Toimintamme perustana on aina asiakkaidemme luottamus meitä kohtaan. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaat mahdolliset palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankin toiminta perustuu samoihin arvoihin, jotka ohjaavat myös koko S-ryhmän toimintaa.
S-Pankin arvot sekä eettiset periaatteet
S-Pankin arvot
Olemme asiakasta varten
- tunnemme asiakkaamme
- helpotamme asiakkaan elämää
- annamme etuja asiakkaalle
- palvelemme asiakasta
Kannamme vastuuta ympäristöstä ja ihmisistä
- olemme reiluja ja oikeudenmukaisia
- autamme toisiamme onnistumaan
- työyhteisömme voi hyvin
- teemme vastuullisia päätöksiä
Uudistamme jatkuvasti toimintaamme
- haluamme oppia ja kehittyä
- hyödynnämme palautetta
- toimimme aktiivisesti ja pyrimme ennakoimaan
Toimimme tuloksellisesti
- luomme mahdollisuuden tehdä tuloksellista työtä
- teemme tulosta vastuullisesti
- onnistumisestamme hyödymme me kaikki
S-Pankin Eettiset toimintaperiaatteet
Eettiset toimintaperiaatteet (Code of Conduct) luovat perustan S-Pankin liiketoiminnalle sekä auttavat meitä toimimaan oikein yhteisten pelisääntöjen mukaan. Toimimalla oikein, vastuullisesti ja yhteisiä arvoja noudattaen niin S-Pankin työntekijät kuin yhteistyökumppanimme auttavat S-Pankkia ja asiakkaitamme menestymään. Siten voimme tarjota rahakkaamman huomisen jokaiselle.
Jokaisen s-pankkilaisen ja S-Pankin asiakaspalvelupisteellä työskentelevän edellytetään perehtyvän Eettisten toimintaperiaatteiden sisältöön ja toimivan niiden mukaisesti.
Eettiset toimintaperiaatteet sisältää neljä osiota:
- S-Pankin arvomaailma
- S-Pankki asiakkaitaan varten
- S-Pankki työntekijöitään varten
- S-Pankki osana yhteiskuntaa
Whistleblowing eli S-Pankin ilmoituskanava
S-Pankki on sitoutunut toimimaan läpinäkyvästi, avoimesti ja eettisiä periaatteita noudattaen. Tarjoamme sidosryhmiemme käyttöön luottamuksellisen ilmoituskanavan, jonka kautta voit ilmoittaa havaitsemistasi väärinkäytösepäilyistä tai Eettisten toimintaperiaatteidemme vastaisesta toiminnasta S-Pankissa.
Ilmoitusmekanismi on keskeinen osa YK:n yrityksiä ja ihmisoikeuksia ohjaavia periaatteita. Ilmoituskanavan tarkoitus on myös tukea hyvää yrityskulttuuria mahdollistamalla S-Pankin sidosryhmille luottamuksellisen kanavan tuoda esiin epäkohtia ja epäilyksiä.
Whistleblowing eli S-Pankin ilmoituskanava
S-Bankens rapporteringskanal för visselblåsning
Huomioithan, että kanava ei ole tarkoitettu tuotteita tai palveluita koskeviin asiakaspalautteisiin tai reklamaatioihin. Jos haluat jättää palautteen tai reklamaation, voit tehdä sen palautelomakkeella tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.