Siirry suoraan sisältöön

Hei Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvä Private Banking -asiakas

Kohta on se hetki, kun palvelusi siirtyvät meille S-Pankkiin: kaupan toteutuessa 1.12.2024. Tämän jälkeen voit hoitaa pankkiasioitasi niin verkossa kuin nykyisten S-Pankin asiantuntijoiden ja Handelsbankenista siirtyvien asiakasvastaavien kanssa. Tältä sivulta löydät ajankohtaista tietoa palveluidesi siirtymisestä. Aloita valitsemalla oletko Private Banking -henkilöasiakas vai -yritysasiakas. Sivu on päivitetty 6.11.2024
Osio otsikolla #pbhenkiloasiakas
Varaa aika tapaamiseen
Ajat ovat varattavissa 14.10.–30.11.2024 välille. Tarvitset mukaan tapaamiseen voimassa olevan passin tai henkilökortin.

Valmistele asiakkuutesi siirtyminen tapaamisessa asiantuntijamme kanssa

Private Banking -henkilöasiakkaana voit valmistella asiakkuutesi siirtymisen joko digitaalisesti tai tapaamisessa varaamalla ajan asiantuntijamme kanssa. Mikäli haluat valmistella asiakkuutesi, kuten päivittää asiakas- ja sijoittajatiedot, hakea verkkopankkitunnuksia sekä hakukriteerien täyttyessä hakea Private Visa -korttia henkilökohtaisessa tapaamisessa, voit varata ajan tapaamiselle. Voit valita henkilökohtaisen tapaamisen Handelsbankenin konttorilla tai kätevän verkkotapaamisen omalta kotisohvaltasi.

Ajat ovat varattavissa 1.10.2024 alkaen, ja tapaamisia järjestetään 14.10.2024 lähtien aina 30.11.2024 saakka. Tarvitset mukaan tapaamiseen voimassa olevan passin tai henkilökortin.

Kaupan toteutumisen jälkeen, jonka odotetaan tapahtuvan 1.12.2024, voit hoitaa asiakkuuteesi liittyviä asioita yhdessä asiakasvastaavasi kanssa.

Tapaamisia järjestetään rajatusti alla olevilla paikkakunnilla Handelsbankenin konttoreissa:

  • Helsinki, viikot 42-48
  • Tikkurila, viikko 46
  • Lahti, viikot 42-43
  • Kerava, viikko 44
  • Hyvinkää, viikko 45
  • Tapiola, viikot 42-48
  • Turku, viikot 42-48
  • Tampere, viikot 42-47
  • Hämeenlinna, viikko 48
  • Vaasa, viikko 42
  • Pietarsaari, viikot 44-45
  • Oulu, viikot 42-43
  • Kuopio, viikko 46
  • Mikkeli, viikko 48
  • Jyväskylä, viikot 44-45
  • Kouvola, viikko 46

S-Pankki edellyttää asioinnin yhteydessä vahvaa tunnistautumista niin konttorilla, asiakaspalvelupisteellä, puhelinpalvelussa kuin verkkoneuvotteluissa. Sinun tulee tunnistautua myös silloin, jos asioit Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvän asiakasvastaavan kanssa.

Tunnistusasiakirjoina hyväksymme viranomaisen myöntämän passin tai henkilökortin. Tunnistusasiakirjassa on oltava kuva ja sen tulee olla voimassa ja ehjä.

Hyväksymme seuraavat tunnistusasiakirjat:

  • Suomalaisen viranomaisen myöntämä passi
  • Suomalaisen viranomaisen myöntämä henkilökortti (myönnetty 31.5.2011 jälkeen)
  • Muiden valtioiden viranomaisten myöntämä passi
  • EU/ETA-alueen, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä matkustusasiakirjana toimiva henkilökortti
  •  Verkkotapaamiseen voit tunnistautua minkä tahansa suomalaisen pankin pankkitunnuksilla

Tarkempaa tietoa hyväksytyistä tunnistusasiakirjoista osoitteessa s-pankki.fi/henkilotodistus.

Toimi näin:

Kyllä, olen jo asiakas
Jos olet jo asiakas, tarkista, että S-Pankin verkkopankkitunnuksesi ovat toiminnassa. Samalla voit tilata uuden tunnuslukutaulukon kadonneen tilalle.
En ole vielä asiakas
Jos et ole vielä S-Pankin asiakas tai olet epävarma verkkopankkitunnustesi tilanteesta, valmistele siirtyvä asiakkuutesi.

Onko sinulla jo S-Pankin asiakkuus?

Varmista hyvissä ajoin, että sinulla on S-Pankin asiakkuus ja verkkopankkitunnuksesi ovat toiminnassa ennen kuin palvelusi siirtyvät S-Pankkiin. Jos et aiemmin ole ollut S-Pankin asiakas, voit avata tarvittavat palvelut verkossa ja liittyä samalla asiakasomistajaksi. Voit halutessasi ottaa asiakasomistajan edut heti käyttöösi, kun lataat S-mobiilin puhelimeesi.

Jos sinulla on jo S-mobiili puhelimessasi, varmista että käytössäsi on sovelluksen uusin versio. Voit päivittää sovelluksen omassa sovelluskaupassasi.

S-Pankin päivittäispankkipalvelut ovat maksuttomia S-ryhmän asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Lisäksi keskittämällä asiontisi S-ryhmään, saat rahanarvoisia etuja ja kerrytät samalla tilillesi maksettavaa bonussummaa. Bonusta kertyy ostoksistasi, kun vilautat maksupäätteellä S-Etukorttia.

Jos käytössäsi on S-mobiili tai omalla nimelläsi varustettu, voimassa oleva S-Etukortti, on se merkki asiakasomistajatalouteen kuulumisesta. Jos käytössäsi ei ole kumpaakaan, asia on hyvä varmistaa.

Helpoiten voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tai asiakasomistajatalouteen kuulumisesi lataamalla S-mobiilin omasta sovelluskaupastasi. Jos tietoihisi ei ole liitetty asiakasomistajuutta, ohjataan sinut S-mobiilin käyttöönotosta asiakasomistajaksi liittymisen verkkopalveluun.

Voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tilanteen myös kirjautumalla S-käyttäjätilille (s-kayttajatili.fi), joka on S-ryhmän digitaalisiin palveluihin kirjautumisen ja tunnistautumisen väline. Jos et ole ottanut vielä S-käyttäjätiliä käyttöön, voit rekisteröityä palveluun sähköpostiosoitteella. S-käyttäjätilin Omat tiedot -osiosta näet, onko tietoihisi liitetty voimassa oleva S-Etukortti, joka merkitsee asiakasomistajatalouteen kuulumista. Palvelusta näkyy myös, onko asiakasomistajatalouteesi liitetty muita henkilöitä. Jos sinulla on S-Etukortti eli kuulut asiakasomistajatalouteen, mutta korttia ei ole liitetty S-käyttäjätiliin, voit liittää kortin käyttäjätiliisi tunnistautumalla minkä tahansa pankin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Lisätietoa S-käyttäjätilistä löydät S-ryhmän verkkosivuilta https://www.s-kanava.fi/asiakaspalvelu/s-kayttajatili.

S-mobiilin ja S-käyttäjätilin lisäksi voit tarkastaa asiakasomistajuutesi myös soittamalla S-ryhmän Asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-pe 9-16 (mpm/pvm) tai asioimalla S-ryhmän toimipaikkojen Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteellä.

Jos olet täysi-ikäinen, tulee asiakasomistajatalouden pääjäsenen, kuten perheenjäsenesi lähettää sinulle kutsu asiakasomistajatalouteen liittymisestä S-mobiilissa tai S-käyttäjätilillä. Saat pääjäsenen nimen sisältävän kutsun sähköpostiisi. Kun olet hyväksynyt kutsun sinut on liitetty asiakasomistajatalouteen. Huomioithan, että jos haluat kuulua samaan asiakasomistajatalouteen perheenjäsenen kanssa, tulee pääjäsenen kutsu hyväksyä ennen kuin valmistelet asiakkuutesi siirtymistä S-Pankkiin osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken. Tällöin järjestelmämme tunnistaa sinun kuuluvan asiakasomistajatalouteen.

