Kuvassa S-Pankin Head of Customer Experience Linda Klemetti. (Kuva: Martti Lindholm, S-Pankki Oyj)
Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) Asiakkuusindeksi 2023 -tutkimuksessa on selvitetty yritysten asiakasuskollisuutta ja asiakaskokemusta vuodesta 2009 lähtien.
S-ryhmän tarjoamien palveluiden rakentama uskollisuus paistaa listan huipulla ja vuonna 2023 finanssialan korkein asiakasuskollisuus oli jälleen S-Pankilla neljättä vuotta peräkkäin. Ensimmäiselle sijalle kaikkien toimialojen vertailussa sijoittui S-ruokakaupat, toisella sijalla loistaa S-Pankki ja jaetulle kolmannelle sijalle ylsi OP Pankki ja Ikea.
”Olemme iloisia ja kiitollisia siitä, että asiakkaamme luottavat meihin ja pankkipalveluihimme. Teemme kaikkemme varmistaaksemme, että voimme jatkossakin olla luotettava kumppani ja täyttää asiakkaidemme odotukset pankkipalveluiden saralla”, kertoo S-Pankin Head of Customer Experience Linda Klemetti.
Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta kahdeksalta eri toimialalta. Asiakasuskollisuus mittaa suositteluhalukkuutta, ostoaikeita ja kiinnostusta vaihtaa kilpailevan yrityksen tuotteisiin tai palveluihin. Tänä vuonna tutkimuksessa oli mukana 56 yritystä ja vastaajina yli 4 000 asiakasta. Jokaista yritystä arvio vähintään 117 asiakasta.
Asiakasuskollisuus 2023, kaikki toimialat
- S-ruokakaupat 72,4
- S-Pankki 71,7
- OP Pankki ja Ikea 71,4
- Motonet 71,1
- Yliopiston apteekki 71,0
- Zalando 70,1
- Aurinkomatkat 69,8
- If 69,6
- Musti ja Mirri 69,3