-Förmånskort Visa på webbanken. Första gången är avgiftsfri. Därefter debiterar vi en avgift för kontroll av PIN-kod på 5 euro enligt servicetariffen.

Gör så här

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort vars PIN-kod du vill kontrollera.
  3. Gå till fliken Uppgifter och inställningar och klicka på Kontrollera nuvarande PIN-kod.

Du kan också beställa PIN-koden till ditt nuvarande S-Förmånskort Visa per post till din hemadress från webbanken, ett kundtjänstställe eller genom att ringa vår kundtjänst. Du får PIN-koden inom cirka en vecka efter beställning. För beställning av PIN-kod debiterar vi en avgift på 5 euro enligt servicetariffen.

På webbanken

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort vars PIN-kod du vill beställa.
  3. Gå till fliken Uppgifter och inställningar och klicka på Beställ hem PIN-kod per post.
  4. Bekräfta beställningen med bankkoderna eller S-mobil.

Om du vill kan du själv välja ny PIN-kod till ditt S-Förmånskort Visa på webbanken. En valfri PIN-kod är lätt att komma ihåg och gör det ännu enklare att använda S-Förmånskort Visa. Du observerar väl att du av säkerhetsskäl inte bör välja fyra siffror i följd eller fyra identiska siffror, för att förhindra andra att lista ut PIN-koden.

Nytt kort

När du ansöker om ett nytt kort via webbanken, kan du välja en PIN-kod direkt i samband med kortansökan. Om du ansöker om ett kort vid kundtjänststället eller per telefon, kom ihåg att välja PIN-kod i webbanken efter att du gjort ansökan. Observera att det inte går att välja PIN-kod i S-mobil. Val av PIN-kod till nya kort är avgiftsfritt.

Nuvarande kort

Du kan smidigt välja PIN-kod till ditt kort i webbanken. Observera att det inte går att välja PIN-kod i S-mobil. När du väljer en ny PIN-kod till kortet får du även ett nytt kort, eftersom PIN-koden finns på kortets chip. För byte av PIN-kod debiterar vi en avgift på 10 euro enligt servicetariffen.

 

Gör så här

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort vars PIN-kod du vill byta.
  3. Gå till fliken Uppgifter och inställningar och klicka på Byt till valfri PIN-kod.
  4. Ange önskad PIN-kod och bekräfta valet med bankkoderna eller S-mobil.

Hur kan jag förnya mina borttappade webbankskoder?

Visste du att du kan logga in i S-Bankens webbank trots att du inte hittar dina koder?

  1. Logga in i S-mobil med koderna till vilken bank som helst om du redan är kund hos S-Banken.
  2. Du kan sköta dina bankärenden i S-mobil eller logga in i S-Bankens webbank med hjälp av identifiering i S-mobil.

Om du vill kan du också förnya dina webbankskoder med hjälp av anvisningarna nedan.

På kundtjänstställe

Användarkoden hittar du i ditt avtal om bankkoder. Om den har förkommit förnyar vi dina webbankskoder helt och hållet. Du kan ansöka om nya koder på närmaste kundtjänstställe. När du bokar en tid kan du sköta dina ärenden utan att köa. Om du vill kan du även hantera ärenden utan tidsbokning.

Boka tid

För att förnya webbankskoderna behöver du pass eller identitetskort. Du får användarkoden och lösenordet genast, men av säkerhetsskäl skickas den nya kodtabellen per post till din hemadress inom ett par vardagar. För förnyande av koder tar vi ut en avgift på 5 euro enligt servicetariffen.

På internet

  1. Beställ lösenord
  2. För att beställa behöver du användarkoden till webbanken, kodtabellen och din personbeteckning.
  3. Lösenordet skickas per post till din hemadress inom ett par dagar. För beställning av lösenord debiterar vi en avgift på 2,50 euro enligt servicetariffen.

Vid behov kan du förnya ditt lösenord även genom att besöka kundtjänststället eller per telefon.

För att förnya lösenordet vid kundtjänststället behöver du ett identitetsbevis. Ditt lösenord nollställs och du får genast ett nytt. För att återställa lösenordet tar vi ut en avgift på 5 euro enligt servicetariffen.

Du kan också ringa numret 010 76 5800 (lna/mta). För att identifiera dig behöver du identifiering med S-mobil eller användarkoden till webbanken och en kod från din kodtabell samt din personbeteckning.

Beställ en ny kodtabell själv endast om du har tappat bort den föregående. Om dina koder är på väg att ta slut skickar vi en ny tabell automatiskt.

På internet

  1. Beställ kodtabell
  2. För att beställa en kodtabell behöver du användarkoden och lösenordet till webbanken.
  3. Du får kodtabellen per post inom några dagar. För beställning av kodtabell debiterar vi en avgift på 2,50 euro enligt servicetariffen.

Vid behov kan du även beställa en ny kodtabell genom att besöka kundtjänststället eller per telefon.

Du behöver identitetsbevis för att förnya kodtabellen vid kundtjänststället. Du får genast med dig kodtabellen. För beställning av kodtabell debiterar vi en avgift på 5 euro enligt servicetariffen.

Du kan ringa numret 010 76 5800 (mån.–fre. kl. 9–18, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.). Ta fram S-Förmånskortet när du ringer, eftersom vi utöver dina personuppgifter behöver slutdelen av kortnumret. Du får kodtabellen per post inom några dagar. För beställning av kodtabell debiterar vi en avgift på 5 euro enligt servicetariffen.

Dra full nytta av ägarkundsrelationen

Nyttokalkylatorn. Är du ägarkund, men ännu inte koncentrerat dina tjänster till S-gruppen. Beräkna med vår nyttokalkylator vilken nytta du som ägarkund i S-gruppen har av en kundrelation i S-Banken. Genom att koncentra kan du i bästa fall spara upp till hundratals euro per år.

Prova nyttokalkylatorn

Vanliga frågor

Hittar du inget svar på din fråga?

Se vanliga frågor och svar på dem