Jos olet ala-ikäinen huoltajasi voi lisätä sinut asiakasomistajatalouteen hänen S-mobiilissaan tai kirjautumalla S-kanavalle osoitteessa s-kanava.fi. Jos huoltajasi on Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvä asiakas, voi hän lisätä sinut asiakasomistajatalouteen samalla, kun hän avaa omaa asiakkuuttaan S-Pankkiin osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken. S-Pankki on lähettänyt tästä lisätietoa kirjeitse syyskuussa 2024 niille asiakkaille, joita muutos koskee.

 

Haluamme helpottaa siirtymistäsi S-Pankkiin

Me huolehdimme suuresta osasta, mutta on kuitenkin joitakin asioita, joita emme valitettavasti voi tehdä puolestasi. Tutustu alla oleviin ohjeisiin ja toimi niiden mukaisesti, niin saat uudet pankkipalvelut mahdollisimman sujuvasti käyttöösi 1.12. jälkeen.

Ajankohtaista – voit tehdä nämä jo nyt!

Kotiisi lähipäivinä jaettavasta kirjeestä näet aiemmat Handelsbankenin tilisi ja niiden tilalle avattavat uudet tilinumerot. Uudet S-Pankin tilit avataan sunnuntain 1.12. aikana, joten uudet tilisi ovat käytettävissäsi tämän jälkeen.

Handelsbankenin tileillesi syötetyt ja vahvistetut, siirron jälkeen erääntyvät maksut, siirtyvät automaattisesti S-Pankin uusille tileille. Vahvistamatta jääneet maksut eivät siirry. Vahvista maksut Handelsbankenin verkko- tai mobiilipankissa 29.11.2024 klo 19 mennessä, jotta ne siirtyvät onnistuneesti S-Pankkiin.

Jos sinulle tulee laskuja 18.11. jälkeen ennen palvelujesi siirtymää, voit saada laskut paperilaskuina tai sähköpostilaskuina, laskuttajasta riippuen.

Onko sinulla toistuvia maksuja? Toimi näin:

S-Pankissa maksun voi syöttää toistumaan kuukausittain tai kuukausittain viimeisenä pankkipäivänä. Jos sinulla on Handelsbankenissa toistuvia maksuja jollakin muulla jaksotuksella, emme teknisten syiden takia voi siirtää niitä S-Pankkiin. Ilmoitamme sinulle erikseen verkkopankin viestillä tai kirjeitse, jos toistuvia maksujasi ei ole voitu siirtää S-Pankkiin.

Handelsbankenin tilien tiliotteet ja aikaisemmat tilitapahtumat eivät siirry S-Pankille, etkä näe niitä S-Pankin verkkopankissa (poikkeuksena ASP-tilit, joiden tiedot siirtyvät). Aikaisemmat tilitapahtumat ja tiliotteet ovat nähtävissä Handelsbankenin verkkopankissa neljän kuukauden ajan palveluiden siirtymisestä.

Tarkistamalla verkkopankkitunnuksiesi tilanteen varmistat samalla, että tunnuksesi ovat varmasti toiminnassa ja tallessa, kun palvelusi siirtyvät S-Pankkiin. S-Pankin verkkopankkitunnukset koostuvat käyttäjätunnuksesta, salasanasta ja tunnuslukutaulukosta. Ne kaikki tarvitaan, jotta saat 1.12. siirtyvät palvelut sujuvasti käyttöösi.

Tarvitset verkkopankkitunnukset, jotta voit asioida verkossa ja hallinnoida tilejäsi, korttejasi tai sijoituksiasi. Niiden avulla voit myös tunnistautua vahvasti silloin, kun asiointi sitä vaatii. Asiakasomistajana voit ottaa tunnuksilla käyttöösi myös mobiilipankkimme S-mobiilin. Jos olet unohtanut verkkopankkitunnuksesi, voit tarkistaa ne täältä.

Meidän velvollisuutemme on yhdessä kanssasi huolehtia siitä, että pankkiasiointiin liittyvät tietosi ovat ajan tasalla. Siksi pyydämme sinua päivittämään tietosi vastaamalla muutamiin kysymyksiin.​

Päivitä asiakastietosi

Jos käytössäsi on Handelsbankenin pankkikortti, saat sen tilalle S-Etukortti Visa Debit-kortin. Kortti postitetaan sinulle automaattisesti kotiisi. Tuleva kortti on debit-kortti, jolla voit maksaa monipuolisesti kotimaassa, ulkomailla ja verkossa. Turvallisuussyistä saat tunnusluvun erillisenä lähetyksenä.

Ota kortti ja tunnusluku talteen - kortti on käytettävissäsi vasta kaupan toteutumisen jälkeen 1.12. alkaen. Nykyiset korttisi toimivat normaalisti siihen saakka.

Tutustu S-Etukortti Visa Debit –korttiin

Usein kysyttyä siirtyvistä korteista

S-Pankki Private -asiakkaana voit hakea S-Pankin Private Visa -korttia. S-Pankki Private
Visa -kortti on yhdistelmäkortti, joka on Private Banking -asiakkaillemme kuukausi- ja
vuosimaksuton. Huomioithan, että S-Pankki Private Visa –kortti edellyttää 300 000 euron
sijoitusvarallisuutta S-Pankissa. Lisäksi vain asiakasomistajat voivat hakea Private Visaa.
Korttia voi hakea yhdessä asiantuntijamme kanssa asiakkuuden siirtymisen valmistelun
yhteydessä. S-Pankki Private Visa -korttia ei voi hakea digitaalisten kanavien kautta.
Voit hakea korttia myös asiakkuutesi siirtymisen jälkeen yhdessä oman asiakasvastaavasi kanssa.

S-mobiili on asiakasomistajien oma sovellus, joka löytyy jo yli kahden miljoonan suomalaisen taskusta. Tarjoamme huippulaadukkaat digitaaliset palvelut, jotka tekevät päivittäisestä pankkiasioinnista helppoa. S-Pankki Private -asiakkaana löydät S-mobiilista sinulle suunnatun osion, jonka kautta pääset jatkossa hoitamaan muun muassa sijoituksiasi ja tarkastelemaan varainhoitoraportteja. S-mobiili mahdollistaa myös tunnistautumisen S-Pankin puhelinpalvelussa sekä S-Pankin asiakaspalvelupisteellä. Ohjeet S-mobiilin käyttöönottoon löydät sivulta s-pankki.fi/s-mobiili.

Avaa verkkopankkitunnukset, päivitä asiakastietosi ja liity halutessasi asiakasomistajaksi. S-Pankki Private -asiakkaana voit valmistella asiakkuutesi siirtymisen digitaalisesti tai varaamalla ajan asiantuntijallemme. Jos olet asiakasomistaja tai haluat liittyä asiakasomistajaksi, valmistele asiakkuutesi siirtyminen kätevästi
digitaalisesti tällä sivulla. Jos olet jo asiakkaamme, tarkista, että verkkopankkitunnuksesi
ovat kunnossa. Uutena asiakkaana pääset myös avaamaan tunnukset. Samalla sinut liitetään asiakasomistajaksi ja tarvittaessa sinulle avataan S-Pankin tili ja tilataan S Etukortti Visa.

Tarjoamme Private Banking -asiakkaillemme mahdollisuuden hoitaa kaikki asiakkuuden siirtymiseen liittyvät asiat myös yhdessä asiantuntijamme kanssa. Voit varata ajan asiantuntijallemme tältä sivulta. Ajat ovat varattavissa 1.10. alkaen, ja tapaamisia järjestetään 14.10. lähtien. Tarvitset mukaan tapaamiseen voimassa olevan passin tai henkilökortin. Huomaathan, että tapaamisessa ei ole mahdollista liittyä asiakasomistajaksi. Jos haluat liittyä asiakasomistajaksi, seuraa yllä olevia ohjeita asiakkuuden siirtymisen valmisteluun verkossa.

Mikäli haluat valmistella asiakkuutesi siirtymän liittymättä asiakasomistajaksi, varaa myös siinä tapauksessa aika asiantuntijallemme. Muistathan päivittää myös varainhoitoon liittyvät sijoittajatietosi 30.11. mennessä verkkopankissa tai tapaamisessa yhdessä asiantuntijamme kanssa.

