Mitä kysymme ja miksi?
Kysymme asiakkailtamme erilaisia tietoja kahdesta syystä: tunteaksemme asiakkaamme mahdollisimman hyvin sekä noudattaaksemme meitä ja kaikkia muita pankkeja velvoittavia lakeja.
Kun vastaat esittämiimme kysymyksiin, opimme tuntemaan sinut paremmin ja saamme kokonaiskuvan elämäntilanteestasi. Tällöin pystymme palvelemaan sinua henkilökohtaisemmin ja tarjoamaan sinulle parhaiten sopivia palveluita.
Meillä on pankkina lakiin perustuva velvollisuus tuntea asiakkaamme. Kysymyksemme koskevat esimerkiksi S-Pankin tilillesi tulevia ja lähteviä maksuja sekä tilillesi tulevien ja lähtevien varojen alkuperää ja käyttötarkoitusta. Meillä on myös velvollisuus kysyä taloudelliseen tilanteeseesi liittyviä kysymyksiä, verovelvollisuuttasi ja sitä, oletko poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö.
Selvitämme tietoja ymmärtääksemme pankkiasiointiisi vaikuttavia asioita sekä pankkipalveluidesi käyttöä. Selvittämällä näitä tietoja tunnistamme, mikä on sinulle tavanomaista toimintaa ja pystymme havaitsemaan, jos palveluidesi käytössä tapahtuu tästä poikkeavaa toimintaa. Tällä tavoin turvaamme pankkiasiointisi turvallisuuden, luotettavuuden ja sujuvuuden sekä toimimme yhdessä viranomaisten kanssa muun muassa taloudellisen rikollisuuden kitkemisessä.
Kysymme tietojasi, kun tulet asiakkaaksemme ja säännöllisesti koko asiakassuhteesi aikana – esimerkiksi verkkopankissa, S-mobiilissa, asiakaspalvelupisteellämme tai soittaessasi asiakaspalveluumme.
Käsittelemme tietojasi aina luottamuksellisesti. Voit lukea lisää henkilötietojesi käsittelystä verkkosivuiltamme.
Päivitä omat tietosi
Suosittelemme päivittämään tiedot heti, niin asiasta ei tarvitse murehtia myöhemmin. Voit päivittää tietosi turvallisesti S-Pankin verkkopankissa.
Varo huijareita
Muistathan, että S-Pankki ei koskaan kysy sinulta verkkopankkitunnuksiasi, salasanojasi tai korttisi tietoja sähköpostiviestillä tai puhelimitse.