Strejkens inverkan på S-Banken
Strejkvarslet omfattar alla Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkter, S-Bankens kundtjänst, möten med investeringsexperter, låneförhandlingar och Private Banking-tjänster 1.2.2024.
Vi uppdaterar alltid detta meddelande med den senaste informationen om strejkens inverkan. Strejker varar vanligen en dag.
S-Bankens kundtjänst
Strejken kan orsaka rusning i vår telefontjänst och det kan också ta oss längre tid än normalt att svara på meddelanden via webbanken. Vi strävar efter att besvara samtal och meddelanden inom skälig tid.
S-Bankens serviceställen
Om du har en bokad tid till en Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkt kontaktar vi dig för att komma överens om en ny tid.
Investerings- och låneexperter samt Private Banking-kontaktpersoner
När det gäller möten med investerings- eller låneexperter samt Private Banking-kontaktpersoner kontaktar vi kunderna vid behov, om en redan bokad mötestid behöver flyttas till en annan tidpunkt.
Så här sköter du ärenden under strejken
Under strejken rekommenderar vi att du sköter dina bankärenden i S-mobil och på S-Bankens webbank. Frågor gällande din ägarkundsrelation kan du även sköta på S-kanava via S-användarkontot. Med S-Förmånskort Visa kan du göra kontantuttag och -insättningar i kassorna på de av S-gruppens verksamhetsställen som har öppet, och även automaterna är tillgängliga på normalt sätt.
Om dina bankkoder har spärrats, kan du aktivera dem genom att besöka närmaste kundtjänstställe antingen före 31.1.2024 eller från och med 2.2.2024. Kom ihåg att ta med dig giltigt pass eller identitetskort. Du kan kontrollera var det närmaste servicestället finns och dess öppettider under Serviceställen på s-banken.fi.
Hitta det närmaste kundtjänststället
Läs mer om S-mobil och webbanken
Läs mer om spärrade webbankskoder