Näin matka S-Pankkiin etenee

Palvelusi jatkuvat toistaiseksi ennallaan Handelsbankenissa, kunnes ne siirtyvät S-Pankkiin kaupan toteutuessa. Kaupan odotetaan toteutuvan 1.12.2024.

Kaikki S-Pankkiin siirtyvät asiakkaat saavat Handelsbankenilta lisätietoa kirjeitse ja viestinä Handelsbankenin verkkopankkiin. Lisäksi S-pankki on lähettänyt syyskuussa 2024 tarkempia käytännön ohjeita esim. kuinka liittyä asiakasomistajaksi, kuinka saat verkkopankkitunnukset tai miten haet luottokorttia. Tieto on lähetetty kaikille siirtyville asiakkaille kirjeitse. Loka-marraskuussa saat S-Pankilta myös uudet tilinumerot ja S-Pankin Visa Debit -korttisi suoraan kotiisi.

Kaupan toteuduttua palvelemme Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyneitä asiakkaita S-Pankissa ja voit olla kaikista palveluihisi liittyvistä asioista yhteydessä S-Pankkiin.

Hyvä tietää juuri nyt

Handelsbankenista siirtyvät tilit ja niillä olevat varat siirtyvät Handelsbankenista S-Pankkiin. Uudet S-Pankin tilit avataan sunnuntain 1.12. aikana ja ovat käytettävissä tästä alkaen. Huomaathan, että jos sinulla on käytössäsi S-Pankin verkkopankki, tilit näkyvät verkkopankissa vasta niiden siirryttyä.

Olemme lähettäneet marraskuussa uudet tilinumerot sekä lisätietoa tilien siirtymisestä kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee. Tilien siirtyminen edellyttää sinulta joitakin toimia:

  • Ilmoita uudet S-Pankin tilinumerot tarvittaville tahoille, kuten esimerkiksi työnantajallesi palkanmaksua varten sekä etuuksien maksajille ja muille viranomaisille, kuten Kelalle ja Verohallintoon. Päivitä tarvittaessa tilinumerot myös käyttämiisi maksusovelluksiin, kuten MobilePay-sovellukseen. Tee nämä toimet mahdollisimman pian tilien siirryttyä S-Pankkiin, aikaisintaan kuitenkin 1.12., sillä tätä ennen uudelle S-Pankin tilinumerolle tehdyt tilisiirrot palautuvat maksajille.
  • Tallenna tarvittaessa tiliotteesi Handelsbankenista. Handelsbankenin tilien tiliotteet ja aikaisemmat tilitapahtumat eivät siirry S-Pankille, etkä näe niitä S-Pankin verkkopankissa.
  • ASP-tilien tiedot kuitenkin siirtyvät S-Pankkiin. Ota halutessasi tiliotteet ja tilitapahtumien tiedot talteen Handelsbankenin verkkopankissa.
  • Tarkista tiliesi käyttöoikeudet ja niiden maksutiliominaisuudet. Tieto tilin käyttöoikeuksista siirtyy S-Pankkiin Handelsbankenista saatavien tietojen perusteella. Huomaathan, että Handelsbankenin verkkopankkisopimukset eivät siirry S-Pankkiin, joten tilinomistajan tulee erikseen myöntää oikeus käyttää tiliä maksutilinä S-Pankin verkkopankissa. Tarkistathan siis heti tilien siirryttyä, että käyttöoikeudet ovat sopivan laajuiset ja annathan halutessasi käyttöoikeutetulle suostumuksen käyttää tiliä maksamiseen verkkopankissaan. Tarkista myös tiliesi vuorokausikohtaiset maksurajat. Voit tehdä tämän S-Pankin verkkopankissa tiliesi tiedoissa Käyttöoikeudet-välilehdellä. Voit tehdä tämän S-Pankin verkkopankissa tiliesi tiedoissa Käyttöoikeudet-välilehdellä tai ennen 1.12. yhdessä asiakkuusasiantuntijamme kanssa ja 1.12. jälkeen oman asiakasvastaavasi kanssa.

Kun palvelusi ovat siirtyneet S-Pankkiin, niissä noudatetaan S-Pankissa voimassa olevia ehtoja. Handelsbanken on lähettänyt tästä lisätietoja kirjeitse ja Handelsbankenin verkkopankkiin. Jos hyväksyt tili- ja debit-korttisopimusten siirrot ja siirtyviin sopimuksiin sovellettavat S-Pankin ehdot, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Voit edelleen vastustaa Handelsbankenin tili- ja debit-korttisopimusten siirtoa S-Pankkiin kaupan toteutumiseen saakka ilmoittamalla siitä Handelsbankenille. Huomaathan, että vastustaessasi siirtoa tässä vaiheessa, on asiakastietojen siirto Handelsbankenilta S-Pankille jo aloitettu. Voit tehdä ilmoituksen siirron vastustamisesta Handelsbankenin konttorissa tai osoitteessa handelsbanken.fi/s-pankki/vastustus.

Voit tehdä ilmoituksen siirron vastustamisesta Handelsbankenin konttorissa tai osoitteessa handelsbanken.fi/s-pankki/vastustus. Jos vastustat sopimusten siirtoa, edellä mainitut sopimukset pysyvät voimassa Handelsbankenissa. Sopimukset kuitenkin irtisanotaan erillisen aikataulun mukaisesti, sillä Handelsbanken on ilmoittanut vetäytyvänsä Suomesta.

Luottokorttisopimuksesi (sisältäen Credit/Debit-kortin luottopuolen) eivät siirry Handelsbankenilta S-Pankille. Credit/Debit-yhdistelmäkortti korvataan S-Pankin Visa Debit-kortilla. Luottokorttisopimukset Handelsbankenissa tullaan irtisanomaan vuoden 2024 aikana. Handelsbanken on lähettänyt tästä keväällä luottokorttiasiakkailleen lisätietoa.

Halutessasi voit hakea uutta luottokorttia S-Pankista. Voit tehdä hakemuksen helposti verkkopankissamme S-Pankin verkkopankkitunnuksilla. Hakeminen onnistuu myös verkkosivuillamme osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken toisen pankin verkkopankkitunnuksilla.

Nykyiset e-laskusopimukset eivät siirry Handelsbankenilta S-Pankkiin, minkä vuoksi tilaukset tulee uusia, kun asiakkuutesi on siirtynyt S-Pankkiin. Siirron odotetaan tapahtuvan 1.12.2024. Handelsbanken irtisanoo e-laskujen vastaanottopalvelun päättymään 18.11.2024, jonka jälkeen et enää saa e-laskuja Handelsbankenin verkkopankkiin tai voi tilata Handelsbankenin verkkopankissa uusia e-laskuja. Jos sinulle tulee laskuja 18.11. jälkeen ennen palvelujesi siirtymää, voit saada laskut paperilaskuina tai sähköpostilaskuina, laskuttajasta riippuen. Tilaa uudet e-laskut S-Pankkiin, kun uudet tilit on avattu käyttöösi. Voit tehdä uudet e-laskutilaukset S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilissa. Tarkemmat ohjeet näet osoitteessa s-pankki.fi/e-lasku. Näet tarvittaessa Handelsbankeniin saapuneet e-laskusi ja lopetetut e-laskutilaukset Handelsbankenin verkkopankissa myös 1.12.2024 jälkeen.

Handelsbanken on lähettänyt tästä lisätietoa syyskuussa niille asiakkaille, joita muutos koskee. Tiedot on lähetetty kirjeitse sekä viestinä Handelsbankenin verkkopankkiin. Jotta saat e-laskupalvelun käyttöösi S-Pankissa, tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset. S-Pankki on lähettänyt siirtyville tilinomistajille tarkempia lisätietoja ja ohjeita e-laskutilausten tekemiseen marraskuussa. Jos sinulla on kysyttävää e-laskusopimuksiin liittyen, otathan yhteyttä asiakasvastaavaasi Handelsbankenissa tai Handelsbankenin asiakaspalveluun numerossa 010 444 2442 (pvm/mpm, ma–pe klo 9–16).

