Yritysasiakkaille: S-Pankin tunnistus- ja maksunappi muuttuvat – näin huolehditte palvelun jatkumisesta

23.9.2015

S-Pankin ja entisen LähiTapiola Pankin verkkopankit yhdistyvät 26.10.2015, ja entisen LähiTapiola Pankin verkkopankki poistuu käytöstä. Entisen LähiTapiola Pankin verkkopankkia käyttäneet asiakkaat siirtyvät käyttämään S-Pankin verkkopankkia tai konserniin kuuluvan FIMin verkkopalvelua 26.10.2015. Alla kerromme tulevista muutoksista S-Pankin tunnistus- ja verkkomaksupalveluissa.

Näin varmistatte, että S-Pankin tunnistus- ja verkkomaksu ovat jatkossa käytettävissä palvelussanne

• Jos käytössänne on ainoastaan LähiTapiola Pankin tunnistuspalvelu, päivittäkää nykyisen painikekuvan tilalle uusi.
    • Jos käytössänne on sekä S-Pankin että LähiTapiola Pankin tunnistuspalvelu, poistakaa entisen LähiTapiola pankin tunnistuspalvelu käytöstä viimeistään 26.10.2015.
    • Jos käytössänne on sekä S-Pankin että entisen LähiTapiola Pankin verkkomaksupalvelu ja palvelut on liitetty eri hyvitystileihin, lukekaa tarkemmat toimintaohjeet tämän kirjeen hinnoittelua, laskutusta ja tuloutusta koskevasta osiosta. Muussa tapauksessa poistakaa entisen LähiTapiola Pankin maksunappi käytöstä.
    • Jos käytössänne on vain S-Pankin tunnistuspalvelu, pyydämme varmistamaan, että S-Pankin ja FIMin yhteinen painikekuva on päivitetty palveluunne jo nyt.

Painikekuva on ladattavissa täältä

Kun toimitte edellä kuvatulla tavalla, muutosten jälkeen palvelussanne on S-Pankin ja FIMin yhteinen tunnistus- tai maksunappi ajantasaisella painikekuvalla. Kaikki S-Pankin, FIMin ja entisen LähiTapiola Pankin asiakkaat käyttävät S-Pankin verkkopankkia.

Yksinkertaistamme S-Pankin tunnistus- ja verkkomaksun hinnoittelua, laskutusta ja tuloutusta

Verkkomaksu- ja -tunnistuspalveluiden hinnoittelu ja laskutus muuttuvat seuraavasti 26.10.2015 alkaen:

• Jos käytössänne on ollut sekä entisen LähiTapiola Pankin että S-Pankin palvelu, jatkossa veloitamme teiltä S-Pankin napin mukaiset hinnat.
    • Jos LähiTapiola Pankin palvelu on veloitettu automaattisesti suoraan tililtänne, myös S-Pankin palvelu siirtyy 26.10.2015 automaattisen veloituksen piiriin eikä siitä lähetetä erillistä laskua. Muutospäivämäärää edeltävät tapahtumat laskutetaan kuitenkin erillisellä laskulla joulukuussa.
    • Jos käytössänne on ainoastaan entisen LähiTapiola Pankin tai S-Pankin maksunappi, palveluiden hinnoittelu ei muutu.
    • Jos käytössänne on S-Pankin verkkomaksu ja olette käyttäneet eri hyvitystilejä entisessä LähiTapiola Pankissa ja S-Pankissa, voitte valita kumman hyvitystilin käyttöä haluatte jatkaa ja säilyttää kyseiseen hyvitystiliin liitetyn napin. Mikäli säilytätte entisen LähiTapiola Pankin maksunapin, vaihtakaa siihen S-Pankin uusi painikekuva.

Jatkossa palvelusta kertyy vain yksi lasku yhdellä hinnalla. Viimeinen kahden erihintaisen napin käyttöä koskeva lasku lähetetään vuoden 2015 lopussa.

Huolehdittehan siitä, että S-Pankin verkkomaksu ja -tunnistus on jatkossakin asiakkaidenne käytössä. 1,6 miljoonalla suomalaisella on uuden S-Pankin verkkopankkitunnukset, joten asia on palvelunne kannalta tärkeä.

Jos yllä kuvatut järjestelyt eivät sovi teille tai jokin jäi askarruttamaan, saatte lisätietoja osoitteesta e-palvelut@s-pankki.fi