S-Bankens elektroniska kanaler har ett servicebrott söndagen den 1 december 2024. Avbrottet har att göra med S-Bankens och Handelsbankens förvärvstransaktion, som genomförs söndagen den 1 december 2024. På grund av åtgärder i samband med överföringen av tjänster har S-Bankens webbank och S-mobil samt elektronisk identifiering via dessa ett serviceavbrott som gäller alla våra kunder söndagen den 1 december 2024. Avbrottet börjar klockan 4 och beräknas vara över klockan 16.
Under serviceavbrottet går det inte att använda webbanken eller S-mobil och dessutom kan webbankskoder eller S-mobil inte användas för identifiering i tjänster som kräver autentisering. Avbrottet gäller också bekräftelse av betalningar via S-Bankens kort eller konton i webbutiker. I övrigt kan kunderna betala samt ta ut och sätta in kontakter som vanligt med S-Bankens kort under avbrottet.
Förutom S-Bankens serviceavbrott bör kunder i Handelsbanken som berörs av överföringen beakta serviceavbrotten i Handelsbankens tjänster. Dessa börjar redan tidigare och är något som Handelsbanken informerar om. Mer information till de kunder som överförs från Handelsbanken kan hittas på vår webbplats s-banken.fi/handelsbanken.
Vi beklagar de olägenheter som avbrottet medför.
*********
Briefly in English:
S-Bank's online banking service and S-mobiili will be closed for maintenance on 1 December from 4 am until 4 pm
S-Bank's online banking service and S-mobiili will be closed for maintenance due to the implementation of the Handelsbanken-acquisition on 1 December from 4 am until 4 pm. During this time, S-Bank’s online banking service and S-mobiili will be out of service and S-Bank’s electronic identification is not available for electronic services. We apologise for any inconvenience the service break may cause to our customers.