Erääntyvät maksut, jotka olet syöttänyt ja vahvistanut Handelsbankenin tileille, siirtyvät automaattisesti uudelle S-Pankin tilille. Vahvista maksut Handelsbankenin verkko- tai mobiilipankissa 29.11.2024 klo 19 mennessä, jotta ne siirtyvät onnistuneesti S-Pankkiin. Asiakkuuden siirtymisen jälkeen Handelsbankenin tileille saapuvia tilisiirtoja ohjataan kolmen kuukauden ajan automaattisesti S-Pankin uusille tileille. Huomaathan, että Handelsbankenin tilille saapuneita ulkomaanmaksuja ja pikasiirtoja ei kuitenkaan ohjata S-Pankkiin siirtyneelle tilille, vaan ne palautuvat maksajalle 1.12. alkaen.

Handelsbankenin tileihin liitetyt suoramaksutilaukset siirtyvät S-Pankkiin. Seuraa kuitenkin suoramaksujasi ja tee tarvittaessa uudet tilaukset. Suoramaksu on e-laskua korvaava palvelu asiakkaille, jotka eivät käytä verkkopankkia. Jos Handelsbankenin tileiltäsi veloitetaan suoramaksuja, ne veloitetaan S-Pankin uusilta tileiltä samalla tavalla kuin aikaisemmin Handelsbankenissa.

Huomaathan, että SEPA-suoraveloitussopimukset eivät siirry S-Pankille. Jos sinulla on ollut Handelsbankenissa käytössä SEPA-suoraveloituspalvelu, ota yhteyttä laskuttajiin ja ilmoita heille uusi tilinumerosi. Otamme sinuun yhteyttä verkkoviestillä tai kirjeitse pankin ja asiakkaan välisen SEPA-suoraveloitussopimuksen solmimiseksi, kun ensimmäinen SEPA-suoraveloituspyyntö saapuu uudelle tilillesi.

Varainhoitosopimukset siirtyvät S-Pankkiin 1.12.2024, jolloin kaupan odotetaan toteutuvan. Siirtymän jälkeen varainhoitosopimuksiin sovelletaan S-Pankin täyden valtakirjan omaisuuden-hoitosopimuksen yleisiä ehtoja ja/tai konsultoivan varainhoitosopimuksen yleisiä ehtoja riippuen nykyisistä varainhoitosopimuksista. Ehdot astuvat voimaan 1.12.2024. Handelsbanken on lähettänyt kirjeitse ja verkkopankkiviestinä Handelsbankenin verkkopankkiin ehdot sekä lisätietoa siirron vaikutuksista varainhoidon palveluihin niille asiakkaille, joita muutos koskee elokuun 2024 aikana. S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista siirtyville asiakkaille syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta ja palveluiden siirtymisestä. Tieto on lähetetty kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee. Jos hyväksyt S-Pankin varainhoitosopimusten ehdot, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos et hyväksy S-Pankin ehtoja, sinulla on oikeus irtisanoa varainhoitosopimuksesi päättymään ennen uusien ehtojen voimaantulopäivää. Tällöin ota yhteyttä Handelsbankeniin viimeistään 15.11.2024.

Päivitäthän sijoittajatietosimahdollisimman pian, viimeistään marraskuun loppuun mennessä S-Pankin verkkopankin kautta tai varaamalla ajan asiantuntijallemme.

Rahastojen säilytys ja siihen liittyvä sijoituspalvelu- ja säilytyssopimus siirtyvät Handelsbankenilta S-Pankkiin kaupan toteutumisen yhteydessä, jonka odotetaan tapahtuvan 1.12.2024. Jos sinulla on rahasto-omistuksia tai kuukausisäästämisen sopimuksia Handelsbankenissa, ne siirtyvät S-Pankkiin, eikä niihin ei tule muutoksia rahastojen siirtymisen jälkeen. Rahasto-omistusten siirtymisestä S-Pankkiin ei tule veroseuraamuksia. S-Pankki ei veloita Handelsbankenin rahastoista merkintä- tai lunastuspalkkioita, joten rahastojen kuluihin ei tule muutoksia. S-Pankki ei tarjoa Handelsbanken-rahastojen vaihtotoiminnallisuutta. Rahastojen hallinnointipalkkioon liittyvät päätökset tekee Handelsbanken Fonder AB ja niihin liittyviin mahdollisiin muutoksiin S-Pankki ei voi vaikuttaa. Siirtymän jälkeen rahastosäilytykseen ja kaupankäyntiin sovelletaan S-Pankin sijoituspalvelusopimuksen ehtoja, jotka astuvat voimaan 1.12.2024.

Handelsbanken on lähettänyt kirjeitse ja verkkopankkiviestinä Handelsbankenin verkkopankkiin ehdot sekä lisätietoa siirron vaikutuksista sijoituspalveluihin niille asiakkaille, joita muutos koskee elokuun 2024 aikana. Jos hyväksyt S-Pankin sijoituspalvelusopimuksen ehdot, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos et hyväksy S-Pankin ehtoja, sinulla on oikeus irtisanoa sijoituspalvelusopimuksesi päättymään ennen uusien ehtojen voimaantulopäivää ottamalla yhteyttä Handelsbankeniin viimeistään 15.11.2024. Rahasto-omistukset on lunastettava sopimuksen irtisanomisen yhteydessä.

Lisäksi S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista siirtyville asiakkaille syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta, sijoittajatietojen päivittämisestä ja palveluiden siirtymisestä. Tieto on lähetetty kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee.

Handelsbanken ja S-Pankki ovat lähettäneet tietoa asiakkuuden siirrosta kirjeitse sekä Handelsbankenin verkkopankkiin seuraavasti:

  • Helmi- ja huhtikuussa päämiehesi sai tiedon asiakkuuden siirrosta S-Pankkiin Handelsbankenilta.
  • Kesäkuun aikana edunvalvojat ja edunvalvontavaltuutetut ovat saaneet tietoa Handelsbankenilta siitä, mitä tietoja Handelsbanken toimittaa S-Pankille ennen kaupan toteutumista ja sen yhteydessä sekä mitkä tiedot eivät siirry S-Pankille.
  • Syyskuun aikana S-Pankki on lähettänyt tietoa mitä päämiehen ja edunvalvojan ja/tai edunvalvontavaltuutetun pitää tehdä palveluiden käyttöön ottamiseksi S-Pankissa. Kirje sisältää tietoa mm. siirtyvistä palveluista sekä ohjeet päämiehen asiakastietojen päivittämiseen, asiakasomistajaksi liittymiseen, verkkopankkitunnusten hakemiseen liittyen sekä siihen, mitä asiakirjoja edunvalvojan tulee toimittaa S-Pankille. Huomaattehan, että myös edunvalvojan tulee olla henkilöasiakkaana S-Pankissa, mikäli hän tarvitsee pääsyn päämiehen tileihin. Mikäli edunvalvoja ei ole S-Pankin asiakas, päämiehen asioita voi hoitaa ainoastaan S-Pankin toimipisteellä. Kirjeet on lähetetty päämiehille ja heidän edunvalvojalleen ja/tai edunvalvontavaltuutetulleen.
  • Marraskuun aikana S-Pankki on lähettänyt päämiehellesi kirjeitse uusien S-Pankin tilien tilinumerot sekä tietoa uusista S-Pankin tileistä ja ohjeet uusien tilien käyttöönottoon.
  • Mikäli päämiehelläsi on ollut kortti tiliinsä Handelsbankenissa, olemme lähettäneet loka-marraskuussa 2024 päämiehen asiakastiedoissa olevaan osoitteeseen S-Pankin Visa Debit -kortin sekä tietoa kortin käytöstä.

Ohjeet edunvalvojille päämiehen asioiden hoitamiseksi löydät myös täältä

Jos sinulla on edunvalvojana kysyttävää päämiehesi asiakkuuden siirtoon liittyen, voit olla yhteydessä Handelsbankenin asiakaspalveluun numerossa 010 444 2442 (pvm/mpm). Jos sinulla on kysyttävää S-Pankin palveluihin liittyen ja olet avannut S-Pankin verkkopankkitunnukset, voit lähettää meille viestin S-mobiilissa tai verkkopankissa. Voit myös olla yhteydessä meihin puhelimitse numerossa 010 76 5800 (mpm/pvm).

