Tekstiviestivahvistus
Mikä on tekstiviestivahvistus?
Käytämme tunnuslukutaulukolla kirjautumisen yhteydessä satunnaisesti tekstiviestivahvistusta. Sen avulla vahvistat kirjautumisen koodilla, jonka saat tekstiviestinä matkapuhelimeesi. Lähetämme vahvistuksen, kun vahvistat maksuja tunnuslukutaulukon avulla sekä joidenkin verkkopankissa tekemiesi muutosten yhteydessä. Tekstiviestivahvistusta ei tarvita välttämättä joka kerta. Esimerkiksi verkkopankkiin kirjautuessa vahvistuskoodia ei tarvita jokaisella kirjautumisella. Käytämme antamaasi puhelinnumeroa vain vahvistuskoodien toimittamiseen.
Miten voin vaihtaa tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroa?
Voit muuttaa tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroasi verkkopankissa käyttäen tunnistautumiseen S-mobiilin tunnistautumista tai S-Pankin tunnuslukutaulukkoa. Vaihtoehtoisesti voit muuttaa numeron toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla verkkosivuillamme. Huomaathan, että turvallisuussyistä sinun tulee päivittää numerosi kahteen kohtaan. Päivitä puhelinnumero sekä yhteystietoihisi että tekstiviestivahvistukseen.
S-Pankin verkkopankissa voit muuttaa numeron kohdassa Asetukset - Vaihda tekstiviestivahvistuksen puhelinnumero. Voit vaihtaa tekstiviestivahvistukseen käytettävän puhelinnumerosi helpoiten verkkopankissa käyttäen verkkopankkiin kirjautumiseen S-mobiilin tunnistamista. S-mobiililla tunnistautuessasi sinulla ei välttämättä tarvitse olla enää vanhaa tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroa käytettävissäsi, vaan voit vaihtaa sen uuteen ilman vanhaan numeroon lähetettävää vahvistuskoodia.
Huomaathan, että jos haluat muuttaa tekstiviestivahvistukseen käytettävää puhelinnumeroasi verkkopankissa käyttäen verkkopankkiin kirjautumiseen tunnuslukutaulukkoa, sinulla on yhä oltava käytettävissäsi nykyinen tekstiviestivahvistuksen puhelinnumerosi. Lähetämme kyseiseen numeroon vahvistuskoodin, jolla voit vahvistaa puhelinnumeron vaihtamisen. Jos vanhaa numeroa ei ole enää käytettävissä, voit muuttaa numeron asiakaspalvelupisteellämme henkilökortin tai passin kanssa.
Huomaathan, että tekstiviestivahvistuksessa käytettävä puhelinnumero ei muutu, vaikka päivittäisit puhelinnumerosi esimerkiksi S-käyttäjätilillä. Numero muuttuu vain, kun se on muutettu verkkopankin valikossa Vaihda tekstiviestivahvistuksen puhelinnumero tai päivittämällä asiakastietosi toisen pankin tunnuksilla.
Muuta tekstiviestivahvistuksen numero S-Pankin verkkopankissa
Muuta tekstiviestivahvistuksen numero toisen pankin tunnuksilla
S-mobiilin uudelleenasentaminen tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeron muuttamisen jälkeen
Jos käytössäsi on S-mobiili-sovellus toimi näin, kun olet vaihtanut tekstiviestivahvistukseen käytettävän puhelinnumerosi.
- Poista S-mobiili-sovellus puhelimestasi.
- Lataa S-mobiili-sovellus uudelleen puhelimesi omasta sovelluskaupasta.
- Kirjaudu takaisin S-mobiiliin joko S-Pankin tai jonkin muun suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksillasi.
- Kirjautumisen lopuksi saat tekstiviestitse vahvistuskoodin juuri vaihtamaasi tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroon. Anna vahvistuskoodi sille varattuun kenttään S-mobiilissa.
- Viimeistele S-mobiilin asennus seuraten sovelluksen antamia ohjeita.
Toimiiko tekstiviestivahvistus myös ulkomailla ja ulkomaisessa liittymässä?
Kyllä toimii. Tekstiviestivahvistus toimii samalla tavalla, kuin muutkin tekstiviestit. Viesti tulee puhelimeen, kunhan puhelin voi vastaanottaa tekstiviestejä ulkomailla. Tarvittaessa voit tiedustella lisää tekstiviestin vastaanottamisesta omalta puhelinoperaattoriltasi.
Olen ulkomailla enkä saa tekstiviestivahvistuksia. Miten toimin?
Minulla on ulkomaalainen puhelinnumero enkä saa tekstiviestivahvistuksia. Miten toimin?
Haluaisitko kirjautua ilman tekstiviestivahvistusta?
Voit kirjautua verkkopankkiin ilman tunnuslukutaulukkoa ja tekstiviestivahvistusta S-mobiilin avulla. Ota S-mobiilin tunnistaminen käyttöön