Gå direkt till innehållet

Identifieringen i vår svenskspråkiga telefontjänst förnyas i februari – Du identifierar dig snabbt med S-mobil

2024-02-20

Från och med februari kan du identifiera dig även i vår svenskspråkiga telefontjänst redan i början av telefonsamtalet. Ändringen försnabbar telefontjänsten och förkortar kötiden.

Identifieringen i S-Bankens svenskspråkiga telefontjänst förnyas i februari 2024. I den finskspråkiga telefontjänsten infördes motsvarande ändring under fjolåret.

När du ringer vår kundtjänst, kan du framöver identifiera dig genast i början av samtalet. Identifiering på förhand försnabbar ärendehanteringen, eftersom våra kundrådgivare kan fokusera mer på att hjälpa kunderna med deras personliga bankärenden.

Du kan identifiera dig i telefontjänsten med S-mobil eller S-Bankens kodtabell. Enklast identifierar du dig med S-mobil. På vår webbplats får du mer information om hur identifieringen går till. Vi rekommenderar att alla våra kunder laddar ner S-mobil från telefonens officiella appbutik (Google Play eller App Store). Identifieringsbegäran skickas direkt till S-mobil, där du kan godkänna den med din egen kod i S-mobil, med fingeravtryck eller med Face ID.

Se upp för bedrägerier som förekommer i bankernas namn, till exempel i sms och e-postmeddelanden, på bluffwebbplatser och per telefon. Mata aldrig in dina bankkoder eller kortuppgifter på en webbplats till vilken du fått en länk som ett meddelande i din telefon eller per e-post. S-Banken ber dig aldrig någonsin uppge webbankskoder, kortuppgifter eller annan känslig information per sms, i snabbmeddelandetjänster, i e-postmeddelanden eller genom att ringa och fråga om dina webbankskoder. Om du misstänker att du har fått ett bluffmeddelande, ska du ta bort meddelandet utan att öppna meddelandet eller länkar i det.

Läs mer om hur identifieringen går till

Läs mer om säker ärendehantering