Lähetämme asiakkaillemme tekstiviestillä varoituksia huijausviesteistä

22.8.2022

Lähetämme osalle asiakkaistamme syksyn aikana tekstiviestin, jossa varoitamme S-Pankin nimissä liikkuvista huijausviesteistä.

S-Pankin nimissä liikkuu tällä hetkellä tekstiviestihuijauksia, joiden lähettäjäksi on väärennetty S-Pankki. Viestit näyttävät siten tulevan samaan viestiketjuun S-Pankilta tulleiden aitojen tekstiviestien kanssa. Lähetämme osalle asiakkaistamme syksyn 2022 aikana tekstiviestin, jossa varoitamme huijausviesteistä ja muistutamme, että pankkiasiointi kannattaa aina hoitaa S-mobiili-sovelluksella tai kirjoittamalla itse nettiselaimen osoiteriville S-Pankin verkkosivujen osoite www.s-pankki.fi.

Huijausviesteissä asiakkaalle saatetaan esimerkiksi kertoa uudesta maksunsaajasta, mutta muitakin muunnoksia esiintyy. Tekstiviestin lähettäjän nimen väärentäminen on mahdollista eikä sitä toistaiseksi voida estää. Teemme kuitenkin parhaamme, jotta huijausviestikampanja saataisiin lakkautettua. Viesteissä olevia linkkiä ei pidä klikata, vaan viestit kannattaa poistaa. S-Pankki ei koskaan lähetä asiakkailleen linkkejä sivustoille, joissa kysytään pankkitunnuksia tai korttitietoja.

Lue tarkemmin huijausviesteistä verkkosivuiltamme