Uppdatera kunduppgifterna om företaget
Det är vår skyldighet att tillsammans med våra kunder se till att uppgifterna om bankärenden är aktuella. Vi ställer samma frågor till alla våra kunder oberoende av storleken på företaget. Genom att be om att få uppgifter säkerställer vi att dina bankkontakter är säkra och smidiga och samarbetar med myndigheterna bland annat för att bekämpa ekonomisk brottslighet. Du kan läsa mer om vilka uppgifter vi behöver på vår webbplats.
Du kan uppdatera kunduppgifterna om företaget i vår elektroniska tjänst om du har firmateckningsrätt för företaget eller om företaget har skickat banken en fullmakt som ger dig rätt att uppdatera företagets kunduppgifter. Du kan uppdatera kunduppgifterna via knapparna nedan.
Vi påminner om uppdatering av uppgifterna regelbundet genom att skicka ett brev till företagets adress eller vid behov kontakta företagets kontaktperson antingen per e-post eller telefon. Vi begär dock aldrig bankkoder, kreditkortsuppgifter eller annan känslig information i e-postmeddelanden eller per telefon.
Uppdatera kunduppgifterna om företaget
Är er bolagsform någon av följande
- stiftelse,
- beskattningssammanslutning,
- samkommun,
- förening som grundar sig på speciallagstiftning,
- ev.lut. kyrka,
- registrerat religionssamfund,
- försäkringskassa,
- arbetslöshetskassa
och din fullmakt att uppdatera kunduppgifterna om företaget har införts i S-Bankens uppgifter:
Om din fullmakt att uppdatera kunduppgifterna om företaget inte har införts i S-Bankens uppgifter:
För andra bolagsformer än ovanstående:
Förbered dig för att uppdatera kunduppgifterna så här:
Se till att du har företagets uppgifter tillgängliga. Vi ber om följande uppgifter:
- Grundläggande uppgifter
- Uppgifter om skattskyldighet
- Uppgifter om affärsaktiviteter
- Uppgifter om betalningsrörelse i S-Banken
- Ägarstruktur
- Styrelsens sammansättning
- Uppgifter om verkliga förmånstagare
- Uppgifter om de representanter som sköter ärenden med S-Banken
Vilka frågor ställer vi och varför?
Vi ställer frågor till våra kunder av två orsaker: för att känna våra kunder så väl som möjligt och för att iaktta lagstiftning som är bindande för oss och alla andra banker.