Kun maksat S-Etukortti Visan luotolla, ostoksesi ovat automaattisesti kuluttajasuojalain mukaisesti turvattu ostohetkestä lähtien. Käytännössä ostoturva tarkoittaa sitä, että mahdollisissa ongelmatilanteissa voit saada rahasi takaisin.
Jos matkasi tai lentosi peruuntuu, niin olethan ensin yhteydessä matkatoimistoon tai lentoyhtiöön korvausten saamiseksi tai varauksen siirtämiseksi. Mikäli et pääse korvauksesta yhteisymmärrykseen, voit hakea korvausta S-Etukortti Visan ostoturvasta verkkopankissa. Edellytyksenä on, että olet ensin selvittänyt asiaa kauppiaan kanssa ja että matka on maksettu S-Etukortti Visan luotolla.
Ostoturva koskee sekä suomalaisia että ulkomaisia kauppoja. Voit hakea korvausta minkä hintaisesta ostoksesta hyvänsä – korvattavan tavaran tai palvelun hinnalle ei ole ylä- tai alarajaa. Kortin luottoraja kannattaa pitää sinulle sopivalla tasolla, jotta voit tehdä hankinnat joustavasti yllättävissäkin tilanteissa. Kortin luottorajaa voit muuttaa helposti verkkopankissa.
Ohjeet reklamaation tekemiseen:
1. Kirjaudu verkkopankkiin.
Verkkopankkitunnukset hukassa? Näin voit uusia tunnuksesi
Reklamaatio on mahdollista tehdä myös asiakaspalvelupisteessä.