Luottoluokittaja Standard & Poor’s nostaa S-Pankin luottoluokitusta ja arvioi näkymät vakaiksi

1.7.2024

S-Pankki Oyj, Pörssitiedote, 1.7.2024 klo 8.30

Kansainvälinen luottoluokittaja Standard & Poor’s on päättänyt nostaa S-Pankin luottoluokituksen BBB+ -tasolle ja vahvistaa lyhytaikaisen luottoluokituksen A2-tasolle. Tulevaisuuden näkymät S&P arvioi vakaiksi 28.6.2024.

Vakaat näkymät kuvastavat S&P:n odotuksia, joiden mukaan S-Pankki Oyj:n kannattavuus säilyy hyvänä huolimatta korkojen asteittaisesta laskusta. S&P:n arvion mukaan toukokuussa 2023 julkistettu liiketoimintakauppa, jossa S-Pankki Oyj ostaa Svenska Handelsbanken AB:n Suomen henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot, tulee vaikuttamaan S-Pankin liiketoimintaan myönteisesti.

Lue S&P:n lehdistötiedote (PDF)

Yhteyshenkilöt:
Riikka Laine-Tolonen, toimitusjohtaja
Eero Saloranta, johtaja, Yritykset ja Pääomamarkkinat

Tietoja julkaisijasta S-Bank Plc

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi