Finländarnas förtroende för S-Banken är fortsatt starkt. Informationen framgår av Taloustutkimus nya undersökning, där finländarna rankade S-Banken som det mest ansedda bankvarumärket. Detta var sjätte året i rad som S-Banken har rankats som det mest ansedda varumärket i bankbranschen.
”Ett varumärke skapas i alla de situationer där företaget möter sina kunder och det omgivande samhället. Vi är både glada och ödmjuka över förtroendet som visas för oss. Jag lovar att vi gör vårt bästa varje dag för att förtjäna förtroendet även framöver. Alla har rätt till en lite mer välbärgad morgondag, och därför erbjuder vi kunderna avgiftsfritt konto, kort, webbankskoder och mobilapp samt enkla spartjänster”, säger Riikka Laine-Tolonen, verkställande direktör.
Enligt Laine-Tolonen skapar det upplevda förtroendet för banken även en bra grund för nästa kapitel i S-Bankens historia. Det inleddes när banken offentliggjorde sitt förvärv av Handelsbankens privatkunds- samt kapitalförvaltnings- och investeringsverksamhet i Finland.
Enligt undersökningen Brändien arvostus 2023 anser finländarna att S-Banken är en inhemsk, lättillgänglig och trygg bank. I slutet av juni hade S-Banken 3,2 miljoner kunder av vilka cirka 625 000 var aktiva kunder.
S-gruppens övriga varumärken var också framgångsrika i undersökningen vid sidan av S-Banken. Till exempel S-Förmånskortet och Prisma hörde till de 10 mest ansedda varumärkena i Finland.
I undersökningen Brändien arvostus 2023 utreddes hur finländarna värderar 665 varumärken. Undersökningen genomfördes i april–maj 2023 och målgruppen var finländare i åldern 15–79 år i Finland, med undantag för Åland.
Taloustutkimus: Brändien arvostus 2023
Presskontakter:
S-Bankens kommunikation, tfn 010 767 9300, viestinta@s-pankki.fi