S-Pankki edullisin pankkipalveluiden hintavertailussa

8.4.2010

Helsingin Sanomien Suomen Rahatiedolla teettämän vertailun mukaan S-Pankki tarjoaa osuuskaupan asiakasomistajalle markkinoiden edullisimman vaihtoehdon
päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen.

Suomen Rahatieto vertasi kymmentä Suomessa toimivaa pankkia asiointiin liittyvien perusmaksujen ja luottokorttiin liittyvien kustannusten osalta. Vertailussa käytettiin
esimerkkiasiakasta, joka hoitaa tiliensä tapahtumakyselyt verkkopankissa. Esimerkkiasiakkaan luottokortin käyttöön liittyvien kustannusten arvioinnissa
käytettiin 1 250 euron keskimääräistä luottoa.

Vertailun mukaan pankkiasioinnin kustannukset ovat keskimäärin 149,69 euroa vuodessa. Osuuskaupan asiakasomistajalle pankkiasioinnin hinnaksi S-Pankissa muodostui 83,25 euroa (summa muodostui kokonaisuudessaan luottokortin luottosaldon koroista).

Helsingin Sanomat julkaisi vertailun tuloksen 7. huhtikuuta.

Maksuttomat pankkipalvelut osuuskaupan asiakasomistajalle

S-Pankin peruspalvelut ovat maksuttomat osuuskaupan asiakasomistajalle. Visa-ominaisuudella varustetun S-Etukortin (luotto- ja maksukortti) voi tilata useimmista S-ryhmän toimipaikoista tai S-Pankin verkkopankin kautta. Heti käyttövalmiit pankkitunnukset sähköiseen asiointiin voi hakea S-Pankin asiakaspalvelupisteestä (Prismat sekä isoimmat Sokokset ja S-marketit). Tunnukset voi tilata myös monista muista S-ryhmän toimipaikoista (Alepa- ja Sale-myymälät sekä ABC-liikennemyymälät).