S-Pankin asiakkaat ovat kaikkein tyytyväisimpiä pankkiinsa verrattuna muiden suomalaisten pankkien asiakkaisiin. Tieto käy ilmi luottovertailuyhtiön Sortterin teettämästä Tyytyväisyys ja luottamus pankkien palveluihin 2023 -tutkimuksesta, jonka on toteuttanut Taloustutkimus. Kyseessä on jo neljäs vuosi, kun S-Pankki pitää hallussaan vertailun kärkisijaa.
Asteikolla yhdestä viiteen (1=tyytymätön ja 5=tyytyväinen) S-Pankki sai asiakkaiden tyytyväisyyden kokonaisarviossa yleisarvosanaksi 4,1. Kaikkiaan analysoitavana oli yhdeksän pankkia, joiden keskimääräinen yleisarvosana oli 3,8.
Eniten S-Pankin asiakkaat arvostavat maksukorttivalikoimaa (4,3), sähköisten palveluiden toimivuutta (4,2) ja pankkipalvelumaksujen hinnoittelua (4,1). Tutkimuksesta selviää myös, että S-Pankilla on uskollisimmat asiakkaat. S-Pankin asiakkaista 66 % ei pidä lainkaan todennäköisenä vaihtamista toisen pankin asiakkaaksi seuraavan vuoden aikana.
Taloustutkimus toteutti tutkimuksen helmikuussa 2023 ja kyselyyn vastasi 1 085 henkilöä. Tutkimuksen tulokset on painotettu iän, sukupuolen ja asuinpaikan sekä talouden koon mukaan. Kokonaistuloksen osalta virhemarginaali on 95 prosentin luotettavuustasolla enimmillään kolme prosenttiyksikköä suuntaansa.'