Gå direkt till innehållet

Mer än en bank med komplett service

S-Banken är en finländsk bank. Som en del av S-gruppen är vi väl förtrogna med våra 3,1 miljoner kunders vardag, allt från ekonomiska frågor till shoppingturer. Vi vill göra din vardag smidigare och hjälpa dig att sköta din ekonomi så att du har möjlighet till en lite mer välbärgad morgondag, oavsett ditt utgångsläge. Vi förenade de bästa sidorna av S-Banken och Handelsbanken. Som ännu starkare erbjuder S-Banken sina kunder överlägsen smidighet och nytta. Välkommen till S-Banken!

Vi lovar att erbjuda dig lite mer än vad du förväntat dig av en bank

Mångsidiga banktjänster

Konton, kort, lån och spar- och investeringstjänster. När du är ägarkund är konto, kort, webbankskoder och mobiltjänster avgiftsfria för dig.

 

Utmärkta digitala tjänster

S-mobil, webbank och mobilbetalning.

 

Många förmåner

Till exempel avgiftsfria dagliga banktjänster för ägarkunder. Du får Bonus när du koncentrerar dina inköp till S-gruppens och samarbetspartnernas verksamhetsställen runt om i Finland.

Vilka är fördelarna med ägarkundsrelationen för S-Bankens kunder?

S-Bankens dagliga banktjänster, dvs. konto, kort och webbank, är avgiftsfria för S-gruppens ägarkunder och personer som hör till ägarkundshushåll.

Om du hör till ett ägarkundshushåll får du även tillgång till S-mobil som ger dig banktjänster i din telefon. Med S-mobil kan du identifiera dig i tjänster som kräver stark autentisering, se ditt kontosaldo och dina transaktioner, betala räkningar, följa upp dina korttransaktioner och ändra säkerhetsgränserna för ditt kort samt börja spara och investera. Samtidigt lagrar S-mobil enkelt dina inköpskvitton, Bonus och förmåner i en och samma app. Ditt S-Förmånskort finns också i appen.

Genom att koncentrera dina inköp till S-gruppen får du dessutom värdefulla förmåner och samlar Bonus som pengar på kontot. Du kan samla Bonus på dina inköp genom att blippa ditt S-Förmånskort mot betalterminalen.

Om du har S-mobil eller ett giltigt S-Förmånskort Visa med ditt eget namn på, är det ett tecken på att du hör till ett ägarkundshushåll. Om du inte har något av detta, är det bra att kontrollera saken.

Du kan kontrollera om du är ägarkund

  • genom att ladda ner S-mobil i din appbutik. Om ingen ägarkundsrelation finns i dina uppgifter, hänvisas du från S-mobil till att bli ägarkund i webbtjänsten.
  • genom att logga in på S-användarkontot (S-användarkonto.fi), som är ett verktyg för inloggning och identifiering i S-gruppens digitala tjänster. Om du ännu inte har något S-användarkonto, kan du registrera dig i tjänsten med din e-postadress. Under Mina uppgifter på S-användarkontot ser du om det bland dina uppgifter finns ett giltigt S-Förmånskort, vilket innebär att du hör till ett ägarkundshushåll. I tjänsten ser du också om andra personer är anslutna till ditt ägarkundshushåll. Om du har ett S-Förmånskort, dvs. hör till ett ägarkundshushåll, men kortet inte är anslutet till S-användarkontot kan du ansluta kortet till ditt användarkonto genom att identifiera dig med bankkoder till vilken bank som helst eller med mobilcertifikat.
  • genom att ringa S-gruppens ägarkundstjänst på tfn 010 76 5859 må–fr kl. 9–16 (lna/mta) eller genom att besöka Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkterna på S-gruppens verksamhetsställen.

Huvudmedlemmen i ett ägarkundshushåll kan bjuda in familjemedlemmar som bor i samma hushåll eller ansluta dem till sitt ägarkundshushåll.

Inbjudan kan skickas i S-mobil i avsnittet Jag eller på S-kanava genom att logga in på S-användarkontot. Du får inbjudan som innehåller huvudmedlemmens namnuppgifter per e-post. När du har godkänt inbjudan har du anslutits till ägarkundshushållet.

En vårdnadshavare kan ansluta en minderårig familjemedlem till ägarkundshushållet i avsnittet Jag i S-mobil eller i S-kanava genom att logga in på S-användarkontot.

Välkommen till S-Banken

S-Banken är en fullservicebank, som erbjuder överlägsen smidighet och nytta för sina ägarkunder. Vi är känd för våra lättillgängliga tjänster, som möter kundernas olika behov och livssituationer.

Riikka Laine-Tolonen
Verkställande direktör

Vi hjälper dig gärna

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om kundrelationen i S-Banken. Om du inte hittar det du letar efter, öppna chatten eller besök oss, vi hjälper dig gärna. Läs detaljerade anvisningar i avsnittet Vanliga frågor.

Vanliga frågor