Katso video: S-mobiilin tunnistaminen
Katso video: Näin käytät tunnistamista
S-mobiilin tunnistamisen saat käyttöösi myös toisen pankin verkkopankkitunnuksilla
Voit ottaa S-mobiilin pankkipalvelut käyttöön toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos olet asiakasomistaja tai kuulut asiakasomistajatalouteen ja sinulla on jo S-Pankin tili ja verkkopankkitunnukset. Jotta saat S-mobiilissa käyttöösi S-Pankin palvelut, vahvistamme käyttöönoton tekstiviestivahvistuksella. Tekstiviestivahvistus lähetetään asiakastiedoissasi olevaan tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroon, jonka voit lisätä omiin tietoihisi S-Pankin verkkopankissa tai lähimmällä S-Pankin asiakaspalvelupisteellä.
Aktivoi S-mobiilin unohtunut tunnusluku uudelleen
Oletko ottanut S-mobiilin tunnistamisen käyttöön, mutta et muista asettamaasi tunnuslukua? Nyt voit uusia S-mobiilin tunnusluvun maksutta toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella S-mobiilissa.
Tunnuslukutaulukkoa ei kannata hävittää
Tarvitset perinteistä tunnuslukutaulukkoa yhä ottaessasi S-mobiililla tunnistamisen käyttöön uudessa laitteessa tai mikäli unohdat sähköisen tunnistamisen tunnuslukusi. Halutessasi voit myös edelleen jatkaa paperisen tunnuslukutaulukon käyttöä tavalliseen tapaan.
Asioidessasi tunnuslukutaulukolla kirjautuminen tai maksu vahvistetaan tarvittaessa tekstiviestinä lähettävän vahvistuskoodin avulla. Tunnuslukutaulukolla asioidessasi tarvitset siis laitteen, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä.
Toimi näin, jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin
Jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin, voit sulkea S-mobiililla tunnistamisen itse verkkopankissa tai S-mobiilissa.
Vaihtoehtoisesti voit sulkea palvelun soittamalla asiakaspalveluumme, soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun +358 9 6964 6820 (pvm/mpm, 24h/vrk) tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme.