S-Asuntorahasto osti Keravalle rakennettavan kerrostaloyhtiön

9.6.2016

S-Asuntorahasto on ostanut Keravan Kalevaan rakennettavan 55 asunnon kerrostaloyhtiön rakennusyhtiö Skanskalta. As. Oy Keravan Kokonkulman rakennustyöt käynnistyvät kesäkuussa 2016, ja asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin koteihinsa tammikuussa 2018.

Kerrostaloyhtiön ostaa S-Pankki-konserniin kuuluvan FIMin asiantuntijoiden hallinnoima rahasto. Rahastoa myydään FIM Asuntotuotto- ja S-Asuntorahasto-nimillä.

FIMin kiinteistösijoituksista vastaavan johtajan Petri Jokisen mukaan taloyhtiö täyttää rahaston sijoituskriteerit monella tapaa.

– Kokonkulma rakennetaan Kalevan kaupunginosaan, yhteen Keravan suosituimmista asuinalueista, johon ei ole kuitenkaan viime vuosina noussut kovinkaan paljon uusia taloja. Sijainniltaan Kokonkulma kohoaa ihanteelliselle paikalle pientaloalueen kupeeseen, lähelle keskustaa, monipuolisten palveluiden välittömään läheisyyteen, Jokinen kertoo.

Osoitteeseen Kokontie 17 rakennettavan Kokonkulman vieressä sijaitsevat Kalevan Urheilupuisto sekä kuntopolku, jotka tarjoavat asukkaille monipuolisia liikuntamahdollisuuksia oman kodin läheisyydessä.

– Kokonkulman kodit ovat korkeasti varusteltuja, ja niissä käytetään laadukkaita ja kestäviä materiaaleja. Jokaiseen kotiin rakennetaan tilava lasitettu parveke sekä osaan kodeista oma sauna. Talojen keskelle tulee vehreä piha leikkipaikkoineen. Huoneistojen 55 autopaikkaa sijoitetaan tontin alle rakennettavaan autohalliin, hallin kannelle sekä taloyhtiön pihalle, johon tulee lisäksi kuusi vieraspaikkaa, kuvailee projektipäällikkö Jaakko Jakobsson Skanskasta.

S-Asuntorahasto sijoittaa pääasiassa pieniin vuokra-asuntoihin, jotka sijaitsevat Suomen kasvukeskuksissa tai niiden lähettyvillä työssäkäynti- ja opiskelualueilla. Rahasto ostaa jo vuokrattuja asuntoja edullisesti valmiina kokonaisuuksina sekä rakennuttaa uudistuotantoa. Rahasto-osuuksia voi merkitä ja lunastaa kunkin vuosineljänneksen viimeisenä pankkipäivänä. Seuraava merkintä tapahtuu 30. kesäkuuta.

Lue lisää S-Asuntorahastosta

Lisätiedot: