Gå direkt till innehållet

S-Förmånskort Visa är ett mångsidigt kort

S-Förmånskort Visa är ett mångsidigt bank- och kreditkort som kan användas var som helst. Välj bankkort (Debit), kreditkort (Credit) eller en kombination av båda. Ägarkunderna i handelslagen får kortet utan månads- och årsavgifter.

Välj debit, credit eller båda

Med kortet kan du betala över hela världen. Med kortet samlar du Bonus och betalningssättsförmån på köp inom S-gruppen.
  • Betala köp i Finland, utomlands och på internet
  • Samla Bonus och betalningssättsförmån på köp inom S-gruppen
  • Handla säkert på internet och ange önskad internetköpgräns per dag
  • Gör kontantuttag i S-gruppens butikskassor och i automater över hela världen
  • Möjlighet att betala inköp i mindre delbetalningar med kreditkortet
  • Du kan ansöka om ett kort i S-mobil, på webbanken eller på ett serviceställe

6 tips på hur du kan använda kortet säkert

Förvara kortets PIN-kod på ett säkert sätt och avslöja den inte för någon!Om du misstänker att din PIN-kod har hamnat i orätta händer, ska du byta koden så snart som möjligt. I S-mobil och på webbanken kan du kontrollera den bortglömda PIN-koden avgiftsfritt en gång (därefter 1 €/gång) eller byta PIN-koden till en helt ny valfri kod (serviceavgift 10 €). Alternativt kan du beställa din nuvarande PIN-kod per post till din hemadress på webbanken, i S-mobil, på våra kundtjänstställen eller genom att ringa
vår kundtjänst (serviceavgift 5 euro). Läs anvisningarna

Med kreditkortet får du vid behov extra betalningstid på dina inköp. Med en kreditgräns som passar just dig blir till exempel en resa mer bekymmersfri. Om du vill ansöka om att höja kreditgränsen på ditt kort kan du göra det både i S-mobil och på webbanken. Läs mer

Du kan ange en dygnsspecifik köp-, kontantuttags- och internetköpgräns för ditt kort samt en landsbegränsning. Du kan själv ändra säkerhetsgränserna utan kostnad så ofta du vill på webbanken eller i S-mobil. Så här ändrar du säkerhetsgränserna

Du kan enkelt kontrollera saldot på ditt konto i S-mobil och på webbanken. Om du vill kan du överföra pengar till ditt konto genom en girering eller överföra till exempel din lön till S-Banken. Du kan kontrollera vilket ditt kontonummer i S-Banken är på webbanken och i S-mobil. Du kan ladda ner S-mobil utan avgift från appbutiken i din telefon. Läs mer om webbanken och S-mobil

Det är säkert att använda kortet, så länge som du kommer ihåg några grundläggande saker. Det viktigaste är att komma ihåg att du aldrig får lämna ut koder eller kortuppgifter till någon annan. Läs anvisningarna

Du kan själv spärra ett förkommet kort i S-mobil eller på webbanken. Se anvisningarna här

Artiklar

På väg på resa? Tips för betalning med bankkort utomlands

Finländarna är vana att använda bankkort i hemlandet, men vad är det bra att ta hänsyn till när man reser utomlands? Marketta Lundell, produktgruppchef på S-Banken, ger anvisningar om hur kort kan användas tryggt.

Alla artiklar

Anvisningar och stöd

Vanliga frågor

Spärrtjänst för kort

tfn 020 333 (lna/mta, 24 h/dygn). Om ditt kort förkommer, spärra det omedelbart. Du spärrar ett förkommet eller stulet betalkort genom att ringa bankernas gemensamma spärrtjänst. Den är öppen dygnet runt. Om du ringer spärrtjänsten från utlandet ska du slå numret +358 20 333. Ansvaret för eventuellt missbruk av S-Förmånskortet övergår från dig till S-Banken vid tidpunkten för spärranmälan.

Du kan spärra ditt S-Förmånskort Visa tillfälligt eller vid behov permanent även i S-mobil.
Se närmare anvisningar här

Villkor och dokument

Hantering av kort

Du kan enkelt sköta många saker som gäller ditt bankkort (Debit) och kreditkort (Credit) själv. Det är till exempel enkelt att beställa ett nytt bankkort och kontrollera kortets PIN-kod på webbanken. Du kan ändra kortets säkerhetsgränser i S-mobil eller på webbanken. Se tabellerna nedan!

Hjälp för att använda kortet

Ämne S-mobil Webbanken Annat
Kontrollera PIN-kod  x  x  
Beställ PIN-kod x x  
Välj egen PIN-kod x x  
Kortet har låst sig     x
Kortet har förkommit x x  
Kortet har blivit stulet x x  
Reklamation på grund av problem x x  
Kontaktlös betalning fungerar inte      x 
Köpskydd för kreditkort x x  

Beställ ett kort

  Ämne

S-mobil Webbanken
Nytt kort x x
Förnya kort   x
Kort med kredit x x

Fakturering av kortkrediter

Ämne S-mobil Webbanken
Beställning av e-faktura för Visa   x
Ändring av minsta amorteringsbelopp x  x 
Ändring av förfallodag för kreditfaktura       x   x

Ändringar av kortet

Ämne S-mobil Webbanken
Namnbyte   x
Säkerhetsgränser för kort x x
Kreditegenskap   x
Valfri PIN-kod x x
Spara vid köp x  
Uppsägning av eget kort   x