Förmånernas giltighet
Kundförmånerna gäller tills vidare och S-Banken-koncernen har rätt att ändra dem. Genom S-Banken-koncernens beslut kan ändringar även göras i de förmåner som har börjat utnyttjas. S-Banken-koncernen har rätt att kontrollera med arbetsgivaren att personaluppgifterna är aktuella.
Följande personer har rätt till förmånerna:
- Fast anställda och visstidsanställda inom S-gruppen oberoende av om de jobbar heltid eller deltid. Dessutom har familjemedlemmar som bor i samma hushåll och på samma adress som ovan nämnda anställda rätt till förmånerna. På vissa villkor har de som har gått i pension inom S-gruppen och deras makar/makor också rätt till förmånerna. Observera att en person som lämnar ditt ägarkundshushåll inte längre har rätt till personalförmånerna. Den som ansöker om bostadslån som personalförmån ska alltid ensam eller som en av de sökande höra till S-gruppens personal.
- Försäkringsbolagens anställda (ej pensionärer och familjemedlemmar till anställda). För att en anställd ska kunna få förmånerna krävs det att S-Banken har fått information om anställningen av arbetsgivarföretaget med den anställdas samtycke.
Om du säger upp dig eller din anställning upphör av andra orsaker, ändras villkoren i enlighet med servicetariffen så att de motsvarar villkoren för externa kunder. Vad gäller S-Lån och bostadslån förblir personalmarginalen i kraft för gällande avtal tills avtalen löper ut, även när en anställd säger upp sig eller när anställningen upphör.