Lukkiutuneet verkkopankkitunnukset
Verkkopankkitunnukset saattavat turvallisuussyistä lukittua esimerkiksi näissä tapauksissa:
- Käyttäjätunnus tai salasana on annettu useasti väärin kirjautumisen yhteydessä.
- Olet tilannut uuden salasanan postitse kotiin, mutta et ole vaihtanut sitä omavalintaiseksi salasanaksi.
- Et ole kirjautunut verkkopankkiin 3 kuukauden sisällä tunnusten avaamisesta asiakaspalvelupisteellämme.
Lukkiutunut salasana
Vaikka salasanasi olisi lukossa, voit kirjautua verkkopankkiin S-mobiilin avulla. Jos sinulla ei ole S-mobiilia käytössäsi, saat salasanan käyttöösi
- tilaamalla uuden salasanan tunnistautumalla toisten pankkien tunnuksilla tai mobiilivarmenteella
- tilaamalla uuden salasanan tunnistautumalla S-Pankin pankkitunnuksilla ja tiedoillasi
- käymällä asiakaspalvelupisteellämme avaamassa sen. Ota mukaasi voimassa oleva passi tai henkilökortti.
Jos verkkopankkitunnuksesi ovat kokonaan lukossa, tulee lukitus poistaa turvallisuussyistä asiakaspalvelupisteellämme.
Verkkopankkitunnukset koostuvat käyttäjätunnuksesta, salasanasta ja tunnuslukutaulukosta. Huomaathan, että lukkiutuneet verkkopankkitunnukset vaikuttavat ensisijaisesti verkkopankkiin kirjautumiseen. Lukituksella ei ole vaikutusta esimerkiksi fyysisen korttisi tai tilisi toimintaan eikä kortin tunnuslukuun. Verkkomaksamiseen lukkiutuneet tunnukset toki vaikuttavat ja saattavat näin ollen estää kortilla maksamisen verkossa.