Gå direkt till innehållet

S-Banken återigen det mest ansedda varumärket inom finansbranschen

2024-09-13

S-Banken är för sjunde år i rad det mest uppskattade varumärket inom finansbranschen enligt Taloustutkimus undersökning Brändien arvostus 2024. I undersökningen mäts varumärkens uppskattning baserat på finländska konsumenters åsikter.

”Vi vill erbjuda våra kunder överlägsen enkelhet och nytta. Detta löfte uppfylls, och vårt varumärke byggs upp och stärks i varje möte med våra kunder. Konsumenternas förtroende uppmuntrar oss på vår tillväxtresa och i vårt mål att vara ett stöd för våra kunder, så att alla ska ha möjlighet till mer förmögen framtid”, säger Anni Hiekkanen, kundrelations- och varumärkesdirektör på S-Banken.

Enligt undersökningen Brändien arvostus 2024 anser finländarna att S-Banken är en ansvarsfull och lättillgänglig bank. I undersökningen var S-gruppens övriga varumärken också framgångsrika vid sidan av S-Banken. Till exempel S-Förmånskortet hörde till de tio mest ansedda varumärkena i Finland.

I undersökningen Brändien arvostus 2024 utreddes hur finländarna värderar 683 varumärken. Undersökningen genomfördes i april–maj 2024 och målgruppen var finländare i åldern 15–79 år i Finland, med undantag för Åland.

Resan mot att bli ännu mer kundorienterad och digital bank fortsätter

S-Banken fortsätter att växa mot en ännu mer kundorienterad och digital bank. S-Banken har redan över 3 miljoner kunder, och S-mobil har över 2 miljoner användare. I och med företagsförvärvet med Handelsbanken, som genomförs i slutet av november – början av december, kommer S-Banken att bli Finlands fjärde största bank för privatkunder.

”Genomförandet av förvärvet och en smidig övergång för det nya kollegorna och kunderna till S-Banken är våra centrala mål under slutet av året”, säger Hiekkanen.

Presskontakter:

S-Bankens kommunikation, tfn 010 767 9300, viestinta@s-pankki.fi