Tekstiviestivahvistuksen saapumiseen voi vaikuttaa usea eri tekijä. Olemme koostaneet tähän yleisimpiä syitä.
Internet-selain:
Tekstiviestivahvistuksen lähettämiseen saattaa vaikuttaa tietokoneesi internetselain. Tekstiviestin lähettämisessä maksuja vahvistettaessa on havaittu ongelmia, jos verkkopankkia käyttää vanhentuneella internetselaimella. Suosittelemme, että päivität selaimesi uusimpaan versioon ja kirjaudut päivittämisen jälkeen verkkopankkiin uudelleen. Voit myös kokeilla maksun tekemistä S-mobiililla.
Tarkista käyttämäsi internetselaimen versio ja aseta siihen automaattiset päivitykset päälle. Yleisimmin nämä tiedot löytyvät selaimen komentoriviltä kohdasta Tietoja tai Ohje. Tarkempia ohjeita selaimen päivittämiseen voit katsoa käyttämäsi selaimen ohjeesta tai internetistä.
Suosittelemme, että käytät verkkopankkia seuraavien internetselaimien uusimmilla versioilla: Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge tai Safari (macOS).
Vahvistusviestin päätyminen roskaviestien joukkoon:
Tekstiviestivahvistus saattaa joissakin puhelimissa päätyä puhelimen roskaviestien joukkoon. Ongelma on havaittu ainakin Android-puhelimilla (esimerkiksi Sony, Samsung ym.).
Jos et ole saanut tekstiviestivahvistusta, tarkista ensin löytyykö viesti puhelimen roskaposti / roskasisältö -kansiosta. Roskasisällöt löytyvät puhelinmallista riippuen hieman eri paikoista. Yleensä ne löytyvät saapuneiden tekstiviestien näkymästä painamalla valikkoa tai kolmea pistettä ja valitsemalla esimerkiksi roskaposti / roskasisältö / estetyt yms. valikon.
Huomaathan, että liikkeellä on myös paljon huijausviestejä, joita lähetetään myös S-Pankin nimissä tekstiviesteillä. Viestin lähettäjänä näkyy S-Pankki, joten viesti tulee samaan viestiketjuun S-Pankilta tulleiden aitojen viestien kanssa. Ole siis tarkkana, kun muutat roskasisältöön luokiteltuja viestejä sallituiksi viesteiksi. Jos viestissä on linkki, sitä ei pidä klikata. S-Pankki ei koskaan lähetä asiakkailleen linkkejä sivustoille, joissa kysytään pankkitunnuksia tai korttitietoja.
Lisätietoa huijausviesteistä ja turvallisesta asioinnista pankin kanssa löydät Turvallinen pankkiasiointi -sivulta.
Virheellinen tai puuttuva puhelinnumero:
Tekstiviestivahvistus voi jäädä saapumatta siksi, että vahvistusviestissä käytettävä puhelinnumero on väärä. Tämä voi johtua esimerkiksi siitä, ettemme tiedä uutta puhelinnumeroasi tai puhelinnumerosi ei ole valitettavasti päivittynyt verkkopankkiin. Voit vaihtaa tekstiviestivahvistuksessa käytettävän puhelinnumeron kirjautumalla verkkopankkiin tunnuslukutaulukolla tai toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla verkkosivuillamme.