S-Pankki pärjäsi viime vuonna finanssibrändeistä selkeästi parhaiten. S-Pankin pisteet olivat jopa kaksi kertaa paremmat kuin seuraavaksi sijoittuneen pankin. Kaikkien brändien listalla S-Pankki sijoittui viidenneksi Lidlin, Fazerin, Prisman ja Yle Areenan jälkeen. Suurimman nousun edellisvuodesta teki Facebook.
”Kiitos kuuluu asiakkaillemme. Hienoa, että reilua toimintaa arvostetaan. Kippistämme automaattikahveilla ja jatkamme työtä sen eteen, että kaikilla olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen, lompakon paksuudesta riippumatta", S-Pankin markkinointi- ja viestintäjohtaja Pekka Haverinen kommentoi BrandIndex-tutkimuksen tuloksia.
Pöhinämittarin pisteet perustuvat kyselytutkimukseen. Vastaajilta kysytään, mistä brändeistä he ovat kuulleet myönteistä ja mistä taas kielteistä mediassa, mainonnassa tai keskusteluissa ystävien tai perheen kanssa edellisen kahden viikon aikana. Buzz-luku on myönteisten ja kielteisten vastausten erotus.
Kaikkiaan vastaajilta kysytään näkemyksiä yli 300 brändistä Suomessa. YouGov on haastatellut tammi-joulukuussa 2019 päivittäin sata suomalaista, jotka valitaan siten, että otos on kansallisesti edustava.
YouGov BrandIndex-tutkimuksen tuloksia: