Työpaikkailmoitus: Senior riskiasiantuntija, Helsinki

27.8.2024

Me S-Pankissa pyrimme siihen, että asiakas kokee aina saavansa vähän enemmän kuin osasi odottaakaan. Haluamme haastaa toimialan totuttuja käytäntöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa on valtavasti. Matala organisaatio sekä avoin ja keskusteleva työyhteisö tarjoavat myös mahdollisuuden vaikuttaa. Vaikka teemme vaativaa asiantuntijatyötä, emme silti turhia jäykistele.

Kehitämme S-Pankissa liiketoiminnan riskienhallintaa, jonka myötä organisaatioon on luotu uusi ”Liiketoiminnan riskienhallinta” niminen koordinointiyksikkö. Yksikön tarkoituksena on tukea ja kehittää riskienhallintaa 1. puolustuslinjassa.

Haemme nyt kahta senior riskiasiantuntijaa vakituisiin työsuhteisiin Liiketoiminnan riskienhallinnan yksikköön Helsinkiin. Toinen tehtävistä keskittyy operatiivisten riskien hallintaan ja toinen sääntelyyn liittyvien riskien hallintaan. Ilmoitathan hakulomakkeella kumpi tehtävistä kiinnostaa sinua enemmän.

”Vahvistamme S-Pankin liiketoiminnan riskienhallintaa ja nyt haemme riskienhallinnan osaajia kasvavaan yksikköön ja pankkiin. Pääset osaksi dynaamista työympäristöä, jossa voit jatkuvasti oppia ja kehittää osaamistasi”, kertoo Jarmo Parkkonen S-Pankista.

Millaista työtä tarjoamme sinulle?

• Tehtävänäsi on olla mukana kehittämässä liiketoiminnan riskienhallintaa lähtien sen vastuista ja tehtävistä aina konsernitason raportointiin.
  • Tuet liiketoiminnan yksiköitä niiden jatkuvassa riskienhallinnassa ja siihen liittyvissä hankkeissa.
  • Toimit yhdessä liiketoiminnan riskienhallintajohtajan kanssa sekä tietysti läheisessä yhteistyössä S-Pankin eri yksikköjen ja puolustuslinjojen kanssa.
  • Tehtävä sijaitsee Helsingissä Vallilan toimistollamme, mutta yhdistämme arjessamme joustavasti lähi- ja etätyöskentelyä Suomen rajojen sisäpuolella.

Mitä toivomme sinulta?

• Sinulla on vähintään 5 vuoden kokemus riskienhallinnasta ja sen kehittämisestä yhdessä liiketoiminnan kanssa.
  • Omaat relevanttia kokemusta riskienhallintaan liittyvän datan analysoinnissa ja johtopäätösten esittämisessä.
  • Sinulla on hyvä osaaminen riskienhallintaan liittyvien järjestelmien kehittämisessä ja käyttämisessä.
  • Kykenet kommunikoimaan sujuvasti erilaisten sidosryhmien kanssa.
  • Olet asenteeltasi ratkaisukeskeinen, hahmotat laajoja kokonaisuuksia ja esität rohkeasti uusia näkökulmia.
  • Operatiivisten riskiasiantuntijan tehtävään hakevilta odotamme erityisesti ymmärrystä operatiivisten riskien hallinnasta ja siihen liittyvistä prosesseista.
  • Sääntelyn riskiasiantuntijan tehtävään hakevilta toivomme puolestaan osaamista pankki- ja/tai varallisuudenhoidon sääntelystä sekä sen vaikutuksista liiketoimintaan.

S-Pankki on jo kaksitoista kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankkibrändiksi (Sustainable Brand Index). Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. S-Pankin taustalla vaikuttava S-ryhmä tarjoaa ison talon ainutlaatuisia voimavaroja ja mahdollisuuksia. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää.

Haluamme, että työntekijöillämme pysyvät työ ja muu elämä tasapainossa, joten siksi teemme hybridityötä, jossa yhdistyvät etätyön ja toimistolla työskentelyn parhaat puolet. Lisäksi meillä on mahdollista hyödyntää liukuvaa työaikaa. Tuemme työntekijöidemme työhyvinvointia monin tavoin, kuten tarjoamalla kattavan työterveyshuollon, tukea liikuntaharrastuksiin ja tekemällä pienillä asioilla työpäivistä mukavampia. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista. Kun työntekijät ovat onnellisia, yrityskin voi hyvin.

Lisätietoja tehtävästä antaa liiketoiminnan riskijohtaja Jarmo Parkkonen keskiviikkona 28.8. kello 9–10 ja tiistaina 10.9. kello 16–17. Tavoitat Jarmon numerosta 050 3819147.

Lue meistä lisää

Lähetä hakemuksesi 15.9.2024 mennessä oheisella hakulomakkeella. Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa. Jos tulet valituksi tehtävään, tarkistamme luottotietosi ja yritysyhteytesi sekä odotamme sinulta suostumusta turvallisuusselvityksen teettämiseen.