T-Media selvitti tänään julkaistussa Luottamus&Maine 2024 -tutkimuksessaan kansalaisten näkemyksiä finanssialan toimijoiden, kuten pankkien sekä työeläke- ja vakuutusyhtiöiden maineesta. S-Pankki sai maineen kokonaisarvosanaksi 3,74, kun finanssialan yleinen arvosana oli 3,21. S-Pankki sijoittui vertailussa kaikkien finanssialan toimijoiden ykköseksi. Luottamusta ja mainetta arvoitiin kahdeksalla osa-alueella asteikolla yhdestä viiteen. Kokonaisarvosana muodostui keskiarvona eri osa-alueiden arvosanoista.
S-Pankki on kuluvalla strategiakaudellaan kääntänyt tarinassaan uuden luvun, mikä tarkoittaa sekä vahvaa kasvua, mutta myös merkittäviä panostuksia asiakaslähtöisyyteen ja digitaalisten palveluiden kehitykseen. S-Pankki toteutti viime vuoden lopussa yhden Suomen suurimmista pankkialan integraatioista, kun Handelsbankenin kanssa tehty liiketoimintakauppa saatiin päätökseen. Kaupan myötä S-Pankki kasvoi Suomen neljänneksi suurimmaksi henkilöasiakaspankiksi.
“S-Pankissa on tehty upeaa, pitkäjänteistä työtä palveluiden kehittämiseksi ja olemme lähteneet rakentamaan pankin tarinan seuraavaa lukua todella vankalta pohjalta. Nämä tulokset osoittavat meidän olevan oikealla tiellä ja olemme siitä valtavan iloisia. Toteutamme tällä strategiakaudella isoa muutosta, jossa asiakasymmärrys ohjaa entistä vahvemmin kaikkea kehitystyötämme", S-Pankin asiakkuuksista ja brändistä vastaava johtaja Anni Hiekkanen sanoo.
S-Pankin palveluiden käyttö on turvallista ja sujuvaa
T-Median tutkimuksen osa-alueita olivat hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. S-Pankki menestyi kaikilla osa-alueilla erinomaisesti, mutta erityisesti tuotteiden ja palveluiden laatua sekä pankin taloudellista tilannetta mittaavilla osa-alueilla. S-Pankin palveluiden käytön turvallisuus sai vastaajilta arvosanaksi huikean 3,93. Palveluiden käyttö koettiin myös sujuvaksi ja sai arvosanaksi 3,83.
”Olemme ottamassa uutta vaihetta asiakaslähtöisyyden kehittämisessä. Haluamme jatkossa olla asiakkaillemme ennen kaikkea paremman arjen kumppani ja Suomen mutkattomin pankki, jonka ytimessä on maailman luokan digipalvelut. On todella hienoa nähdä, miten loistavasti onnistumme jo nyt meille tärkeillä osa-alueilla", Hiekkanen sanoo.
Suurin nousu johtamisessa ja vuorovaikutuksessa
S-Pankki paransi arvosanojaan edellisvuoteen verrattuna lähes kaikilla tutkimuksen osa-alueilla. Eniten nousua tapahtui johtamista ja vuorovaikutusta mittaavilla osa-alueilla. Myös S-Pankin hallintoa, tuotteita ja palveluita sekä S-Pankkia työpaikkana koskevat arviot paranivat merkittävästi. Yksikään osa-alueista ei heikentynyt edellisvuodesta.
T-Median Luottamus&Maine 2024 -tutkimus toteutettiin 2.-26.12.2024 sähköisellä kyselylomakkeella. Siihen vastasi kaikkiaan 4 956 iältään 15–65-vuotiasta suomalaista.
Median yhteydenotot
S-Pankin viestintä, +358 10 767 9300, viestinta@s-pankki.fi