Siirry suoraan sisältöön

S-Pankin arvot sekä eettiset periaatteet

Toimintamme perustana on aina asiakkaidemme luottamus meitä kohtaan. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaat mahdolliset palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankin toiminta perustuu samoihin arvoihin, jotka ohjaavat myös koko S-ryhmän toimintaa.

Osio otsikolla Arvot

S-Pankin arvot

Olemme asiakasta varten

  • tunnemme asiakkaamme
  • helpotamme asiakkaan elämää
  • annamme etuja asiakkaalle
  • palvelemme asiakasta

Kannamme vastuuta ympäristöstä ja ihmisistä

  • olemme reiluja ja oikeudenmukaisia
  • autamme toisiamme onnistumaan
  • työyhteisömme voi hyvin
  • teemme vastuullisia päätöksiä

Uudistamme jatkuvasti toimintaamme

  • haluamme oppia ja kehittyä
  • hyödynnämme palautetta
  • toimimme aktiivisesti ja pyrimme ennakoimaan

Toimimme tuloksellisesti

  • luomme mahdollisuuden tehdä tuloksellista työtä
  • teemme tulosta vastuullisesti
  • onnistumisestamme hyödymme me kaikki
Osio otsikolla Eettiset toimintaperiaatteet

S-Pankin Eettiset toimintaperiaatteet

Eettiset toimintaperiaatteet (Code of Conduct) luovat perustan S-Pankin liiketoiminnalle sekä auttavat meitä toimimaan oikein yhteisten pelisääntöjen mukaan. Toimimalla oikein, vastuullisesti ja yhteisiä arvoja noudattaen niin S-Pankin työntekijät kuin yhteistyökumppanimme auttavat S-Pankkia ja asiakkaitamme menestymään. Siten voimme tarjota rahakkaamman huomisen jokaiselle.

Jokaisen s-pankkilaisen ja S-Pankin asiakaspalvelupisteellä työskentelevän edellytetään perehtyvän Eettisten toimintaperiaatteiden sisältöön ja toimivan niiden mukaisesti.

Eettiset toimintaperiaatteet sisältää neljä osiota:

  • S-Pankin arvomaailma
  • S-Pankki asiakkaitaan varten
  • S-Pankki työntekijöitään varten
  • S-Pankki osana yhteiskuntaa

S-Pankin Eettiset toimintaperiaatteet (PDF 1,8 Mt)

Osio otsikolla Whistleblowing

Whistleblowing eli S-Pankin ilmoituskanava

S-Pankki on sitoutunut toimimaan läpinäkyvästi, avoimesti ja eettisiä periaatteita noudattaen. Tarjoamme sidosryhmiemme käyttöön luottamuksellisen ilmoituskanavan, jonka kautta voit ilmoittaa havaitsemistasi väärinkäytösepäilyistä tai Eettisten toimintaperiaatteidemme vastaisesta toiminnasta S-Pankissa.

Ilmoitusmekanismi on keskeinen osa YK:n yrityksiä ja ihmisoikeuksia ohjaavia periaatteita. Ilmoituskanavan tarkoitus on myös tukea hyvää yrityskulttuuria mahdollistamalla S-Pankin sidosryhmille luottamuksellisen kanavan tuoda esiin epäkohtia ja epäilyksiä.

Whistleblowing eli S-Pankin ilmoituskanava

S-Bankens rapporteringskanal för visselblåsning

S-Bank Whistleblowing Channel

Huomioithan, että kanava ei ole tarkoitettu tuotteita tai palveluita koskeviin asiakaspalautteisiin tai reklamaatioihin.  Jos haluat jättää palautteen tai reklamaation, voit tehdä sen palautelomakkeella tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.