Gå direkt till innehållet

Strejkens inverkan på S-Bankens serviceställen 19–22.2.2025

2025-02-18

Servicefacket PAM har varslat om en strejk i februari. Strejken kan påverka öppettiderna för Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkterna eller kötiderna för kundtjänsten. Vi rekommenderar att du under strejken sköter dina ärenden i S-mobil och på S-Bankens webbank. Vi beklagar de olägenheter som strejken eventuellt medför.

Strejkvarslet omfattar alla Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkter mellan den 19 och den 22 februari 2025. Då kan det hända att de har stängt eller har avvikande öppettider. Om du har en bokad tid till en Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkt, kontaktar vi dig för att komma överens om en ny tid.

Så här sköter du ärenden under strejken

Vi rekommenderar att du under strejken sköter dina ärenden i S-mobil och på S-Bankens webbank. S-mobil innehåller alla tjänster för dagliga bankärenden. I S-mobil kan du till exempel granska kontotransaktioner och betala räkningar, ändra säkerhetsgränserna för kort, kontrollera kredittransaktioner, köpa fonder och sköta låneärenden.

Ärenden gällande din ägarkundsrelation kan du även sköta via S-användarkontot. Med S-Förmånskort Visa kan du göra kontantuttag och kontantinsättningar i kassorna på de av S-gruppens verksamhetsställen som har öppet, och även automaterna är tillgängliga på normalt sätt.

Om dina bankkoder har spärrats, kan du aktivera dem genom att besöka närmaste kundtjänstställe antingen före den 18 februari 2025 eller efter den 24 februari 2025. Kom ihåg att ta med dig giltigt pass eller identitetskort. Du kan kontrollera var det närmaste servicestället finns och dess öppettider under Serviceställen på vår webbplats.

Hitta det närmaste kundtjänststället under Serviceställen
Läs mer i S-mobil och på webbanken
Läs mer om spärrade webbankskoder