S-Pankilla on Suomessa toimivien finanssialan yhtiöiden ylivoimaisesti suosituin tuotemerkki, selviää tutkimusyhtiö YouGovin BrandIndex-tutkimuksesta. Sama selviää myös Markkinointi & Mainonta -lehden (30.8.2019) tutkimuksesta.
BrandIndex-tutkimuksen mukaan S-Pankin imago on selvästi parempi kuin seuraavaksi suosituimmalla finanssiyhtiöllä. Myös Markkinointi & Mainonta -lehden tutkimuksen perusteella S-Pankki on arvostetuin finanssialan brändi Suomessa vuonna 2019.
BrandIndex-tutkimuksen mukaan S-Pankin imago jatkoi parantumistaan ja nousi vuotta aiemmasta. Imagoa arvioitiin kuuden eri osatekijän (laatu, yleinen mielikuva, vastine rahoille, suosittelu, maine ja asiakastyytyväisyys) perusteella.
"Kiitos tuloksesta kuuluu ennen kaikkea asiakkaillemme. Haluamme mahdollistaa vähän rahakkaamman huomisen jokaiselle lompakon paksuudesta riippumatta. Iloitsen siitä, että yhä useampi on valinnut meidät pääpankikseen ja se uskoakseni näkyy näissä tuloksissa", kommentoi S-Pankin markkinointi- ja viestintäjohtaja Pekka Haverinen.
Haverisen mukaan S-Pankki on tehnyt viime vuosina sitä, mitä tähänkin asti: keskittynyt tekemään raha-asioiden hoitamisesta helppoa ja mutkatonta. Markkinoinnissaan ja viestinnässään pankki on kiinnittänyt erityistä huomiota siihen, että palveluista kerrotaan avoimesti ja rehellisesti.
"Tänään juhlimme juomalla automaattikahvit. Huomenna jatkuu työ pankkialan uudistamiseksi", Haverinen kertoo.
YouGov haastatteli BrandIndex-tutkimusta varten joka päivä sataa suomalaisia 1.7.2018–30.6.2019 välisellä ajalla ja kysyi heiltä heidän asenteistaan eri tuotemerkkejä kohtaan. Vastaajajoukko edustaa 18 vuotta täyttäneitä suomalaisia. BrandIndex vertailee Suomessa yli 290 eri brändiä.
Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonta -lehden Brändien arvostus 2019 -tutkimuksessa selvitettiin 612 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Tutkimukseen vastasi noin 7 000 henkilöä, ja se toteutettiin kesäkuussa 2019.
YouGov BrandIndex-tutkimuksen tuloksia: