Gå direkt till innehållet
Serviceavbrott i S-mobil, webbanken och elektronisk identifiering samt bekräftelse av konto- och kortbetalningar på nätet söndagen den 1 december kl. 4.00–16.00.
Läs mer

Meddelande som uppdateras: Strejkens inverkan på S-Bankens serviceställen och kundtjänst 1.2.2024

2024-01-29

Servicefacket PAM och Fackförbundet Pro har meddelat att de strejkar i början av februari. Strejken kan påverka öppettiderna eller kötiderna på Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkterna och i S-Bankens kundtjänst. Strejken kan också påverka bokade möten med S-Bankens investerings- och löneexperter samt Private Banking-kontaktpersoner. Under strejken rekommenderar vi att du sköter dina bankärenden i S-mobil och på S-Bankens webbank.

Strejkens inverkan på S-Banken

Strejkvarslet omfattar alla Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkter, S-Bankens kundtjänst, möten med investeringsexperter, låneförhandlingar och Private Banking-tjänster 1.2.2024.

Vi uppdaterar alltid detta meddelande med den senaste informationen om strejkens inverkan. Strejker varar vanligen en dag.

S-Bankens kundtjänst

Strejken kan orsaka rusning i vår telefontjänst och det kan också ta oss längre tid än normalt att svara på meddelanden via webbanken. Vi strävar efter att besvara samtal och meddelanden inom skälig tid.

S-Bankens serviceställen

Om du har en bokad tid till en Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkt kontaktar vi dig för att komma överens om en ny tid.

Investerings- och låneexperter samt Private Banking-kontaktpersoner

När det gäller möten med investerings- eller låneexperter samt Private Banking-kontaktpersoner kontaktar vi kunderna vid behov, om en redan bokad mötestid behöver flyttas till en annan tidpunkt.

Så här sköter du ärenden under strejken

Under strejken rekommenderar vi att du sköter dina bankärenden i S-mobil och på S-Bankens webbank. Frågor gällande din ägarkundsrelation kan du även sköta på S-kanava via S-användarkontot. Med S-Förmånskort Visa kan du göra kontantuttag och -insättningar i kassorna på de av S-gruppens verksamhetsställen som har öppet, och även automaterna är tillgängliga på normalt sätt.

Om dina bankkoder har spärrats, kan du aktivera dem genom att besöka närmaste kundtjänstställe antingen före 31.1.2024 eller från och med 2.2.2024. Kom ihåg att ta med dig giltigt pass eller identitetskort. Du kan kontrollera var det närmaste servicestället finns och dess öppettider under Serviceställen på s-banken.fi.

Hitta det närmaste kundtjänststället
Läs mer om S-mobil och webbanken
Läs mer om spärrade webbankskoder

Avsnitt med titel Spärrtjänster

Spärrtjänst för bankkoder

tfn 09 6964 6820 (lna/msa, 24 h/dygn)

Om dina webbankskoder eller din telefon där identifiering med S-mobil är aktiverad förkommer eller blir stulna ska du omedelbart spärra användningen av dem genom att ringa spärrtjänsten för bankkoder. När du ringer från utlandet är numret +358 9 6964 6820.

Efter spärrningen kan du inte längre använda dina webbankskoder eller identifiering med S-mobil. Ansök om nya koder på vårt kundtjänstställe och aktivera identifiering på nytt i S-mobil.

Spärrtjänst för kort

tfn 020 333 (lna/msa, 24 h/dygn)

Om ditt bank- eller kreditkort har förkommit eller blivit stulet ska du spärra det genast genom att ringa bankernas gemensamma spärrtjänst. Ansvaret för eventuellt missbruk av kortet övergår från dig till S-Banken vid tidpunkten för spärranmälan. När du ringer från utlandet är numret +358 20 333.