Lataa tästä edunvalvojan ilmoitus päämiehen oikeudesta käyttää pankkipalveluita

S-Pankki on lähettänyt syyskuussa 2024 lisätietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta ja palveluiden siirtymisestä alaikäisille ja heidän huoltajilleen. Tiedot on lähetetty kirjeitse alaikäisen nimellä. Jos olet alaikäinen, käythän kirjeen läpi yhdessä huoltajasi kanssa.

Jos olet huoltaja, päivitä lapsen asiakastiedot osoitteessa s-pankki.fi/omat-tiedot minkä tahansa pankin, kuten Handelsbankenin verkkopankkitunnuksilla riippumatta siitä onko lapsi jo S-Pankin asiakas vai ei. Jos haluatte, että lapsi saa kaikki asiakasomistajaedut, tarkistakaa että lapsi kuuluu asiakasomistajatalouteenne. Asiakasomistajatalouteen kuuluvat henkilöt voi tarkistaa S-käyttäjätilin tiedoista, kirjautumalla tilille osoitteessa s-kanava.fi. Lisätkää lapsi asiakasomistajatalouteen 30.9. mennessä, jotta lapselle siirtyvät S-Pankin palvelut avataan asiakasomistajan palveluina.

Jos haluatte avata lapselle S-Pankkiin uusia palveluja, varatkaa aika asiakaspalvelupisteellemme joulukuulle tai alkuvuoteen 2025. Tällöin voitte tarvittaessa tarkistaa myös siirtyneiden tuotteiden tilanteen. Ajan voi varata osoitteesta s-pankki.fi/ajanvaraus. Asioikaa palvelupisteellä lapsen ja hänen virallisten huoltajiensa kanssa. Jos ette pääse paikalle yhdessä, voitte valtuuttaa yhden huoltajan asioimaan yhdessä lapsen kanssa. Valtuutuksen voi tehdä S-Pankin verkkopankissa, kun toisella huoltajalla on omat S-Pankin pankkitunnukset tai valtakirjalla, jonka löydätte osoitteesta s-pankki.fi/elamantilanteet. Varatkaa aika asiakaspalvelupisteelle vasta, kun valtuutus on tehty. S-Pankissa käytämme Signom-allekirjoituspalvelua valtuutuksen tekemiseen.

Kuolinpesän palvelut siirtyvät Handelsbankenista S-Pankkiin kaupan toteutuessa 1.12.2024. Handelsbanken toimittaa S-Pankille kuolinpesän perustiedot sekä tietoja kuolinpesän pankkipalveluista ja sopimuksista Handelsbankenissa. Jos perukirja on toimitettu Handelsbankenille, luovutetaan se myös S-Pankkiin.

Kuolinpesän muut asiakirjat, esimerkiksi valtakirjat, eivät siirry S-Pankkiin, vaan ne tulee toimittaa S-Pankille tarvittaessa kuolinpesän asioiden hoitamista varten. Asiakirjoja tarvitaan, jos kuolinpesän hoitaminen edellyttää muita toimenpiteitä kuin laskujen maksamista. Näitä toimenpiteitä voivat olla esimerkiksi käyttöoikeuksien antaminen tai kuolinpesän palveluiden lopetus.

Valtakirjasta tulee ilmetä valtuutus kuolinpesän asioiden hoitamiseen S-Pankissa 1.12.2024 jälkeen sisältäen myös Handelsbankenista siirtyvät palvelut.

Lataa valtakirja tästä

Usein kysyttyä siirtyvistä kuolinpesistä

Hyvä tietää palveluista

  • Tilit
  • Debit- ja Online Debit -kortit
  • Lainat vakuuksineen
  • Rahastot
  • Varainhoitosopimukset
  • Luottokortit (Sis. Credit/Debit -yhdistelmäkorttien luottopuolen. Credit/Debit-yhdistelmäkortit korvataan S-Pankin Visa Debit -kortilla). Halutessasi voit hakea uutta luottokorttia S-Pankista. Handelsbankenista siirtyviä asiakkaita suositellaan tekemään hakemus lähempänä kaupan toteutumista.
  • Verkkopankkisopimukset
  • Arvopapereiden välitys- ja säilytyspalvelut sekä arvo-osuustilit, pl. täyden valtakirjan varainhoitosopimuksen sisällä olevat arvopaperisäilytykset.
  • Valuuttatilit

Jos sinulla on käyttöoikeus Handelsbankenin asiakkaana olevan henkilön (esim. alaikäinen) tiliin, siirtyy tili käyttöoikeuksineen kaupan toteutuessa S-Pankkiin, mutta tilinumero vaihtuu.

Jos käytössäsi on siirtyvään tiliin liitetty debit-kortti, saat S-Pankista uuden kortin hyvissä ajoin ennen siirtoa. Handelsbanken on lähettänyt lisätietoa siirron vaikutuksista niille tilinkäyttöoikeutetuille, joita muutos koskee kesäkuussa 2024. Viestit on lähetetty kirjeitse ja verkkopankkiviestinä Handelsbankenin verkkopankkiin.

Näin matka S-Pankkiin etenee

Palvelunne jatkuvat toistaiseksi ennallaan Handelsbankenissa, kunnes ne siirtyvät S-Pankkiin 1.12, jolloin kaupan odotetaan toteutuvan. Kaupan toteuduttua palvelemme Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyneitä Private Banking -yritysasiakkaita S-Pankissa ja voitte olla kaikista palveluihinne liittyvistä asioista yhteydessä S-Pankkiin.
Varaa aika tapaamiseen
Ajat ovat varattavissa 14.10.–30.11.2024 välille. Tarvitset mukaan tapaamiseen voimassa olevan passin tai henkilökortin.

Näin valmistelette yrityksenne Private Banking -sijoitusasiakkuuden siirtymisen

Voitte valmistella asiakkuutenne siirtymisen joko digitaalisesti päivittämällä yrityksenne asiakastiedot 7.10. alkaen osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken/yritysasiakas tai tapaamisessa asiantuntijamme kanssa. Jos yrityksenne tarvitsee yritysverkkopankkitunnukset tai haluatte hoitaa asiakkuuden siirtymiseen liittyvät asiat henkilökohtaisesti, voitte varata ajan asiantuntijallemme tältä sivulta tai kaupan toteuduttua 1.12. alkaen asiakasvastaavanne kautta. Tapaamisia järjestetään verkossa sekä valikoiduilla paikkakunnilla. Sopivan sijainnin ja ajankohdan löydätte ajanvarauksen kautta. Ajat ovat varattavissa 1.10. alkaen, ja tapaamisia järjestetään 14.10. lähtien.

Tarvitsette mukaanne tapaamiseen voimassa olevan passin tai henkilökortin, enintään kolme kuukautta vanhan rekisteriotteen sekä hallituksen kokouksen pöytäkirjan, jossa yritys antaa luvan verkkopankkitunnusten avaamiselle ja ilmoittaa yksilöidysti yrityksen verkkopankkikäyttäjät sekä tilin/tilien käyttöoikeutetut. Käyttäjät, jotka on ilmoitettu yritysverkkopankkikäyttäjiksi saavat tilinkäyttöoikeudet niille tileille, jotka ovat merkitty pöytäkirjassa yritysverkkopankkiin maksuliikennetileiksi. Huomioittehan, että jos hallitukseen kuuluu vain yksi henkilö, joka on tapaamisessa allekirjoittamassa sopimuksia, ei hallituksen kokouksen pöytäkirjaa vaadita.

Tapaamisia järjestetään rajatusti alla olevilla paikkakunnilla Handelsbankenin konttoreissa:

  • Helsinki, viikot 42-48
  • Tikkurila, viikko 46
  • Lahti, viikot 42-43
  • Kerava, viikko 44
  • Hyvinkää, viikko 45
  • Tapiola, viikot 42-48
  • Turku, viikot 42-48
  • Tampere, viikot 42-47
  • Hämeenlinna, viikko 48
  • Vaasa, viikko 42
  • Pietarsaari, viikot 44-45
  • Oulu, viikot 42-43
  • Kuopio, viikko 46
  • Mikkeli, viikko 48
  • Jyväskylä, viikot 44-45
  • Kouvola, viikko 46

Haluamme helpottaa yrityksenne siirtymistä S-Pankki Private -asiakkaaksi

Me huolehdimme suuresta osasta, mutta on kuitenkin joitakin asioita, joita emme valitettavasti voi tehdä puolestanne. Ne on listattu tiiviisti tähän. Tekemällä vaiheet annetussa aikataulussa yrityksenne saa S-Pankki Private Banking -palvelut käyttöönsä, kun asiakkuus on siirtynyt S-Pankkiin.

Päivittäkää yrityksenne asiakastiedot ja avatkaa verkkopankkitunnukset. Yrityksenne asiakastiedot voitte päivittää tällä sivulla. Suosittelemme päivittämään asiakastiedot hyvissä ajoin ennen asiakkuuden siirtymistä. Huomioittehan, että vain yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi päivittää yrityksen asiakastiedot. Asiakastietojen päivitystä varten palveluun tulee tunnistautua henkilökohtaisilla, Suomessa toimivan pankin pankkitunnuksilla.

Jos yrityksenne tarvitsee verkkopankkitunnukset tai haluatte hoitaa asiakkuuden siirtymiseen liittyvät asiat henkilökohtaisesti, voitte varata ajan asiantuntijallemme. Ajan voitte varata tältä sivulta tai kaupan toteuduttua oman asiakasvastaavanne kautta. Ajat ovat varattavissa 1.10. alkaen, ja tapaamisia järjestetään 14.10. lähtien. Tarvitsette mukaanne tapaamiseen voimassa olevan passin tai henkilökortin sekä muut kirjeessä ilmoitetut yritystä koskevat dokumentit.

Muistattehan päivittää myös yrityksenne varainhoitoon liittyvät sijoittajatiedot tapaamisen yhteydessä, viimeistään 30.11. mennessä.

Yrityksen omistaja voi hakea S-Pankki Private Visa -korttia, mikäli yrityksellä on vähintään 300 000 euroa S-Pankin varainhoidossa ja omistaja on S-ryhmän asiakasomistaja. S-Pankki Private Visa -kortti on yhdistelmäkortti, joka on Private Banking -asiakkaillemme kuukausi- ja vuosimaksuton. Korttia voi hakea yhdessä asiantuntijamme kanssa asiakkuuden siirtymisen valmistelun yhteydessä tai asiakkuuden siirryttyä asiakasvastaavan kanssa. Huomioittehan, että S-Pankki Private Visa -korttia ei voi hakea digitaalisten kanavien kautta.

Ajankohtaista – Hyvä tietää juuri nyt

Handelsbankenista siirtyvät tilit ja niillä olevat varat siirtyvät Handelsbankenista S-Pankkiin. Uudet S-Pankin tilit avataan sunnuntain 1.12. aikana ja ovat käytettävissä tästä alkaen. Huomaathan, että jos sinulla on käytössäsi S-Pankin verkkopankki, tilit näkyvät verkkopankissa vasta niiden siirryttyä.

Olemme lähettäneet marraskuussa uudet tilinumerot sekä lisätietoa tilien siirtymisestä kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee. Tilien siirtyminen edellyttää teiltä joitakin toimia:

  • Ilmoittakaa uudet S-Pankin tilinumerot tarvittaville tahoille. Tehkää nämä toimet mahdollisimman pian tilien siirryttyä S-Pankkiin, aikaisintaan kuitenkin 1.12., sillä tätä ennen uudelle S-Pankin tilinumerolle tehdyt tilisiirrot palautuvat maksajille.
  • Tallentakaa tarvittaessa tiliotteenne Handelsbankenista. Handelsbankenin tilien tiliotteet ja aikaisemmat tilitapahtumat eivät siirry S-Pankille, ettekä näe niitä S-Pankin yritysverkkopankissa. Ottakaa halutessanne tiliotteet ja tilitapahtumien tiedot talteen Handelsbankenin yritysverkkopankissa.
  • Tarkistakaa tilienne käyttöoikeudet ja niiden maksutiliominaisuudet. Tieto tilin käyttöoikeuksista siirtyy S-Pankkiin Handelsbankenista saatavien tietojen perusteella. Huomaattehan, että Handelsbankenin verkkopankkisopimukset eivät siirry S-Pankkiin, joten yrityksenne tulee tarvittaessa avata yritysverkkopankkisopimus S-Pankkiin. Voitte avata yritysverkkopankkisopimuksen ja tarkistaa tilin käyttöoikeudet yhdessä asiakasvastaavanne kanssa. Voitte varata tätä varten ajan asiakasvastaavanne kautta asiakkuuden siirryttyä, 1.12. alkaen.

Kun palvelunne ovat siirtyneet S-Pankkiin, niissä noudatetaan S-Pankissa voimassa olevia ehtoja. Handelsbanken on lähettänyt tästä lisätietoja kirjeitse ja Handelsbankenin verkkopankkiin. Jos hyväksytte tili- ja debit-korttisopimusten siirrot ja siirtyviin sopimuksiin sovellettavat S-pankin ehdot, teidän ei tarvitse tehdä mitään.

Voitte edelleen vastustaa Handelsbankenin tili- ja debit-korttisopimusten siirtoa S-Pankkiin kaupan toteutumiseen saakka ilmoittamalla siitä Handelsbankenille. Huomaattehan, että vastustaessanne siirtoa tässä vaiheessa, on asiakastietojen siirto Handelsbankenilta S-Pankille jo aloitettu. Huomaattehan, että yrityksenne tulee ilmoittaa vastustamisesta Handelsbankenille joko Handelsbankenin konttorissa tai osoitteessa handelsbanken.fi/s-pankki/vastustus.

Jos vastustatte sopimusten siirtoa, edellä mainitut sopimukset pysyvät voimassa Handelsbankenissa. Sopimukset kuitenkin irtisanotaan erillisen aikataulun mukaisesti, sillä Handelsbanken on ilmoittanut vetäytyvänsä Suomesta.

Mikäli yrityksellänne on ollut Handelsbankenin tiliin yhdistettyjä kortteja, ne eivät siirry S-Pankkiin. Handelsbanken on ilmoittanut irtisanovansa mahdolliset yritystiliin kytketyt kortit päättymään 30.11.2024. S-Pankilla ei ole valikoimassaan yrityskortteja, eikä yksityishenkilön korttia ole mahdollista liittää yrityksen tiliin S-Pankissa.

Handelsbankenin sivuilta handelsbanken.fi/s-pankki löydätte tietoa korttien päättymisestä. S-Pankki Private -asiakkaana yrityksen omistaja voi hakea henkilökohtaista S-Pankki Private Visa -korttia. Korttia voi hakea asiantuntijamme kanssa asiakkuuden siirtymisen valmistelun yhteydessä tai yhdessä asiakasvastaavanne kanssa asiakkuuden siirryttyä.

Varainhoitosopimukset siirtyvät S-Pankkiin 1.12.2024, jolloin kaupan odotetaan toteutuvan. Siirtymän jälkeen varainhoitosopimuksiin sovelletaan S-Pankin täyden valtakirjan omaisuuden-hoitosopimuksen yleisiä ehtoja ja/tai konsultoivan varainhoitosopimuksen yleisiä ehtoja riippuen nykyisistä varainhoitosopimuksista. Ehdot astuvat voimaan 1.12.2024.

Handelsbanken on lähettänyt siirtyville Private Banking -yritysasiakkaille lisätietoja rahastojen sekä sijoituspalvelu- ja varainhoitosopimusten siirrosta sekä S-Pankin ehdot elokuun 2024 aikana. S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista siirtyville Private Banking -yritysasiakkaille syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta ja palveluiden siirtymisestä. Tieto on lähetetty kirjeitse niille Private Banking -yritysasiakkaille, joita muutos koskee.

Jos hyväksytte S-Pankin varainhoitosopimusten ehdot, teidän ei tarvitse tehdä mitään. Jos ette hyväksy S-Pankin ehtoja, teillä on oikeus irtisanoa varainhoitosopimuksenne päättymään ennen uusien ehtojen voimaantulopäivää. Tällöin ottakaa yhteyttä Handelsbankeniin viimeistään 15.11.2024.

