Syftet med samarbetet är att regelbundet och fortlöpande samla in kundrespons på hur S-Bankens olika kundtjänstkanaler har lyckats erbjuda kundorienterad service av hög och jämn kvalitet.
Redan i mars inleddes en kontinuerlig och systematisk mätning av servicekvaliteten i S-Asiakaspalvelu, och under hösten 2013 utvidgades sms-undersökningarna till S-Bankens kundtjänstställen. På hösten inleddes också mätningen av servicekvaliteten i webbtjänsten, och där skickas förfrågningar till kunderna per e-post i stället för sms.
Efter en kundkontakt skickas kunden en sms-förfrågan som denne kan svara gratis på per sms. På så sätt får vi omedelbar respons på hur väl vi har lyckats uppfylla kundens förväntningar.
I meddelandet får du bland annat frågan om du skulle rekommendera vår kundtjänst för dina bekanta och vilket totalt betyg du ger tjänsten. I slutet av förfrågan kan du också ge öppen respons.
Den respons vi får i meddelandena används för att utveckla vår kundtjänst.