Parhaat korot ja edulliset palvelumaksut

27.9.2007

S-Pankki aukeaa 15. lokakuuta. Kauppapankki on jatkoa S-ryhmän
säästökassatoiminnalle. S-Pankki laajentaa entisestään S-ryhmän
palvelutarjontaa.

– Lähes kaikki S-Pankin myötä palveluvalikoimaan tulevista uusista tuotteista ovat osuuskauppojen asiakasomistajille ilmaisia pankkitunnuksista lähtien, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

S-Etukorttiin voi tilata Visa-ominaisuuden, joka on asiakasomistajille vuosimaksuton vähintään vuoden 2008 loppuun asti. Kauppapankin tuotevalikoimaan kuuluu käyttötilinä toimiva S-Tili, jonka korko on 2,5 % päiväsaldolle. S-Tuottotilille kertyy korkoa jopa 4 % ilman nostorajoituksia. Myös S-Määräaikaistileillä korot ovat hyvät. Visa-luotolla on edullinen korko ilman ylimääräisiä palkkioita tai kuluja. S-Pankilla on myös monipuolinen korttivalikoima ja edulliset kulutusluotot eri tilanteisiin. Lisäksi ensi vuoden alusta asiakasomistajien edut paranevat. Osuuskaupat maksavat asiakasomistajille S-ryhmän toimipaikoissa S-Etukortilla maksettujen ostojen loppusummasta 0,5 % maksutapaedun.

S-ryhmän rahoituspalveluilla on lähes sadan vuoden historia ja vahva asiakaskunta. Pankin perustamisen taustalla ovat muutokset vuoden 2003 osuuskuntalaissa, joka olisi tehnyt säästökassatoiminnan jatkamisen mahdottomaksi. Rahoituspalveluiden tarjoaminen asiakasomistajille haluttiin turvata S-Pankin avulla. SOK:n tytäryhtiöllä S-Pankki Oy:llä on lähtövaiheessaan 1,5 miljoonaa tiliä ja sen talletuskanta on 800 miljoonaa euroa.

– S-Pankin tehtävänä on tuottaa osuuskauppojen asiakasomistajille kilpailukykyisiä peruspankkipalveluita. Samalla kauppapankki vahvistaa asiakasuskollisuutta ja säästää liiketoimintojen kustannuksia. Se tarjoaa osuuskauppojen asiakasomistajille parhaat peruspankkipalvelut päivittäisissä raha-asioissa ja hankintojen rahoittamisessa, kertoo SOK:n pääjohtaja Arto Hiltunen.

S-Pankki on täysin SOK:n omistama, suomalainen kauppapankki, joka käyttää Avainlippu-tunnusta. S-Pankki kuuluu muiden pankkien tapaan yleiseen talletussuojarahastoon.

– S-Pankin toiminnan vahvuuksina ovat hyvät korot, asioinnin helppous ja tasa-arvoisuus. Keskitymme yksityisasiakkaisiin, pääasiassa osuuskauppojen asiakasomistajiin. Pankilla on toimintaa S-ryhmän 1 500 toimipisteessä. Turvaamme siis peruspankkipalveluiden saatavuuden ympäri maan, kertoo Ylihurula.

S-Pankki helpottaa asiakkaiden päivittäistä asiointia. Kauppapankin koko palvelukirjo on käytössä Prismojen, Sokosten ja suurien S-marketien asiakaspalvelupisteissä toimipisteiden aukioloaikoina. Peruspankkipalveluita on tarjolla myös ABC-liikennemyymälöissä ja pienemmissä market-toimipaikoissa. Verkostoa täydentää maksuton verkkopankki, joka toimii S-Pankin pääkonttorina.

Nykyiset S-Etukortit toimivat pankin aukeamisen jälkeenkin ja Bonus kertyy asiakasomistajille entiseen tapaan. Kaikki säästökassa-aikana maksuttomina olleet palvelut säilyvät S-Pankissa ilmaisina.

Lisätietoja:

www.s-pankki.fi

Tarkat korot sekä tuote- ja palveluluettelot löytyvät S-Pankin verkkosivuilta.