Ring oss på 010 76 5810
Vår kundtjänst är öppen må–fr kl. 9–16 (lna/mta). När du ringer ska du alltid ha webbankskoder eller identifiering i S-mobil till hands.
E-fakturan ersätter pappersfakturan. Du får en faktura som motsvarar pappersfakturan smidigt direkt i webbanken och S-mobil, där du kan ange att fakturan ska betalas automatiskt eller betala den själv med ett par klick. När du beställer dina fakturor som e-fakturor kan du spara tid, arbete och miljö.
Du kan beställa dina fakturor som e-fakturor om du har webbankskoder och ett brukskonto, S-Konto (eget konto eller omfattande dispositionsrätt till en annan persons konto), i S-Banken. E-fakturaavtalet och -adressen är personliga, vilket innebär att e-fakturan endast skickas till din webbank.
På webbanken kan du välja att ta emot e-fakturor av de fakturautställare som tillhandahåller e-faktura i S-Banken. Om du inte hittar den fakturautställare du letar efter i menyn kan du höra dig för om e-fakturamöjlighet med fakturautställaren i fråga.
Du kan också göra en e-fakturabeställning via S-mobil efter att du har betalat en faktura. Om det fakturerande företaget erbjuder e-fakturamöjlighet, erbjuder vi möjlighet att beställa e-faktura i S-mobil.
Instruktioner: Så här börjar du använda e-faktura
Enklast avslutar du beställda e-fakturor och återkommande betalningar på din andra banks webbank. Efter detta kan du mata in fakturorna för betalning på S-Bankens webbank.
Vår kundtjänst är öppen må–fr kl. 9–16 (lna/mta). När du ringer ska du alltid ha webbankskoder eller identifiering i S-mobil till hands.
Vi har totalt cirka 80 kundtjänstställen på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter runt om i Finland. Vi har öppet även på kvällar och lördagar. Du kan sköta dina ärenden utan att behöva köa om du bokar tid till ett serviceställe.
När dina kontaktuppgifter är uppdaterade hör du till de första som per e-post får information om S-Bankens och hela S-gruppens nya tjänster och aktuella ägarkundsförmåner.