Mitä kysymme ja miksi?
Kysymme asiakkailtamme erilaisia tietoja kahdesta syystä: tunteaksemme asiakkaamme mahdollisimman hyvin sekä noudattaaksemme meitä ja kaikkia muita pankkeja velvoittavia lakeja.
Meillä on pankkina lakiin perustuva velvollisuus tuntea asiakkaamme. Meillä tulee olla riittävät tiedot muun muassa yritysasiakkaan omistajista ja tosiasiallisista edunsaajista, liiketoiminnan luonteesta ja laajuudesta, maksuliikenteestä sekä taloudellisesta asemasta.
Selvitämme tietoja ymmärtääksemme yrityksen pankkiasiointiin vaikuttavia asioita sekä pankkipalveluiden käyttöä. Selvittämällä näitä tietoja tunnistamme, mikä on yritykselle tavanomaista toimintaa ja pystymme havaitsemaan, jos palveluiden käytössä tapahtuu tästä poikkeavaa toimintaa. Tällä tavoin turvaamme yrityksen pankkiasioinnin turvallisuuden, luotettavuuden ja sujuvuuden sekä toimimme yhdessä viranomaisten kanssa muun muassa taloudellisen rikollisuuden kitkemisessä.
Kysymme tietoja, kun yritys tulee asiakkaaksemme ja säännöllisesti koko asiakassuhteen ajan. Käsittelemme yrityksen tietoja aina luottamuksellisesti. Voit lukea lisää yrityksen tietojen käsittelystä verkkosivuiltamme.
Usein kysyttyä
Yrityksen asiakastietojen päivittäminen
Meidän velvollisuutemme on yhdessä asiakkaidemme kanssa huolehtia siitä, että pankkiasiointiin liittyvät tiedot ovat ajan tasalla.