Teri Heilala FIMin johtoon

1.4.2015

Vuodesta 1987 toiminut suomalainen sijoituspalvelutalo FIM Oyj saa uuden vetäjän Teri Heilalan aloittaessa toimitusjohtajana huhtikuun alussa. Samalla Heilala (KTM, CEFA) nimitetään S-Pankki-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Heilala on toiminut FIMin vt. toimitusjohtajana joulukuusta 2014 lähtien.

Heilala saa johdettavakseen uudistuvan ja dynaamisen yrityksen, jonka toiminta perustuu vahvaan osaamiseen, näkemyksen ottamiseen ja aktiiviseen salkunhoitoon. FIMin toiminnan volyymi on kasvanut voimakkaasti S-Pankin tultua FIMin enemmistöomistajaksi vajaa kaksi vuotta sitten ja se tuottaa S-Pankki-konsernin sijoittamisen ja varainhoidon palvelut.

– Varainhoito on yksi S-Pankki-konsernin ydinliiketoiminnoista. Siihen panostetaan merkittävästi ja toisaalta siitä haetaan myös vahvaa kasvua ja tulosta, kertoo S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Heilalalla on vahvat näytöt innovatiivisesta liiketoiminnan kehittämisestä ja asiantuntijaorganisaatioiden menestyksekkäästä johtamisesta. Heilala on työskennellyt FIMissä vuodesta 2007 useissa eri tehtävissä, viimeiset neljä vuotta FIM Pankin toimitusjohtajana.

Yhtenä Heilalan päätehtävänä on luotsata FIM digiaikaan. Lähes kaikkia toimialoja koskettava digitaalisten palveluiden murros vaatii yrityksiltä uudistumista ja oman toiminnan virtaviivaistamista, sillä vanhoilla toiminta- ja johtamismalleilla ei rakenneta tulevaisuuden voittajakonseptia.

– Saamme Teristä erinomaisen vahvistuksen joukkoomme. Hän on nälkäinen ja oikeanlaisella asenteella varustettu kaveri johtamaan FIMin kasvutarinaa, Ylihurulasanoo.

FIM keskittyy yksilölliseen varainhoitoon ja instituutioasiakkaisiin

– Selkeytämme kevään aikana FIMin ja S-Pankin asiakkailleen tarjoamia säästämisen ja sijoittamisen palveluita niin, että jatkossa FIM keskittyy pääasiassa yksilölliseen varainhoitoon ja instituutioasiakkaisiin, kertoo FIM Oyj:n tuore toimitusjohtaja Teri Heilala.

Tämän muutoksen myötä pystytään varmistamaan paras mahdollinen palvelukokonaisuus kaikille asiakkaille. Sijoituspäätökset ja salkunhoito tehdään edelleen kokonaisuudessaan FIMissä, mutta FIMin varainhoidon ja sijoittamisen ammattilaisten lisäksi palveluverkostoa täydentää S-Pankin laaja S-Pankkiiri-verkosto.

– Laajennamme palvelutarjontaamme ja tarjoamme laadukkaita ja tuottavia, kullekin asiakkaalle sopivia ratkaisuja, Heilala kertoo FIMin linjauksista.

Lisätietoa:
Teri Heilala, FIM Oyj, puh. 050 306 3622 teri.heilala@fim.com