Luottoluokittaja Standard & Poor’s pitää S-Pankin luottoluokituksen ennallaan ja nostaa näkymät positiiviseksi

30.6.2023

29.6.2023 18:00:01 EEST | S-Bank Plc | Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

S-Pankki Oyj, Pörssitiedote, 29.6.2023 klo 18.00

Kansainvälinen luottoluokittaja Standard & Poor’s pitää S-Pankin luottoluokituksen BBB/A-2 ennallaan. Tulevaisuuden näkymät S&P nosti vakaista positiiviksi 29.6.2023.

Positiiviset näkymät kuvastavat S&P:n odotuksia, joiden mukaan toukokuussa julkistettu liiketoimintakauppa, jossa S-Pankki Oyj ostaa Svenska Handelsbanken AB:n Suomen henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot, ja korkojen nousu tulevat vaikuttamaan S-Pankin liiketoimintaan myönteisesti.

Lue S&P:n lehdistötiedote (PDF)

Yhteyshenkilöt:
Riikka Laine-Tolonen, toimitusjohtaja
Eero Saloranta, johtaja, Yritysasiakkaat ja Treasury

Tietoja julkaisijasta S-Bank Plc

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi