Reklamaatiot ja asiakasvalitukset
Asiakkaiden tyytyväisyys palveluihimme ja tuotteisiimme on meille ensisijaisen tärkeää. Voit antaa palautetta suoraan asiakaspalveluumme, S-mobiilin tai verkkopankin viestillä tai palautelomakkeella ja auttaa meitä kehittämään palveluitamme.
Jos emme ole onnistuneet palvelemaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla ja olet tyytymätön esimerkiksi saamaasi palveluun, päätökseen tai tuotteeseen, voit tehdä reklamaation eli valituksen. Mikäli haluat tehdä reklamaation, onnistuu se S-mobiilin tai verkkopankin viestillä tai käymällä Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteellä.
Tutkimme reklamaation käsittelyssä aina kaikki valitusta koskevat tiedot ja pyydämme tarvittaessa lisätietoja. Reklamaation käsittelyaika on yleensä noin kaksi viikkoa. Jos emme pysty siinä ajassa ratkaisemaan asiaa, olemme sinuun yhteydessä ja kerromme asian etenemisestä.
Reklamaation tekeminen
Muutoksenhaku pankin käsittelyn jälkeen
- FINE, Vakuutus ja rahoitusneuvonta, antaa maksutta riippumattomia neuvoja ja opastusta asiakkaille. Pankkilautakunta ja Sijoituslautakunta antavat myös ratkaisusuosituksia riita-asioihin. Lisätietoja saat osoitteesta: www.fine.fi.
- Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaoikeusneuvojalta saat maksutta opastusta riitatilanteessa. Lisätietoja saat osoitteesta: www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta.
- Kuluttajariitalautakunta antaa maksutta ratkaisusuosituksia kuluttajien ja yritysten välisiin riitoihin. Kuluttajariitalautakunnalla ei ole yleisneuvontapalvelua, vaan se käsittelee kirjallisia valituksia (pois lukien sijoitustuotteita koskevat asiat). Lisätietoa saat osoitteesta: www.kuluttajariita.fi
- Voit saattaa asian halutessasi ratkaistavaksi käräjäoikeuteen. Lisätietoja saat osoitteesta: www.oikeus.fi.
Asiakaspalvelu 010 76 5800 (pvm/mpm)
ma–pe kello 9–16
Tarvitset soittaessasi aina verkkopankkitunnuksia tai S-mobiilin tunnistamista.