Siirry suoraan sisältöön

Ulkomaalainen S-Pankin asiakkaana

S-Pankki on suomalainen pankki, joka haluaa mahdollistaa vähän rahakkaamman huomisen jokaiselle lompakon paksuudesta riippumatta. Meillä asiantuntemus tarkoittaa sekä talouden että ihmisen ymmärtämistä: osana S-ryhmää tunnemme 3,1 miljoonan asiakkaamme arjen. Uudistamme pankkialaa tarjoamalla ylivoimaista helppoutta ja hyötyä pankin ja kaupan palveluita yhdistämällä. Asiakkaanamme haluamme tarjota sinulle vähän enemmän kuin pankilta odotit.

Näin avaat asiakkuuden ja tilin

Palvelumme ovat ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille, jolloin saat myös S-Pankin parhaat edut käyttöösi. Asiakasomistajille päivittäiset pankkipalvelut, eli tili, maksukortti, verkkopankkitunnukset ja mobiilipalvelut ovat maksuttomia. Löydät ajantasaiset palveluhinnastot verkkosivuiltamme osoitteessa s-pankki.fi/hinnasto.

Huomioithan, että tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen ennen kuin voit saada sähköisen tunnistusvälineen, jota tarvitaan esimerkiksi viranomaispalveluihin tunnistautumiseen. S-Pankin hyväksymät henkilöllisyystodistukset voit tarkistaa täältä.

Henkilökuntamme palvelee sekä suomeksi että ruotsiksi. Tarvittaessa voit asioida kanssamme suomea tai ruotsia puhuvan, täysi-ikäisen ja oikeustoimikelpoisen tulkin avustamana.

On this page, we have also included some basic information in English about how to open an account: Welcome to S-Bank

Voit avata asiakkuuden ja tilin jollakin seuraavista tavoista:

S-mobiili-sovelluksessa tai verkossa verkkosivuillamme osoitteessa s-pankki.fi/tule asiakkaaksi, jos sinulla on käytössäsi toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset ja vakituinen suomalainen osoite väestötietojärjestelmässä. Huomioithan, että palvelu on vain suomeksi tai ruotsiksi.

Varaamalla asiointiajan asiakaspalvelupisteellemme verkkosivuillamme osoitteessa s-pankki.fi/ajanvaraus, jos sinulla on

    • suomalainen henkilötunnus,
    • väestötietojärjestelmään rekisteröity osoite Suomessa ja
    • voimassa oleva Suomen poliisin myöntämä ulkomaalaisen henkilökortti (ei oleskelulupa) tai EU/ETA-alueen valtion, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä passi tai matkustusoikeudellinen henkilökortti.
    • Otathan asioidessasi mukaan voimassa olevan yllä mainitun henkilöllisyystodistuksen sekä todistuksen suomalaisesta henkilötunnuksesta (esim. Kelakortti tai Digi- ja väestötietoviraston ilmoitus henkilötunnuksen myöntämisestä).
    • Jos tarvitset tulkkia, huomioithan, että tulkin tulee puhua suomea tai ruotsia sekä mahdollista muuta kieltä, jolla sinä ja tulkki voitte sujuvasti kommunikoida. Lisäksi tulkin tulee olla täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen.

Täyttämällä hakemuksen tilin avaamiseksi asiakaspalvelupisteellämme. Voit tarkistaa lähimmän toimipaikan ja varata asiointiajan verkkosivuillamme verkkosivuillamme osoitteessa s-pankki.fi/ajanvaraus. Tarvitset mukaasi voimassa olevan S-Pankin hyväksymän henkilöllisyystodistuksen ja oleskeluluvan.

    • Jos sinulla ei ole suomalaista henkilötunnusta tai osoitetta Väestötietojärjestelmässä, ota mukaasi todistus asuinosoitteestasi. Todistukseksi hyväksytään viranomaisen kuten Maahanmuuttoviraston, Verohallinnon, poliisin tai Digi- ja väestötietojärjestelmän lähettämä kirje tai ilmoitus. Huomioithan, että esimerkiksi palkkalaskelma tai lasku ei ole riittävä todistus.
    • Jos sinulla ei ole vielä oleskelulupaa, tarvitset mukaasi suomalaisen viranomaisen todistuksen siitä, että asut Suomessa laillisesti. Tällainen todistus on esimerkiksi Maahanmuuttoviraston ilmoitus oleskeluluvan tai turvapaikan hakemisesta.
    • Suosittelemme vahvasti suomalaisen henkilötunnuksen hankkimista ennen palveluiden avaamista. Ilman suomalaista henkilötunnusta voit saada käyttöösi vain rajoitetut verkkopankkitunnukset, joita ei voi käyttää muihin palveluihin, kuten viranomaispalveluihin tunnistautumiseen. Suomalaisen henkilötunnuksen saat tilanteestasi riippuen Digi- ja väestötietovirastosta, Verohallinnolta tai Maahanmuuttovirastosta.