Tunnistautuminen ruotsinkieliseen puhelinpalveluumme uudistuu helmikuussa – S-mobiililla tunnistaudut nopeasti

20.2.2024

Voit tunnistautua helmikuusta alkaen myös ruotsinkieliseen puhelinpalveluumme jo heti puhelun aluksi puhelinlinjalla. Muutos nopeuttaa puhelinpalvelua ja lyhentää jonotusaikaa.

S-Pankin ruotsinkieliseen puhelinpalveluun tunnistautuminen uudistuu helmikuussa 2024. Suomenkielisessä puhelinpalvelussa vastaava muutos otettiin käyttöön viime vuoden puolella.

Soittaessasi asiakaspalveluumme, voit jatkossa tunnistautua heti puhelun aluksi. Tunnistautuminen etukäteen nopeuttaa asiointia, sillä asiakasneuvojamme voivat keskittyä entistäkin enemmän asiakkaidemme auttamiseen henkilökohtaisissa pankkiasioissa.

Voit tunnistautua puhelinpalveluun verkkopankin käyttäjätunnuksellasi ja vahvistaa tunnistautumisen joko S-mobiili-sovelluksella tai S-Pankin tunnuslukutaulukolla. Helpoiten tunnistaudut S-mobiililla. Suosittelemmekin kaikille asiakkaillemme S-mobiilin lataamista puhelimen virallisesta sovelluskaupasta (Google Play tai App Store). Tunnistuspyyntö lähetetään suoraan S-mobiiliin, jolloin sen voi hyväksyä omalla S-mobiilin tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä.

Varo huijauksia, joita esiintyy pankkien nimissä esimerkiksi tekstiviestinä, sähköpostilla, huijaussivustoilla sekä puhelimitse. Ethän anna pankkitunnuksiasi tai korttitietojasi sivustolle, johon olet saanut linkin puhelimeesi viestinä tai sähköpostitse. S-Pankki ei koskaan kysy verkkopankkitunnuksiasi, korttitietojasi tai muita arkaluonteisia tietoja tekstiviestillä, pikaviestipalveluissa, sähköpostiviestillä tai soittamalla kysyen verkkopankkitunnuksiasi. Jos epäilet saaneesi huijausviestin, älä avaa viestiä tai sen linkkejä vaan poista viesti.

Lue tarkemmin, miten tunnistautuminen tapahtuu

Lue lisää turvallisesta asioinnista