Jos yrityksellänne on varainhoitosopimus, päivitättehän sijoittajatietonne, jotta voimme hoitaa yrityksenne varoja sopimuksen mukaisesti myös S-Pankissa. Yrityksenne tulee päivittää varainhoitoon liittyvät sijoittajatiedot marraskuun loppuun mennessä. Tämän voitte tehdä varaamalla ajan asiantuntijallemme.

Rahastojen säilytys ja siihen liittyvä sijoituspalvelu- ja säilytyssopimus siirtyvät Handelsbankenilta S-Pankkiin 1.12.2024, jolloin kaupan odotetaan toteutuvan. Jos yrityksellänne on rahasto-omistuksia tai kuukausisäästämisen sopimuksia Handelsbankenissa, ne siirtyvät S-Pankkiin, eikä niihin tule muutoksia. Palveluiden siirryttyä Private Banking -yritysasiakas voi tehdä toimeksiantoja Handelsbankenin rahastoihin toimenpidevaltuutettuna S-Pankin kautta, joko yrityksenne yhteyshenkilön kautta tai lähettämällä viestin yritysverkkopankista.

Handelsbanken-rahastojen siirtymisestä S-Pankkiin ei tule veroseuraamuksia. S-Pankki ei veloita Handelsbankenin rahastoista merkintä- tai lunastuspalkkioita, joten rahastojen kuluihin ei tule muutoksia. S-Pankki ei tarjoa Handelsbanken-rahastojen vaihtotoiminnallisuutta. Rahastojen hallinnointipalkkioon liittyvät päätökset tekee Handelsbanken Fonder AB ja niihin liittyviin mahdollisiin muutoksiin S-Pankki ei voi vaikuttaa. Kaupan toteutumisen jälkeen rahastosäilytykseen ja kaupankäyntiin sovelletaan S-Pankinsijoituspalvelusopimuksen ehtoja sekä varainhoitosopimuksiin S-Pankin vastaavia varainhoitosopimustenehtoja.

Handelsbanken on lähettänyt siirtyville Private Banking -yritysasiakkaille lisätietoja rahastojen sekä sijoituspalvelu- ja varainhoitosopimusten siirrosta sekä S-Pankin ehdot elokuun 2024 aikana. Jos hyväksytte S-Pankin sijoituspalvelusopimuksen ehdot, teidän ei tarvitse tehdä mitään. Jos ette hyväksy S-Pankin ehtoja, teillä on oikeus irtisanoa sijoituspalvelusopimuksesi päättymään ennen uusien ehtojen voimaantulopäivää ottamalla yhteyttä Handelsbankeniin viimeistään 15.11.2024. Rahasto-omistukset on lunastettava sopimuksen irtisanomisen yhteydessä.

S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista siirtyville Private Banking -yritysasiakkaille syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten sijoituspalveluiden siirrosta. Tieto on lähetetty kirjeitse niille Private Banking -yritysasiakkaille, joita muutos koskee.

Usein kysytyt kysymykset

Mietityttääkö tuleva muutos? Päivitämme säännöllisesti uusia kysymyksiä ja vastauksia sivuillemme.

Usein kysyttyä Private Banking -henkilöasiakkaiden palveluista

Myös Private Banking -asiakkaiden palvelut siirtyvät Handelsbankenista S-Pankkiin yrityskaupan toteutuessa, jonka odotetaan tapahtuvan 1.12.2024. Valmistelemme parhaillaan palveluidesi siirtoa, ja tämä edellyttää myös sinulta joitakin toimia. Jotta saat palvelut sujuvasti käyttöösi, tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset ja sinun tulee päivittää asiakastietosi. Samalla voit halutessasi liittyä S-ryhmän asiakasomistajaksi.
S-Pankin Private-asiakkaana voit valmistella asiakkuutesi siirtymisen digitaalisesti tai varaamalla ajan asiantuntijallemme.

S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista siirtyville asiakkaille syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta, ajan varaamisesta asiantuntijallemme ja palveluiden siirtymisestä. Tieto on lähetetty kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee.

Private Banking -palvelusi jatkuvat toistaiseksi tavalliseen tapaan. Mikäli sinulla on kysyttävää palveluihisi tai S-Pankkiin siirtymiseen liittyen voit olla yhteydessä Private Bankeriisi Handelsbankenissa.

Jos sinulla on Handelsbankenissa varainhoitosopimus tai olet Handelsbankenin Private Banking -asiakas, niin tulet siirtymään S-Pankin Private Banking -asiakkaaksi kaupan toteutumisen yhteydessä. Siirron odotetaan tapahtuvan 1.12.2024. Yleistä tietoa Private-asiakkuudesta ja lisäpalveluiden myöntämisen edellytyksistä S-Pankissa saat s-pankki.fi/private-banking.

S-Pankki on lähettänyt syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta, sijoittajatietojen päivittämisestä ja palveluiden siirtymisestä. Tieto on lähetetty kirjeitse Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyville Private Banking -asiakkaille.

Jos sinulla on Handelsbankenissa varainhoitosopimus tai olet Handelsbankenin Private Banking -asiakas, niin tulet siirtymään S-Pankin Private Banking -asiakkaaksi kaupan toteutumisen yhteydessä. Siirron odotetaan tapahtuvan marras-joulukuun vaihteessa 2024.

Yleistä tietoa Private-asiakkuudesta ja lisäpalveluiden myöntämisen edellytyksistä S-Pankissa saat s-pankki.fi/private-banking.

Handelsbanken palvelee sinua toistaiseksi nykyiseen tapaan ja voit olla yhteydessä omaan yhteyshenkilöösi, kuten tähänkin asti. Kaupan toteutuessa Handelsbankenin konttorit siirtyvät S-Pankille, lukuun ottamatta Munkkiniemen, Kalasataman, Pasilan ja Aviapoliksen konttoreita pääkaupunkiseudulla. Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvät asiakasvastaavat jatkavat asiakkaidensa yhteyshenkilönä, ja näin voit jatkaa asiointia tutun konttorin ja yhteyshenkilön kanssa myös siirtymän jälkeen.

Huomioithan, että asiakasvastaavien yhteystietoihin tulee muutoksia. Puhelinnumerot muuttuvat henkilöstön siirtyessä S-Pankkiin, ja saat jatkossa yhteyden asiakasvastaaviin S-mobiilin tai S-Pankin verkkopankin kautta. Toistaiseksi nykyiset yhteystiedot ovat voimassa. Asiakkuuden siirtymisen jälkeen löydät asiakasvastaavasi yhteystiedot tämän sivun kautta osoitteesta s-pankki.fi/handelsbanken.

Näin Handelsbankenin tilit muuttuvat:

  • Käyttötilit ja Perusmaksutilit ovat S-Pankissa S-Tilejä.
  • Tuottotili on S-Pankissa S-Tili.
  • Sijoitustili on S-Pankissa S-Tuottotili.
  • Sijoitustalletus on S-Pankissa S-Määräaikaistili.
  • Varainhoitotili on S-Pankissa Sijoitustili.
  • Handelsbankenin ASP-tili on myös S-Pankissa ASP-tili.

Sinun tulee tilata uudet e-laskut S-Pankkiin. Uudet e-laskutilaukset voit tehdä S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilissa palveluidesi siirtymisen jälkeen. Tarkemmat ohjeet näet osoitteessa s-pankki.fi/e-lasku.

Näet tarvittaessa Handelsbankeniin saapuneet e-laskusi ja lopetetut e-laskutilaukset Handelsbankenin verkkopankissa myös 1.12.2024 jälkeen.

S-Pankissa Private Visa -kortti edellyttää Private -asiakkuutta ja hakukriteereiden täyttymistä. Lisätietoja S-Pankin Private-asiakkuudesta saat S-Pankin yksityispankkiireilta. Yleistä tietoa Private-asiakkuudesta S-Pankissa saat s-pankki.fi/private-banking.

S-Pankki on lähettänyt Handelsbankenista S-Pankin Private Banking -asiakkaiksi siirtyville syyskuussa 2024 tietoa S-Pankin Private Banking -asiakkuudesta ja käytännön asioista, kuten verkkopankkitunnusten avaamisesta, palveluiden siirtymisestä ja Private Visa -kortin hakemisesta sekä hakukriteereistä. Tieto on lähetetty kirjeitse niille asiakkaille, joita muutos koskee.

Jos käytössäsi on S-mobiili tai omalla nimelläsi varustettu, voimassa oleva S-Etukortti, on se merkki asiakasomistajatalouteen kuulumisesta. Jos käytössäsi ei ole kumpaakaan, asia on hyvä varmistaa.

Helpoiten voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tai asiakasomistajatalouteen kuulumisesi lataamalla S-mobiilin omasta sovelluskaupastasi. Jos tietoihisi ei ole liitetty asiakasomistajuutta, ohjataan sinut S-mobiilin käyttöönotosta asiakasomistajaksi liittymisen verkkopalveluun.

Voit tarkastaa asiakasomistajuutesi tilanteen myös kirjautumalla S-käyttäjätilille (s-kayttajatili.fi), joka on S-ryhmän digitaalisiin palveluihin kirjautumisen ja tunnistautumisen väline. Jos et ole ottanut vielä S-käyttäjätiliä käyttöön, voit rekisteröityä palveluun sähköpostiosoitteella. S-käyttäjätilin Omat tiedot -osiosta näet, onko tietoihisi liitetty voimassa oleva S-Etukortti, joka merkitsee asiakasomistajatalouteen kuulumista. Palvelusta näkyy myös, onko asiakasomistajatalouteesi liitetty muita henkilöitä. Jos sinulla on S-Etukortti eli kuulut asiakasomistajatalouteen, mutta korttia ei ole liitetty S-käyttäjätiliin, voit liittää kortin käyttäjätiliisi tunnistautumalla minkä tahansa pankin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Lisätietoa S-käyttäjätilistä löydät S-ryhmän verkkosivuilta https://www.s-kanava.fi/asiakaspalvelu/s-kayttajatili.

S-mobiilin ja S-käyttäjätilin lisäksi voit tarkastaa asiakasomistajuutesi myös soittamalla S-ryhmän Asiakasomistajapalveluun puh. 010 76 5858 ma-pe 9-16 (mpm/pvm) tai asioimalla S-ryhmän toimipaikkojen Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteellä.

Usein kysyttyä Private Banking -yritysasiakkaiden palveluista

Ennen yrityksesi asiakkuuden ja/tai sijoituspalveluiden siirtymistä S-Pankkiin päivittäkää asiakastietonne osoitteessa s-pankki.fi/handelsbanken/yritysasiakas. Tiedot voi päivittää kätevästi verkossa 7.10. alkaen.

Private Banking -yritysasiakkaana yritykselläsi on mahdollisuus hoitaa asiakkuuden siirtymiseen liittyvät asiat myös henkilökohtaisesti S-Pankin asiantuntijan kanssa verkkoneuvottelussa tai konttoritapaamisessa, joita järjestetään rajatusti valikoiduilla paikkakunnilla. Tapaamisessa yrityksesi voi päivittää myös sijoittajatiedot, joka tulisi tehdä marraskuun loppuun mennessä. S-Pankki on lähettänyt näistä lisätietoa kirjeitse niille S-Pankkiin siirtyville Private Banking -yritysasiakkaille, joita muutos koskee.

Handelsbanken on ilmoittanut irtisanovansa mahdolliset yritystiliin kytketyt kortit päättymään 30.11.2024. S-Pankilla ei ole valikoimassaan yrityskortteja, eikä yksityishenkilön korttia ole mahdollista liittää yrityksen tiliin S-Pankissa.

S-Pankki Private -asiakkaana yrityksen omistaja voi hakea henkilökohtaista S-Pankki Private Visa -korttia. Huomioittehan tällöin, että vain asiakasomistajat voivat hakea Private Visa -korttia. Tämä tarkoittaa, että yrityksen omistajan tulee olla asiakasomistaja hakeakseen Private Visa -korttia. Lisäksi kortti edellyttää hakukriteereiden täyttymistä, joista S-Pankki on kertonut tarkemmin syyskuussa niille siirtyville S-Pankki Private -asiakkaille, joita muutos koskee. Tieto on lähetetty kirjeitse.

Korttia voi hakea S-Pankin asiantuntijan kanssa asiakkuuden siirtymisen valmistelun yhteydessä tai yhdessä yrityksesi oman asiakasvastaavan kanssa asiakkuuden siirryttyä. Siirtymän odotetaan tapahtuvan 1.12.2024.

 

Tieto yrityksesi tilien käyttöoikeuksista siirtyy S-Pankkiin Handelsbankenista saatavien tietojen perusteella. Huomaathan, että Handelsbankenin verkkopankkisopimukset eivät siirry S-Pankkiin, joten teidän tulee tarvittaessa avata yritysverkkopankkisopimus S-Pankkiin.

Tilin käyttöoikeudet voit tarkistaa tällä hetkellä varaamalla ajan asiantuntijallemme tai siirtymän jälkeen 1.12.2024 alkaen yrityksenne asiakasvastaavan kautta. Tapaamisessa voitte avata samalla yrityksellenne yritysverkkopankkisopimuksen. S-Pankki on lähettänyt tapaamisen ajanvaraamisesta lisätietoa kirjeitse marraskuussa niille Private Banking -yritysasiakkaille, joita muutos koskee.

Ei voi. Vain henkilöasiakkaat voivat liittyä S-Pankin asiakasomistajaksi.

S-Pankin henkilöasiakkaille, jotka ovat S-ryhmän asiakasomistajia tai kuuluvat asiakasomistajatalouteen S-Pankin tarjoamat päivittäiset pankkipalvelut, eli tili, kortti, verkkopankkitunnukset sekä mobiilipankki S-mobiili ovat maksuttomia. Henkilöasiakkaalle asiakasomistajaksi liittyminen onnistuu lataamalla S-mobiili mobiililaitteen sovelluskaupasta tai siirtymällä asiakasomistajaksi liittymisen verkkopalveluun osoitteessa s-kanava.fi/liity. S-Pankin henkilöasiakas voi liittyä asiakasomistajaksi myös S-ryhmän toimipaikkojen Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteissä.

Konttorit ja asiakasvastaavat palvelevat sinua jatkossakin

Handelsbankenin konttoritilat siirtyvät kaupan toteutuessa S-Pankille, lukuun ottamatta Munkkiniemen, Kalasataman, Pasilan ja Aviapoliksen konttoreita pääkaupunkiseudulla.

Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvät asiakasvastaavat jatkavat pääsääntöisesti asiakkaidensa yhteyshenkilönä, ja näin voit jatkaa asiointia tutun konttorin ja yhteyshenkilön kanssa.

Huomioithan, että asiakasvastaavien yhteystietoihin tulee muutoksia. Toistaiseksi nykyiset yhteystiedot ovat voimassa. Asiakkuuden siirtymisen jälkeen löydät asiakasvastaavien yhteystiedot tämän sivuston kautta.

Löydät päivitetyt yhteystiedot tältä sivulta 1.12.2024 alkaen

Pidä tietosi turvassa

Turvallinen pankkiasiointi

Muistutamme, että pankit eivät koskaan pyydä verkkopankkitunnuksiasi sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Älä kirjaudu verkkopankkitunnuksilla sähköpostissa tai tekstiviestissä olevien linkkien kautta. Poista epäilyttävä viesti avaamatta sitä. S-Pankissa käytämme Signom-allekirjoituspalvelua muun muassa sopimusten hyväksymiseen.

Lue lisää turvallisesta pankkiasioinnista

Henkilötietojen käsittely

Kun Handelsbankenin palveluita siirtyy S-Pankkiin, tarvitsemme muutoksen valmistelua ja toteutusta varten tietoa Handelsbankenin asiakkaiden pankkipalveluista ja sopimuksista. Handelsbanken toimittaa näitä tietoja S-Pankille. Näin voimme varmistaa, että palvelut toimivat saumattomasti heti kaupan toteutuessa.

Lue lisää tietojen käsittelystä ja suojaamisesta