S-Asuntorahasto rakennuttaa kerrostalon Turun keskustaan

16.6.2016

S-Asuntorahasto jatkaa kasvuaan. Rahasto on tehnyt aiesopimuksen Turkuun rakennettavan kerrostaloyhtiön ostamisesta rakennusyhtiö Jatkeelta. As Oy Kalevantie 10 valmistuu keväällä 2018.

S-Pankki-konserniin kuuluvan varainhoitoyhtiö FIMin asiantuntijoiden hallinnoima asuntorahasto ostaa Turun itäiseen keskustaan nousevan kerrostaloyhtiön. Rahastoa myydään FIM Asuntotuotto- ja S-Asuntorahasto-nimillä.

FIMin kiinteistösijoituksista vastaava johtaja Petri Jokinen kertoo taloyhtiön sijaitsevan erinomaisella paikalla.

– Välittömästä läheisyydestä löytyvät muun muassa Turun yliopistollisen keskussairaalan kiinteistöt, Turun yliopisto, ammattikorkeakoulu ja kauppakorkeakoulu. Myös Turun toimistokeskittymä, Kupittaan urheilupuisto ja urheiluhalli sekä Kupittaan rautatieasema sijaitsevat lähellä, Jokinen kertoo.

Keväällä 2018 valmistuvassa talossa on seitsemän kerrosta ja se sijaitsee omalla tontilla. Yhteensä yhtiöön rakennetaan 86 yksiötä ja kaksiota.

Talon rakentaa rakennusyhtiö Jatke, jonka kanssa FIM Asuntotuotto on tehnyt aiesopimuksen taloyhtiön ostamisesta.

– Kalevantie 10:n asunnot ovat hyvin suunniteltuja ja varusteltuja, laadukkaita koteja loistavalla sijainnilla niin työpaikkojen, palveluiden kuin harrastusmahdollisuuksienkin suhteen. Autopaikat sijoittuvat pihakannen alle kahteen tasoon ja niiden päälle rakennetaan viihtyisä ja suojaisa sisäpiha asukkaiden käyttöön, kertoo aluejohtaja Jukka Aaltonen Jatkeesta.

Noin 89 miljoonan euron suuruinen rahasto sijoittaa pääasiassa uusiin vuokra-asuntoihin Suomen kasvukeskuksissa ja niiden työssäkäynti- ja opiskelualueilla.

Rahasto ostaa jo vuokrattuja asuntoja edullisesti valmiina kokonaisuuksina sekä rakennuttaa uudistuotantoa. Rahasto-osuuksia voi merkitä ja lunastaa kunkin vuosineljänneksen viimeisenä pankkipäivänä. Seuraava merkintä tapahtuu 30. kesäkuuta.

Lisätiedot:

Petri Jokinen, toimitusjohtaja, FIM Kiinteistö Oy, puh. 09 6134 6343, petri.jokinen@fim.com
Jukka Aaltonen, aluejohtaja, Jatke Oy, puh. 050 597 8889, jukka.aaltonen@jatke.fi